Σχέδιο πιλοτικής απαγόρευσης κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στον Κηφισό τις ώρες αιχμής, από 07:00 έως 10:00 το πρωί, εξετάζει το υπουργείο Μεταφορών, όπως αποκάλυψε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, με στόχο την αποσυμφόρηση του βασικού οδικού άξονα της πρωτεύουσας.
Παράλληλα, ο υπουργός ανακοίνωσε παρεμβάσεις στο δίκτυο τρόλεϊ σε Πειραιά και Αθήνα, καθώς και την επανεκκίνηση του μετρό Θεσσαλονίκης στις 11 Δεκεμβρίου.
Πιλοτικό μέτρο για τα βαρέα οχήματα
Μιλώντας στο Action24, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι το μέτρο της απαγόρευσης φορτηγών στον Κηφισό προτείνεται «μετά από αιτήματα πολιτών» και θα εφαρμοστεί πιλοτικά.
Ήδη, όπως είπε, πραγματοποιούνται μετρήσεις με drones για να αποτυπωθεί με ακρίβεια το ποσοστό συμμετοχής των βαρέων οχημάτων στην κυκλοφορία.
«Τα οφέλη είναι προφανή – λιγότερα οχήματα εκείνες τις ώρες στον Κηφισό και την Αττική Οδό», δήλωσε, προσθέτοντας όμως ότι «πριν και μετά το ωράριο μπορεί να δημιουργηθούν νέες εστίες συμφόρησης, γι’ αυτό απαιτείται συνολική διαχείριση».
Αλλαγές στο ωράριο τροφοδοσίας στο κέντρο
Για το κέντρο της Αθήνας, ο υπουργός ανέφερε ότι το ισχύον ωράριο τροφοδοσίας (09:00–21:00) δεν τηρείται συστηματικά, και γι’ αυτό εξετάζεται μείωση έως τις 19:00, ώστε να αποφευχθεί η κυκλοφοριακή πίεση μετά τις 10:00 το πρωί.
«Μετά τις 10:00 συσσωρεύονται πολλά οχήματα και αυξάνεται ο κίνδυνος εμφράγματος στο οδικό δίκτυο», σημείωσε.
Παρεμβάσεις στα τρόλεϊ
Ο κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε ότι από την Κυριακή ξεκινά το ξήλωμα καλωδίων τρόλεϊ στο κέντρο του Πειραιά, όπου το πυκνό δίκτυο δημιουργεί επιχειρησιακά προβλήματα και εμποδίζει τη λειτουργία του τραμ.
Οι γραμμές που καταργούνται θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά λεωφορεία, ενώ αντίστοιχες αλλαγές θα γίνουν και στο κέντρο της Αθήνας.
«Με το κόστος για δύο τρόλεϊ μπορούμε να αγοράζουμε τρία ηλεκτρικά λεωφορεία», τόνισε, διαβεβαιώνοντας ότι οι εργαζόμενοι δεν κινδυνεύουν και θα συνεχίσουν στα λεωφορεία ή στα εναπομείναντα τρόλεϊ.
Μετρό Θεσσαλονίκης
Ο αναπληρωτής υπουργός ανακοίνωσε ότι στις 11 Δεκεμβρίου θα γίνει επανεκκίνηση του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο –όπως είπε– θα είναι πλήρως λειτουργικό από τον Μάρτιο του 2026, συνδέοντας την ανατολική με τη δυτική πλευρά της πόλης.
