Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε στο «Ιπποκράτειο» νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης η μεταμόσχευση νεφρού από τον 14χρονο που πνίγηκε στον Άραχθο ποταμό, σε 32χρονο άνδρα. Σύμφωνα με το προβλεπόμενο πρωτόκολλο, ο λήπτης θα παραμείνει τα επόμενα 24ωρα υπό στενή ιατρική παρακολούθηση.
Τα ξημερώματα της Τρίτης θα γίνει η αφαίρεση των οργάνων και από το μικρότερο παιδί, ηλικίας 12 ετών, που πνίγηκε στον ποταμό. Στο ίδιο νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης θα γίνει και η μεταμόσχευση ήπατος, ενώ θα εξεταστούν τα ενδεχόμενα μεταμόσχευσης για το πάγκρεας και για τον ένα νεφρό. Ο ένας από τους κερατοειδείς του 14χρονου βρίσκεται στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ της Θεσσαλονίκης όπου και αναμένεται να προγραμματιστεί η μεταμόσχευσή του.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός χειρουργός, αναπληρωτής καθηγητής Χειρουργικής – Μεταμοσχεύσεων στο ΑΠΘ Νικόλαος Αντωνιάδης, η πρώτη μεταμόσχευση στο «Ιπποκράτειο» πήγε καλά. Ο γιατρός υπογράμμισε τη σημασία της δωρεάς οργάνων από συγγενείς, που μέσα στον ανείπωτο πόνο αποφασίζουν να δωρίσουν ό,τι πολυτιμότερο: «Ο εγκεφαλικός θάνατος είναι θάνατος. Επιβεβαιώνεται με εξετάσεις που είναι απόλυτες και το αναφέρω γιατί υπάρχουν ορισμένες αμφισβητήσεις. Ο εγκέφαλος είναι νεκρός και το σώμα συντηρείται με τα μηχανήματα. Είναι τεχνητή η συντήρηση του κυκλοφορικού συστήματος. Πρέπει να το αναφέρουμε αυτό για να μην υπάρχει καμία αμφισβήτηση στην κοινωνία. Τα όργανα αξιοποιούνται και πάντα κάποιοι συνάνθρωποί μας επωφελούνται. Οι μεταμοσχεύσεις νεφρού είναι η μόνη θεραπεία, το να είσαι στην αιμοκάθαρση δεν αποτελεί λύση, ενώ οι μεταμοσχεύσεις ήπατος και καρδιάς είναι επεμβάσεις που σώζουν ζωές».
