Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΚύριο θέμα 3Αυγενάκης στο govnews: «Ο αθλητισμός δεν μπορεί να είναι κρατικοδίαιτος»

Αυγενάκης στο govnews: «Ο αθλητισμός δεν μπορεί να είναι κρατικοδίαιτος»

Ο υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, δεν έχει μουστάκι. Όμως, χθες (8/12) -στην απολογιστική ημερίδα για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022, που διοργάνωσαν η ΓΓΑ και η Motorsport Greece- «γέλαγαν και τα μουστάκια» που δεν έχει. Λόγω της πολύπλευρης επιτυχίας, όπως πιστοποιούν επιμέρους δείκτες και η σχετική έρευνα της Κάπα Research, στη διοργάνωση που χαρακτηρίζει «εθνική υπόθεση».

Μιλώντας στο govnews, μεταξύ άλλων, απέδωσε τα εύσημα σε όλους τους εμπλεκόμενους και δεσμεύτηκε ότι για την επόμενη χρονιά ο πήχης έχει τεθεί ακόμα ψηλότερα. Εξήρε τη συμμετοχή των χορηγών, επισημαίνοντας πως ωφέλησαν αλλά και ωφελήθηκαν, γεγονός που είναι ζητούμενο. Επίσης, τόνισε τη βεβαιότητά του πως ο αθλητισμός «δεν μπορεί να είναι κρατικοδίαιτος, δεν θα πάει πολύ ψηλά αν είναι κρατικοδίαιτος».

Δίκαιη αμφισβήτηση αρχικά, πολλαπλή επιτυχία τελικά

Στην αρχή της συζήτησής μας ο κύριος Αυγενάκης θυμήθηκε ένα περιστατικό από την παρουσίαση της Οργανωτικής Επιτροπής Motorsport Greece: «Πέρασαν δύο χρόνια από τότε. Δεν έχω ξεχάσει τα πρόσωπα των δημοσιογράφων που συμμετείχαν στην εκδήλωση για την παρουσίασή της, κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης. Υπήρχε αμφισβήτηση για το αποτέλεσμα και είχατε κάθε δίκιο.

Όμως, ήρθε η πρώτη διοργάνωση του 2021, ακολούθησε η διοργάνωση του 2022 και σήμερα (σσ χθες) -όπως έγινε και πέρυσι- κάναμε τον απολογισμό. Διαφάνεια, λογοδοσία και ενημέρωση σε όλους τους εμπλεκόμενους για το τι πετύχαμε μέσα από τη διοργάνωση.

Πετύχαμε πολλά. Όλα αυτά αποτυπώθηκαν, κοστολογήθηκαν και τα παρουσιάζουμε. Να επισημάνω ότι δεν έγινε απλά μια παρουσίαση και μετά “έφυγαν”. Θα παραμείνουν αναρτημένα στην επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης. Διότι μόνο έτσι, χτίζεις εμπιστοσύνη με την Παγκόσμια Συνομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA), με τον WRC τον promoter και με τους χορηγούς μας.

Οι οποίοι, φέτος όπως και πέρυσι δηλώνουν ο ένας μετά τον άλλον την απόλυτη ικανοποίησή τους από τη συνεργασία και χαίρομαι γι’ αυτό. Παρά το γεγονός ότι φέτος το κόστος της διοργάνωσης ήταν κατάτι υψηλότερο, περίπου στα 4 εκατ. ευρώ, με περίπου το 70% των χρημάτων να προέρχεται από την αγορά.

Ευχαριστημένα είναι τα στελέχη της αυτοδιοίκησης, όλοι οι εμπλεκόμενοι με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στη χώρα μας. Ευχαριστημένος ο κόσμος όλος γιατί είδε κάτι ωραίο και νοικοκυρεμένο να πραγματοποιείται στην Ελλάδα. Είδαν να προβάλλεται η χώρα μας, περίπου 57 εκατ. άνθρωποι είδαν Ελλάδα».

«Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι εθνική υπόθεση»

Από τις απαντήσεις στην έρευνα της Κάπα Research προκύπτει πως «ο αγώνας ξαναπαίρνει χαρακτηριστικά θεσμού στη συνείδηση των πολιτών. Οι πολίτες αναγνωρίζουν τη διαχρονική σημασία του αγώνα και την προστιθέμενη αξία που προσφέρει στη χώρα, επιβραβεύοντας παράλληλα τη φετινή διοργάνωση ως ιδιαιτέρως επιτυχημένη».

Η αποδοχή του, όμως, είναι εξαιρετική και εκτός ελληνικών συνόρων. Με αποτέλεσμα την τεράστια προβολή της Ελλάδας. «Για να σκεφτούμε πόσο θα κόστιζε μια καμπάνια, από τον ΕΟΤ ή το υπουργείο Τουρισμού, για να έχει αυτά τ’ αποτελέσματα;» αναρωτήθηκε ο υφυπουργός και πρόσθεσε: «Εμείς το καταφέραμε μέσα από μια άρτια διοργάνωση. Επενδύσαμε στον αθλητικό τουρισμό και κερδίσαμε όλοι μαζί, κέρδισε η Ελλάδα. Μόνο περήφανος μπορώ να είμαι, λοιπόν, και εγώ αλλά και όλα τα στελέχη της Οργανωτικής Επιτροπής και όσοι συμμετείχαν με τον α ή β τρόπο, σε αυτή τη μεγάλη εθνική προσπάθεια.

Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι ένας εθνικός αγώνας, είναι μια εθνική υπόθεση. Το κατάλαβαν νωρίς όλοι οι εμπλεκόμενοι και το αποτέλεσμα ήταν και τις δύο χρονιές απόλυτα πετυχημένο. Γι’ αυτό και τα μπράβο αξίζουν σε όλους. Η ικανοποίηση και η περηφάνια μοιράζεται ισόποσα σε όλους.

Πλέον, πάμε γι’ άλλα. Του χρόνου έχουμε τα 70 χρόνια από τότε που γεννήθηκε αυτή η διοργάνωση. Η οποία, βρέθηκε στο WRC, στα μεγάλα “σαλόνια” αλλά επίσης κατέβηκε επίπεδα μέχρι που αποβλήθηκε για 8 ολόκληρα χρόνια. Την επαναφέραμε και είμαστε υπερήφανοι γιατί πλέον είμαστε κορυφαίοι στο παγκόσμιο motorsport.

Όχι μόνο στο Ράλλυ Ακρόπολις αλλά και στο Rally Greece Offroad, με μόνιμη έδρα στο Ορεστικό. Και στο motocross με την πίστα που θα δημιουργήσουμε, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και το υπουργείο Ανάπτυξης, πολύ άμεσα στη Μεγαλόπολη της Αρκαδίας. Αλλά και με άλλες δράσεις που θα ενισχύσουν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, οργανωμένα και μεθοδικά. λειτουργούμε ως μια εθνική ομάδα της Ελλάδας που βάζει στόχους και τους πετυχαίνει.

Δεν θ’ ακούσετε από το στόμα μας μεγάλες κουβέντες που δεν θα μπορέσουμε να τις υπηρετήσουμε ή που δεν έχουμε τη σιγουριά ότι τις έχουμε “κλειδώσει” και είμαστε έτοιμοι να τις υλοποιήσουμε. Γενικά ο κόσμος στη χώρα μας αλλά και ειδικά ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού έχει ακούσει πολλές “παχουλές” κουβέντες. Τύπου έρχεται η Formula 1 ή σας φτιάχνω πίστα Formula 1 και άλλα τέτοια.

Άρα, λοιπόν, κρατάμε “μικρό καλάθι” αλλά έχουμε μια μεγάλη κληρονομιά από όλα αυτά που έχουμε πετύχει όλοι μαζί τα τελευταία δυόμιση χρόνια. Και πάμε με αισιοδοξία για τα επόμενα βήματα».

