Με το βλέμμα στραμμένο στο γαλάζιο του Σαρωνικού, ο Πειραιάς ετοιμάζεται να τιμήσει και φέτος την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821. Σε μια δράση που έχει γίνει πλέον θεσμός, ο Δήμος Πειραιά αναδεικνύει τους ηρωικούς αγώνες των Ελλήνων στη θάλασσα, μετατρέποντας τον Όρμο της Αφροδίτης σε ένα ζωντανό μνημείο ιστορικής μνήμης.
Το ραντεβού στον Όρμο της Αφροδίτης
Την Κυριακή, 22 Μαρτίου 2026, στις 12:00 το μεσημέρι, οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Πειραϊκής θα γίνουν μάρτυρες ενός εντυπωσιακού θεάματος. Μια επιβλητική Ελληνική σημαία θα απλωθεί στην επιφάνεια της θάλασσας, συμβολίζοντας την αδιάρρηκτη σχέση της πόλης με το υγρό στοιχείο και την ευγνωμοσύνη προς τους αγωνιστές του ’21.
Η συμβολή των «Βατραχανθρώπων»
Η τοποθέτηση της σημαίας θα πραγματοποιηθεί με τη δυναμική συνδρομή του Συνδέσμου Ελλήνων Βατραχανθρώπων, οι οποίοι με την παρουσία τους προσδίδουν έναν ιδιαίτερο τόνο υπερηφάνειας και πειθαρχίας στη δράση. Η εικόνα της Γαλανόλευκης να κυματίζει πάνω στο νερό αποτελεί έναν ελάχιστο φόρο τιμής στις ναυτικές μάχες που καθόρισαν την έκβαση της Ελληνικής Επανάστασης.
Μια συλλογική προσπάθεια εξωστρέφειας
Την ευθύνη της διοργάνωσης έχει η Διεύθυνση Εξωστρέφειας, Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και Τουρισμού του Δήμου Πειραιά. Ωστόσο, για την επιτυχία της δράσης κινητοποιείται μια μεγάλη αλυσίδα φορέων:
Σώματα Ασφαλείας: Λιμενικό Σώμα και Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά.
Υγεία & Πρόνοια: Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός και Ε.Κ.Α.Β.
Ναυτικοί Φορείς: Ναυτικός Όμιλος Ελλάδος και ο Σύλλογος Ερασιτεχνών Αλιέων Πειραϊκής «Ο Άγιος Νικόλαος».
