Δευτέρα, 29 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΝέαΥΠΟΜΕ: Εφ'όλης της ύλης για σιδηρόδρομο, διόδια και ανανέωση στόλου

ΥΠΟΜΕ: Εφ’όλης της ύλης για σιδηρόδρομο, διόδια και ανανέωση στόλου

Η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ απηύθυνε κάλεσμα στους νεοεκλεγέντες δημάρχους και περιφερειάρχες της χώρας να καθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου με το υπουργείο χωρίς πολιτικοποιήσεις και αντιπαραθέσεις, προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Σε συνέντευξη τύπου παρουσιάστηκε ο τρίμηνος απολογισμός του έργου που έχει γίνει στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπου παρόντες ήταν ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος και η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου.

Η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ απηύθυνε κάλεσμα στους νεοεκλεγέντες δημάρχους και περιφερειάρχες της χώρας να καθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου με το υπουργείο χωρίς πολιτικοποιήσεις και αντιπαραθέσεις, προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Στην τοποθέτησή του ο κ. Νίκος Ταχιάος τόνισε ότι η πρόθεση του Υπουργείου και άμεσο μέλημά του είναι να συζητήσει με τους νέους τοπικούς άρχοντες, ούτως ώστε τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη να μπορέσουν «να προχωρήσουν στους χρόνους τους και να τελειώσουν σωστά». Δεν παρέλειψε μάλιστα να αναφερθεί και σε συγκεκριμένα εν εξελίξει έργα, όπως η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, το flyover στη Θεσσαλονίκη, ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, αλλά και στα έργα στην πληγείσα από τις καταστροφές Θεσσαλία, όπου, όπως σημείωσε, οι παρεμβάσεις πρέπει να είναι άμεσες και απολύτως δραστικές.

Ακόμα, ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ότι οφείλουμε να δείξουμε τον απαραίτητο σεβασμό στους πολίτες και στα έργα συνεχίζοντάς τα, όπως άλλωστε έχει υποδείξει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός

Μάλιστα ανέφερε χαρακτηριστικά: «Χρειάζεται να δώσουμε δυνάμεις και στο γεγονός ότι δεν πρέπει πλέον να χάσουμε το χρόνο μας σε πολιτικοποίηση έργων ή σε αντιπαραθέσεις οι οποίες, μέχρι σήμερα, έχουν αποδειχθεί ότι φέρουν πλείστα όσα προβλήματα και στο τέλος κοστίζουν και στον ελληνικό λαό, αλλά και φυσικά, δεν επιτρέπουν την άμεση απόδοση λύσεων».

Από την πλευρά του, ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας σχολίασε «είναι πρόδηλο ότι οφείλεις να συζητάς με την Τοπική Αυτοδιοίκηση όταν τη σέβεσαι», ενώ γνωστοποίησε πως το επόμενο διάστημα θα καλέσει για να συζητήσει την πορεία και τη συνέχεια των έργων με τους τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ.

Διόδια – Γέφυρα Βαρυμπόμπης

«Μέχρι τέλος του χρόνου δεν θα δούμε αυξήσεις στις τιμές των διοδίων», δήλωσε ο υφυπουργός αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος λέγοντας «πως οι παραχωρησιούχοι έχουν επίγνωση της πραγματικότητας, κατανοούν τα προβλήματα που έχουν συμβεί στη χώρα (καταστροφικές πλημμύρες). Δεν έχουν θέσει θέμα επανόδου της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής μετά τα γεγονότα της Θεσσαλίας. Η χώρα είναι σε κατάσταση που δεν μπορούν να τεθούν τέτοια θέματα».

Για το 2024, όπως ανέφερε ο κ. Ταχιάος, προφανώς θα τεθεί θέμα συζήτησης αλλά λόγω της κατάστασης δεν θα υπάρχει πρόθεση απαίτησης για αθροιστική αύξηση.

Για το θέμα διοδίων στη Βαρυμπόμπη είναι ένα θέμα που πρέπει να συζητηθεί με τη νέα δημοτική αρχή.

Σε ότι αφορά τη Γέφυρα στη Βαρυμπόμπη ο υφυπουργός Υποδομών είπε πως είναι μία γερασμένη υποδομή και μάλιστα μετά από σχετικές μελέτες, έχουν καταγραφεί δομικά ζητήματα που επηρεάζουν την υγεία της γέφυρας. Όπως διαβεβαίωσε το Υπουργείο, η γέφυρα της Βαρυμπόμπης δεν είναι μια υποδομή επικίνδυνη να πέσει, ωστόσο πρέπει άμεσα να δρομολογηθούν παρεμβάσεις, καθώς βούληση της ηγεσίας του Υπουργείου είναι να προχωρήσει άμεσα στα όσα απαιτούνται και να δοθεί οριστική λύση. «Η γέφυρα θα πρέπει να ανακατασκευαστεί  ή να κατεδαφιστεί  ανεξαρτήτως από το εάν μπουν διόδια», είπε ο κ. Ταχιάος.

