Το στίγμα της σκληρής πολιτικής και ιδεολογικής αντιπαράθεσης που αναμένεται να κυριαρχήσει στον δρόμο προς τις κάλπες έδωσε ο νέος Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Σε τηλεοπτική του συνέντευξη στον σταθμό OPEN το πρωί της Πέμπτης 25 Ιουνίου 2026, ο κ. Κυρανάκης υπογράμμισε ότι το διακύβευμα των επόμενων εκλογών θα είναι η σύγκριση των κυβερνητικών πεπραγμένων της ΝΔ με το πρόγραμμα της αντιπολίτευσης, εξαπολύοντας παράλληλα σφοδρή επίθεση στον Αλέξη Τσίπρα με αφορμή την πρόσφατη ίδρυση του νέου του κόμματος, της «Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης» (ΕΛ.Α.Σ.).
«Η επανεμφάνιση Τσίπρα είναι η απόλυτη απόδειξη ότι οι διάδοχοί του, αλλά και οι ιδέες της Αριστεράς όπως εκφράστηκαν την περασμένη δεκαετία, απέτυχαν», δήλωσε χαρακτηριστικά, εκτιμώντας ότι το ΠΑΣΟΚ θα συρρικνωθεί και η «Βαβέλ» των πολλών μικρότερων κομμάτων δεν θα καταφέρει να εκπέμψει ένα καθαρό εναλλακτικό μήνυμα εξουσίας.
Το γαλάζιο «συμβόλαιο» μέχρι το 2030 και το εσωκομματικό μέτωπο
Σύμφωνα με τον Γραμματέα της παράταξης, η στρατηγική της Νέας Δημοκρατίας εστιάζει σε δύο βασικούς άξονες:
-
Αξιοπιστία: Να αποδειχθεί στους πολίτες ότι οι προεκλογικές δεσμεύσεις τηρήθηκαν στο ακέραιο.
-
Σχεδιασμός: Να παρουσιαστεί ένα ξεκάθαρο, ρεαλιστικό πλάνο για την περίοδο έως το 2030, με έμφαση στην ενίσχυση των εισοδημάτων και των μισθών, τη γεωπολιτική θωράκιση, την άμυνα και την περαιτέρω οργάνωση του κράτους.
Ερωτηθείς για τη σεναριολογία που αναπτύσσεται γύρω από τις σχέσεις του Μαξίμου με τους πρώην πρωθυπουργούς Κώστα Καραμανλή και Αντώνη Σαμαρά, ο κ. Κυρανάκης εμφανίστηκε ενωτικός, αν και άφησε αιχμές: «Με στεναχωρεί αυτή η συζήτηση περί δημιουργίας κόμματος Σαμαρά. Ήταν ένας καλός πρωθυπουργός, αυτό δεν αλλάζει παρά την άδικη κριτική του. Δεν υπάρχει μεγάλο χάσμα, μας ενώνει το όραμα για την ισχυρή Ελλάδα».
Η υπόθεση Αβραμόπουλου και το φαινόμενο «κρεμάσματος στα μανταλάκια»
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Κυρανάκης στην υπόθεση που αφορά τον Δημήτρη Αβραμόπουλο και απασχολεί έντονα τη δημοσιότητα τα τελευταία 24ωρα, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια πλήρως αδειοδοτημένη συνεργασία, με δηλωμένα και φορολογημένα έσοδα από το 2023, η οποία θα ξεκαθαρίσει άμεσα καθώς ο ίδιος ο πολιτικός δεν επιθυμεί να κάνει χρήση της βουλευτικής του ασυλίας.
Με αφορμή αυτό, ο Γραμματέας της ΝΔ στηλίτευσε την τακτική της πρόωρης πολιτικής καταδίκης στα ΜΜΕ, φέρνοντας ως παράδειγμα παλαιότερες καταγγελίες για τον ΟΠΕΚΕΠΕ:
«Υπάρχουν βουλευτές οι οποίοι κρεμάστηκαν στα μανταλάκια και ο κόσμος πίστεψε ότι “τα πήραν”. Στην πορεία πήγαν στην εισαγγελία, έδωσαν στοιχεία, βγήκε η έκθεση Τυχεροπούλου και οι υποθέσεις αρχειοθετούνται. Αυτό όμως το έμαθαν πολύ λιγότεροι άνθρωποι. Αυτό δεν είναι υγιές για τη δημοκρατία».
Κλείνοντας, απάντησε στα περί «ηθικού πλεονεκτήματος» της Αριστεράς, υπενθυμίζοντας με νόημα ότι η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είχε κορυφαίους υπουργούς που καταδικάστηκαν τελεσίδικα από το Ειδικό Δικαστήριο για παράβαση καθήκοντος.
