Ποινή φυλάκισης 3 χρόνων, επέβαλε το δικαστήριο στον Πέτρο Φιλιππίδη.
Μπορεί ο ηθοποιός να παραμείνει εκτός φυλακής αλλά για τις δύο καταγγέλλουσες η απόφαση για την ενοχή του ήταν μία δικαίωση.
Μετά την ομόφωνη απόφαση του Μεικτού Ορκωτού Δικαστηρίου για τον Πέτρο Φιλιππίδη, στην οποία κρίθηκε ένοχος για 2 απόπειρες βιασμού κατά συναδέλφων του, δεν του αναγνωρίστηκε κανένα ελαφρυντικό.
Τι δήλωσαν οι δικηγόροι του Δημητρακόπουλος-Πακιρτζίδου
Ο Μιχάλης Δημητρακόπουλος τόνισε μεταξύ άλλων: «Πρόκειται για δικαστική πλάνη, θα κριθεί αμετακλήτως στον Άρειο Πάγο. Αξίζει να λιώσει στη φυλακή για μία καταγγελία που έγινε πριν από τόσα χρόνια; Αν θέλετε να τον σκοτώσετε βάλτε τον στη φυλακή»,
Η Κική Πακιρτζίδου σημείωσε: «Ο Πέτρος Φιλιππίδης είναι ένας άνθρωπος που έχει προσφέρει τα μέγιστα στο θέατρο και στην τηλεόραση. Δεν μπορώ να σκεφτώ να πάει στη φυλακή, αφού δεν πρόκειται να τελέσει άλλα αδικήματα. Μπορεί το λευκό ποινικό μητρώο να μην το προσμετρήσατε στα ελαφρυντικά, ας το λάβετε υπόψιν στην ποινή».
Η εισαγγελική πρόταση και το χρονικό της υπόθεσης
Υπενθυμίζεται πως η πρόταση του εισαγγελέα της έδρας Ανδρέα Καραφλού προς τους δικαστές ήταν να ακούσουν τον Πέτρο Φιλιππίδη, στον οποίο δεν εντόπισε δόλο. «Δεν είναι βιαστής» είπε, εκφράζοντας τη θέση ότι η συμπεριφορά του, παραπέμπει σε άλλου τύπου σεξουαλική δράση, που ποινικά αξιολογείται ως πλημμέλημα: «βιαστής για γέλια» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Οι διηγήσεις των παθουσών, «πάσχουν» είχε πει ο εισαγγελικός λειτουργός, ο οποίος ζήτησε να κηρυχθεί αθώος «λόγω πλείστων αμφιβολιών» ο κατηγορούμενος. Ελλείψει ιατροδικαστικής εξέτασης, κατά τον κ. Καραφλό, δεν υπήρχαν παρά μόνο «δύο καταθέσεις», αυτές των ηθοποιών, στις οποίες εντόπισε «αποδεικτικές ρωγμές».
Με έντονα επικριτικό ύφος για τις παθούσες, ο εισαγγελικός λειτουργός τόνισε πως καμία από τις δύο δεν πήγε στην αστυνομία μετά τα συμβάντα που καταγγέλλουν, γεγονός που ερμήνευσε λέγοντας ότι η «αδράνεια τους» δηλώνει ότι θεώρησαν «πως δεν έγινε κάτι σοβαρό».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της υπόθεσης, η πρώτη απόπειρα έλαβε χώρα το 2010 στο καμαρίνι του Πέτρου Φιλιππίδη στο θέατρο «Μουσούρη» όπου είχε πάει να τον δει η πρώτη καταγγέλλουσα για να πάρει ρόλο στην παράσταση που παιζόταν τότε. Η γυναίκα κατέθεσε στο δικαστήριο, με πολύ μεγάλη φόρτιση, για όσα ισχυρίζεται πως έγιναν, ενώ η ίδια φώναζε και παρακαλούσε τον κατηγορούμενο να σταματήσει την επίθεση του.
Η δεύτερη απόπειρα έγινε το 2014 σε βάρος ηθοποιού με την οποία είχε συναντηθεί ο κατηγορούμενος για επαγγελματικούς λόγους. Η πράξη φέρεται να διαδραματίστηκε στο αυτοκίνητο του κατηγορούμενου ο οποίος μετά την συνάντηση προσφέρθηκε να γυρίσει στο σπίτι της την παθούσα. Αντί όμως αυτού, την οδήγησε σε αδιέξοδο στενό στο Παλαιό Ψυχικό όπου επιχείρησε να την βιάσει πατώντας το κεντρικό κλείδωμα του αυτοκινήτου. Και αυτή η ηθοποιός στάθηκε απέναντι στους δικαστές και εξιστόρησε τα γεγονότα, σε μία εξουθενωτική διαδικασία:«δεν καταλάβαινε το όχι…» είχε πει κλαίγοντας.
Το δικαστήριο που επί σειρά μηνών δίκασε την υπόθεση, άκουσε δεκάδες καταθέσεις επιφανών ηθοποιών και προσώπων του καλλιτεχνικού χώρου. Γνωστές και γνωστοί στο ευρύ κοινό ηθοποιοί στήριξαν τις δύο καταγγέλλουσες, περιγράφοντας μία ιδιαίτερα «σκοτεινή» πλευρά της προσωπικότητας του Πέτρου Φιλιππίδη.
Ορισμένες από τις μάρτυρες, μέσω δικών τους εμπειριών με τον κατηγορούμενο, αναφέρθηκαν σε βιαιότητες, εκρήξεις αλλά και σεξουαλικές παρεκτροπές του Πέτρου Φιλιππίδη. Στον αντίποδα άλλοι, εξίσου καταξιωμένοι στον θεατρικό χώρο μάρτυρες, απέκλεισαν κάθε πιθανότητα να έχει ασκήσει σεξουαλική βία ο Φιλιππίδης, αποδίδοντας τις επίδικες καταγγελίες και καταθέσεις, είτε σε «απωθημένα» είτε σε οργανωμένο σχέδιο «αναδιανομής θέσεων και πόρων στη θεατρική αγορά» .