«Ο αθλητισμός δεν μπορεί να είναι κρατικοδίαιτος»

Ο κύριος Αυγενάκης επισήμανε ότι λειτουργεί με κανόνες αγοράς. Δήλωσε βέβαιος ότι για να υπάρξουν μεγάλες διοργανώσεις, η σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα είναι απαραίτητη. προσθέτοντας πως όταν σε αυτή τη σύμπραξη υπάρχουν κανόνες, τότε απίθανα αποτελέσματα.

«Τ’ αποτελέσματα από τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα είναι απίθανα. Το λέω ως ελεύθερος επαγγελματίας, ως άνθρωπος που προέρχομαι από την αγορά, που είμαι στην πολιτική αλλά λειτουργώ με κανόνες ιδιωτικού τομέα. Δηλαδή, θέλω τ’ αποτέλεσμα, την οικονομία, την ταχύτητα, τη συνέπεια, θέλω νοικοκυροσύνη. Να εκπέμπεται μια λάμψη από παντού.

Αυτό το αντιλήφθηκαν πολύ έγκαιρα και οι χορηγοί που άφησαν πίσω τους όποια προκατάληψη και αν είχαν. Δεν χρειάζεται να πω εγώ κάτι περισσότερο αρκεί να κοιτάξετε τις δικές τους τοποθετήσεις (σσ στη χθεσινή απολογιστική ημερίδα για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις).

Όλοι είναι χαρούμενοι και το δηλώνουν. Αν και στη διοργάνωση του 2022 -επειδή ο προϋπολογισμός ήταν μεγαλύτερος- έβαλαν περισσότερα χρήματα, είναι άπαντες ικανοποιημένοι. Γιατί το αποτέλεσμα που εισέπραξαν ήταν πολλαπλάσιο.

Το 2023 που είναι η συμπλήρωση των 70 χρόνων, ο προϋπολογισμός θα είναι κατάτι υψηλότερος γιατί θέλουμε ν’ ανεβάσουμε πολύ ψηλά τον πήχη. Δεν έχουμε ακούσει αντίρρηση από κανέναν, για να συμμετέχουν ακόμα πιο δυναμικά σε αυτή την προσπάθεια.

Θέλουμε να υπάρχει ενεργή παρουσία του ιδιωτικού τομέα σε κάθε αθλητική διοργάνωση. Διότι έτσι και προβάλλονται και στηρίζονται περισσότερο η διοργάνωση και οι χορηγοί της αλλά έρχονται και πιο κοντά στην κοινωνία. Αυτό είναι ζητούμενο, το θέλουμε.

Ο αθλητισμός δεν είναι κρατικοδίαιτος, δεν μπορεί να είναι κρατικοδίαιτος, δεν θα πάει πολύ ψηλά αν είναι κρατικοδίαιτος. Βεβαίως η πολιτεία να μπαίνει μπροστά ως εγγυητής, πράγμα που κάνουμε στο Ράλλυ Ακρόπολις. Βεβαίως η πολιτεία να συμμετέχει από το ταμείο της, όπου και όσο απαιτηθεί.

Αλλά και ο ιδιωτικός τομέας, με προϋποθέσεις και όρους που συμφωνούνται από τις δύο πλευρές, να συμμετέχει και να έχει τα σχετικά οφέλη. Πρέπει να είμαστε όλοι κερδισμένοι, για να πηγαίνει μπροστά ο αθλητισμός και να πηγαίνει μπροστά και η Ελλάδα».

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας

Γιώργος Καντζιλιέρης
Γιώργος Καντζιλιέρης
Ο Γιώργος Καντζιλιέρης είναι έμπειρος δημοσιογράφος με πολυετή προϋπηρεσία σε εφημερίδες, ραδιοφωνικούς σταθμούς και περιοδικά.