Σε μια κρίσιμη διπλωματική συγκυρία για τη σταθερότητα της Ανατολικής Μεσογείου, ο Υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, υποδέχθηκε το βράδυ της Τετάρτης (18/3) στο Υπουργείο Εξωτερικών τον Μόνιμο Αντιπρόσωπο των ΗΠΑ στο ΝΑΤΟ, πρέσβη Μάθιου Γουίτακερ. Η συνάντηση, στην οποία συμμετείχε ενεργά η Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, σφράγισε την ιστορική αναβάθμιση των σχέσεων Αθήνας και Ουάσιγκτον.
Μέση Ανατολή και Στρατηγική Εταιρικότητα
Η ατζέντα των συνομιλιών ήταν πυκνή και επικεντρώθηκε στις καταιγιστικές εξελίξεις στην ευρύτερη Μέση Ανατολή, καθώς και στην ανάγκη ενίσχυσης της συνεργασίας εντός της Συμμαχίας. Ο κ. Γεραπετρίτης και το δίδυμο των Αμερικανών διπλωματών ανέλυσαν τη στρατηγική εταιρική σχέση Ελλάδας-ΗΠΑ, επιβεβαιώνοντας ότι η χώρα μας αποτελεί τον πλέον αξιόπιστο πυλώνα ασφαλείας στη νότια πτέρυγα του ΝΑΤΟ.
«Ειρήνη μέσω της Ισχύος»
Η Πρέσβης Γκίλφοϊλ, καλωσορίζοντας τον «αγαπητό της φίλο» Μάθιου Γουίτακερ, εξήρε τη συνέπεια της Ελλάδας στις αμυντικές δαπάνες και τη δέσμευσή της στο δόγμα «Ειρήνη μέσω της Ισχύος» (Peace through Strength). Το μήνυμα της αμερικανικής πλευράς ήταν σαφές: η Ελλάδα δεν είναι απλώς ένας εταίρος, αλλά ένας αποφασιστικός σύμμαχος που εγγυάται τη σταθερότητα σε μια περίοδο παγκόσμιας αβεβαιότητας.
Η τριμερής αυτή επαφή στο Υπουργείο Εξωτερικών αναδεικνύει τον αναβαθμισμένο γεωπολιτικό ρόλο της Αθήνας, η οποία λειτουργεί ως ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στις στρατηγικές επιδιώξεις των ΗΠΑ και την ασφάλεια της ευρωπαϊκής ηπείρου.
