Η Καίτη Γκρέυ, η σπουδαία λαϊκή τραγουδίστρια που άφησε ανεξίτηλο το σημάδι της στη μουσική σκηνή της χώρας, έφυγε από τη ζωή την Κυριακή σε ηλικία 100 ετών. Η εξόδιος ακολουθία πραγματοποιήθηκε στο κοιμητήριο της Νέας Σμύρνης, ξεκινώντας στις 3 το μεσημέρι, ενώ από τις 12 το μεσημέρι η σορός της είχε τεθεί σε λαϊκό προσκύνημα, επιτρέποντας στους φίλους και θαυμαστές της να αποτίσουν φόρο τιμής.
Η κηδεία της τραγουδίστριας, που είχε αφήσει τη δική της ανεξίτηλη σφραγίδα στην ελληνική μουσική, χαρακτηρίστηκε από τη μουσική που είχε τόσο ιδιαίτερη σημασία για εκείνη. Σύμφωνα με την επιθυμία της, η τελετή συνοδεύτηκε από τα δύο τραγούδια που καθόρισαν την πορεία της, το «Βουνό» και τα «Ξένα χέρια». Τα συγκεκριμένα κομμάτια την καθιέρωσαν ως μία από τις πιο σημαντικές φωνές της εποχής της και υπήρξαν αναπόσπαστο κομμάτι της καριέρας της.
Η πορεία της Καίτης Γκρέυ στον κόσμο του λαϊκού τραγουδιού ξεκίνησε το 1953, όταν συνάντησε τον ρεμπέτη Λουκά Νταράλα. Εκείνη την εποχή, ερμήνευσε στο ραδιόφωνο το «Βουνό» σε στίχους του Ευάγγελου Πρέκα, ενώ το 1962 ηχογράφησε τα «Ξένα χέρια» του Βασίλη Τσιτσάνη, τραγούδια που την ανέδειξαν και την καθιέρωσαν στην κορυφή της ελληνικής μουσικής σκηνής.
Πλήθος κόσμους έσπευσε από νωρίς στο κοιμητήριο, κρατώντας λουλούδια, για να τιμήσουν την ερμηνεύτρια που άφησε ανεξίτηλο το στίγμα της στο ελληνικό τραγούδι.
Ανάμεσα τους και ο γιος της Καίτης Γκρέυ, Φίλιππος Ηλιάδης, ο οποίος ήταν ιδιαίτερα συγκινημένος, η εγγονή της, Αγγελική Ηλιάδη και η βαφτιστήρα της, Κωνσταντίνα Μάμου. Το «παρών» έδωσαν και γνωστοί καλλιτέχνες, μεταξύ των οποίων η Χάρις Αλεξίου, ο Γιώργος Νταλάρας, η Ελένη Τσαλιγοπούλου, ο Μπάμπης Τσέρτος, ο συνθέτης Μανώλης Καραντίνης και πολλοί ακόμα.
Στην κηδεία έδωσε το «παρών» και η Χάρις Αλεξίου, μιλώντας με τα καλύτερα λόγια για τη μεγάλη ερμηνεύτρια του ελληνικού τραγουδιού. «”Πάτησα” πάνω της, προσπάθησα να τραγουδήσω σαν αυτή. Υπήρξε ένας θρύλος, μια μεγάλη κολώνα για το λαϊκό τραγούδι. Αθάνατη θα είναι, αθάνατη θα μείνει η Καίτη. Γίναμε σαν κόρες της, και εγώ και η Δήμητρα Γαλάνη. Μας είχε σαν παιδιά της», είπε σε δηλώσεις της.
Η βαφτιστήρα της Καίτης Γκρέυ, Κωνσταντίνα Μάμου, παρευρέθηκε νωρίτερα και στο λαϊκό προσκύνημα της μεγάλης τραγουδίστριας και μίλησε με συγκινητικά λόγια για την ιδιαίτερη σχέση τους. Ο πατέρας της, είχε γράψει ένα τραγούδι για τη σπουδαία τραγουδίστρια και αργότερα πάντρεψε τους γονείς της και βάφτισε την ίδια. Όπως είπε: «Ο πατέρας μου, Γιώργος Μάμος, είχε γράψει το τραγούδι “Κελί 33”. Η Καίτη Γκρέυ είχε στεφανώσει τους γονείς μου και ήταν εκείνη που με βάφτισε. Ήταν ένας πολύ γλυκός και τρυφερός άνθρωπος. Θα την θυμάμαι πάντα με αγάπη».
Η Κωνσταντίνα Μάμου περιέγραψε επίσης τις γενναιόδωρες πράξεις της νονάς της, τονίζοντας την ανιδιοτελή στήριξη που προσέφερε στους γονείς της σε δύσκολες στιγμές. «Θυμάμαι πολλά δώρα που μου έκανε. Ήταν ένας εξαιρετικός άνθρωπος. Έκανε πολλές αγαθοεργίες και βοήθησε πάρα πολλούς ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένων και των γονιών μου, που ήταν τότε σε δύσκολη κατάσταση.
Η νονά τα έκανε όλα: κουζίνα, ψυγείο… Βοηθούσε ζευγάρια που ξεκινούσαν τη ζωή τους, όπως οι γονείς μου, που ήταν φτωχοί. Η Καίτη Γκρέυ δεν περιορίστηκε μόνο στην προσωπική της ζωή, αλλά συνέβαλε σημαντικά και στη ζωή άλλων καλλιτεχνών. Απ’ ό,τι έχω ακούσει, βοήθησε πολλούς καλλιτέχνες να πάρουν σύνταξη και έκανε πολλά ακόμη. Θα τη θυμάμαι πάντα με αγάπη και πολύ σεβασμό», πρόσθεσε η Κωνσταντίνα Μάμου.