Πάντως για το θέμα αυτό το Υπουργείο Υποδομών, εκτιμά πως το 2024, θα ξεκινήσει εκ νέου τη διαβούλευση με τους νεοεκλεγέντες, όπως προέκυψαν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές, τοπικούς άρχοντες ώστε να υπάρξει μια οριστική λύση. Σημειώνεται πως η σύμβαση παραχώρησης της εταιρείας «Νέα Οδός», η οποία διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, λήγει το 2038 και έως τότε και για κάθε χρόνο το ελληνικό δημόσιο, εν προκειμένω το Υπουργείο, καταβάλει το ποσό των 25 εκατομμυρίων ετησίως στην παραχωρησιούχο εταιρεία για διαφυγόντα κέρδη, λόγω της μη συμμόρφωσης με τα όσα προέβλεπε η σύμβαση για την ύπαρξη σταθμών διοδίων.

Λειτουργία σιδηροδρόμου

Σε 18 μήνες από σήμερα υπολογίζεται η πλήρης επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου που υπέστη τεράστιες ζημιές από την κακοκαιρία Daniel, ενώ έως τότε τα τρένα θα κινούνται σε μονή γραμμή, πιθανότατα από 20 Νοεμβρίου, αρχικά τα εμπορικά, καθώς υπάρχει ήδη σοβαρό πρόβλημα που σχετίζεται με τη μεταφορά των προϊόντων και αργότερα και τα επιβατικά.

«Είναι μια ευκαιρία να φτιάξουμε καλύτερες υποδομές», είπε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας επισημαίνοντας πως στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση του ελληνικού σιδηροδρόμου, μεταρρυθμίζοντας από τη βάση του το ελληνικό τρένο. Η μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου εντάσσεται στη στρατηγική του Υπουργείου, μετά μάλιστα και τις νέες δυσκολίες που πρόσφατα προέκυψαν.

«Υπογράψαμε συμβατική συμφωνία με τον ΟΣΕ, η οποία προβλέπει σημαντική αύξηση της ετήσιας χρηματοδότησης από τα 45 εκατ. ευρώ στα 75 εκατ. ευρώ, προκειμένου ο Οργανισμός να υλοποιήσει τις απαιτούμενες παρεμβάσεις για την καλύτερη λειτουργία των τρένων, θέτοντας, ταυτόχρονα, ένα πλαίσιο εποπτείας, λογοδοσίας και μετρήσιμων αποτελεσμάτων από τον πλευρά του ΟΣΕ», ανέφερε σχετικά ο Χρήστος Σταϊκούρας. Στο Υπουργείο συστάθηκε και συγκροτήθηκε επιτροπή, αποτελούμενη από τους εμπλεκόμενους φορείς για την υποστήριξη του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού τομέα. Κι ενώ τα έργα ανάταξης τους ελληνικού σιδηροδρόμου – τα οποία αφορούσαν τη σύμβαση 717 και τα συστήματα αυτόματης πέδησης ETCS ολοκληρώθηκαν εντός χρονοδιαγραμμάτων, όπως ανέφερε σχετικά ο Υπουργός, δυστυχώς όμως προέκυψε η ανάγκη επανεγκατάστασης σε πληγείσες – από τον Daniel – περιοχές.

Προώθηση πράσινων και έξυπνων μαζικών μεταφορών

Από την πλευρά της η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου τόνισε πως κύριος στόχος είναι, εξ αρχής, η προώθηση των πράσινων και έξυπνων μαζικών μεταφορών.

Σε ότι αφορά την ανάπτυξη των πράσινων μεταφορών, όπως είπε , πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζει η ηλεκτροκίνηση, η οποία υλοποιείται μέσω 4 κυρίων προγραμμάτων:

  • Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ
  • Πράσινα ταξί
  • Φορτίζω παντού
  • e-Astypalea

Για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, με την προμήθεια 1.300 νέων οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, ως το τέλος της τετραετίας. Υπογράψαμε τη σύμβαση για τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν σε περίπου 6 μήνες από τώρα.

Τέλος, η υφυπουργός κα Αλεξοπούλου αναφέρθηκε και στην επικαιροποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας Ελλάδα 2030, το οποίο, εκτός των άλλων, αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων κατά 50% έως το 2030. Επεξεργαζόμαστε προτάσεις για τον νέο νόμο Οδικής Ασφάλειας, βελτιώσεις του ΚΟΚ, το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας και την Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική Οδικής Ασφάλειας.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας