Όσοι έχουν ταξιδέψει με τρένο στην Ελλάδα έχουν διαπιστώσει από πρώτο χέρι τις μεγάλες ελλείψεις και τα προβλήματα που υπήρχαν.
Πολλοί έχουν μείνει ώρες σε ακινητοποιημένα τρένα στη μέση του πουθενά, έχουν αναγκαστεί να κατέβουν από τους συρμούς και να μεταβούν, με πολύωρη ταλαιπωρία, με λεωφορεία στους προορισμούς τους, έχουν δει τις μηχανές των τρένων να παίρνουν φωτιά, την ίδια ώρα που η πολύωρη αναμονή σε σιδηροδρομικούς σταθμούς ήταν κάτι το… φυσιολογικό.
Φυσικά κανείς δεν περίμενε ότι για πάνω από 20 χιλιόμετρα δύο τρένα θα κινούνταν στην ίδια «γραμμή», σε τροχιά σύγκρουσης…
Οι επιβάτες δεν γνώριζαν μέχρι και χθες, ότι οι σταθμάρχες, εν έτη 2023, επικοινωνούσαν μεταξύ τους με κινητά τηλέφωνα ή με ασυρμάτους, λες και βρισκόμαστε στη δεκαετία του 1960.
Οι πολίτες δεν γνώριζαν ότι το πολυδιαφημισμένο κέντρο τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ υπολειτουργούσε ή όπως καταγγέλλουν εκπρόσωποι εργαζομένων, είχε τεθεί σχεδόν εκτός λειτουργίας.
Ο κόσμος δεν γνώριζε ότι σε μεγάλα «κομμάτια» της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη δεν υπήρχαν φωτοσημάνσεις (φωτεινοί σηματοδότες) που θα προειδοποιούσαν σε περίπτωση ανάγκης τους μηχανοδηγούς.
Τα παραπάνω όμως, τα γνώριζαν πολύ καλά οι αρμόδιοι της διοίκησης του ΟΣΕ και δεν έπραξαν απολύτως τίποτα.
Και τα συγκεκριμένα προβλήματα, όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι στους Σιδηροδρόμους, είναι χρόνια, υφίστανται τις τελευταίες δεκαετίες, αλλά κανείς από τους αρμοδίους δεν έκανε το παραμικρό για να βελτιωθεί η κατάσταση.
Και η αλήθεια είναι ότι οι παλαιοί στο χώρο της δημοσιογραφίας θυμόμαστε πως οι συνδικαλιστές του ΟΣΕ μιλούσαν για σοβαρά προβλήματα τουλάχιστον, από τις αρχές τις δεκαετίας του 1990.
Στο πέρασμα των χρόνων έγιναν κάποιες βελτιωτικές κινήσεις, φτιάχτηκαν διπλές γραμμές, στήθηκαν κέντρα τηλεδιοίκησης, υπήρξε μια καλύτερη εκπαίδευση του προσωπικού, αλλά όπως φάνηκε στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, αυτό δεν ήταν αρκετό.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση μπορεί να έγινε ένα τραγικό λάθος από τον αρμόδιο σταθμάρχη, αλλά τα προβλήματα στον ΟΣΕ είναι σοβαρά και εξακολουθούν να υφίστανται.
«Ένα πράγμα μπορώ να εγγυηθώ: θα μάθουμε τα αίτια αυτής της τραγωδίας και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο», τόνισε συντετριμμένος, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης και αυτό επιβάλλεται να γίνει.
Και όσοι γνωρίζουν καλά τον πρωθυπουργό, είναι σίγουροι πως θα κάνει ότι περνά από το χέρι του, ώστε στο μέλλον να μην χαθούν τόσοι άνθρωποι για το τίποτα.
Ακόμη, όπως μαθαίνει η στήλη μας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έδωσε εντολή να ερευνηθούν τα πάντα και οι πάντες και να αποδοθούν οι ευθύνες που τους αναλογούν, χωρίς διακρίσεις, όσο ψηλά και αν βρίσκονται τα πρόσωπα αυτά.
Να σημειωθεί, ότι στέλεχος της κυβέρνησης, τόνισε με έμφαση στη στήλη μας, ότι από τις έρευνες που θα πραγματοποιηθούν, δεν θα εξαιρεθεί το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών.
Όσον αφορά στα όσα ακούγονται για αλλαγή ημερομηνιών στην προκήρυξη των εκλογών και στην διεξαγωγή των εκλογών, από το Μέγαρο Μαξίμου λένε πως «δεν είναι της ώρας μια τέτοια κουβέντα».
Η στήλη εύχεται να μην ζήσουμε ξανά μια τέτοια τραγωδία.
Θερμά συλλυπητήρια σε γονείς και συγγενείς…
