Η ΑΑΔΕ ανακοίνωσε την ενοποίηση του 1ου, 2ου και 3ου Τελωνείου Πειραιά, σε μία κίνηση που στοχεύει στην ενίσχυση της λειτουργικότητας και της στρατηγικής θέσης του λιμανιού, ως μίας από τις κύριες πύλες εισόδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ένα ενιαίο τελωνείο με διευρυμένες αρμοδιότητες
Από τις 8 Σεπτεμβρίου 2025, το νέο ενισχυμένο 1ο Τελωνείο Πειραιά θα αναλάβει όλες τις εμπορευματικές ροές και συναλλαγές που μέχρι σήμερα διαχειρίζονταν τα τρία ξεχωριστά τελωνεία, με χωρική αρμοδιότητα σε ολόκληρη την περιοχή δράσης τους. Εξαίρεση θα αποτελεί ο τελωνισμός μεταχειρισμένων οχημάτων, που θα συνεχίσει να πραγματοποιείται στα υπόλοιπα τελωνεία της Αττικής.
Στόχοι της ενοποίησης
Η ΑΑΔΕ υπογραμμίζει ότι η οργανωτική αυτή αλλαγή εντάσσεται στο ευρύτερο σχέδιο εκσυγχρονισμού του τελωνειακού χάρτη της χώρας. Κεντρικοί στόχοι είναι:
-
Η κεντρικοποίηση των ελέγχων για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα
-
Η πλήρης αξιοποίηση του ψηφιακού περιβάλλοντος για τη διεκπεραίωση διαδικασιών και ελέγχων
-
Η χρήση του Συστήματος Παρακολούθησης Επαγγελματικών Οχημάτων και Εμπορευματοκιβωτίων για τον έλεγχο των εμπορευματικών ροών
Ενίσχυση του ρόλου του Πειραιά στο διεθνές εμπόριο
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η ενοποίηση αναμένεται να βελτιώσει τη διευκόλυνση του νόμιμου εμπορίου, να ενισχύσει την προστασία της ασφάλειας και της υγείας των καταναλωτών, και να διαφυλάξει τα δημοσιονομικά συμφέροντα της χώρας και της ΕΕ. Η κίνηση αυτή εκτιμάται ότι θα αναβαθμίσει περαιτέρω τον ρόλο του Πειραιά στο διεθνές διαμετακομιστικό εμπόριο.
