Μεγάλη μάχη με τις φλόγες δίνουν για δεύτερη ημέρα στην Αλεξανδρούπολη πυροσβέστες, εθελοντές και κάτοικοι που προσπαθούν να προστατεύσουν τις περιουσίες τους.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου, Δημήτρης Πέτροβιτς, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι οι προσπάθειες κατάσβεσης έχουν επικεντρωθεί σε Νίψα, Δωρικό και Αμφιτρίτη, ενώ καταβάλλονται επίσης προσπάθειες για να θωρακιστεί η βιομηχανική ζώνη της Αλεξανδρούπολης.
Ο κ. Πέτροβιτς ανέφερε ότι θα είναι μία δύσκολη νύχτα καθώς στην περιοχή επικρατούν ισχυροί άνεμοι που δυσκολεύουν το έργο της κατάσβεσης και δημιουργούν αναζοπυρώσεις. Πρόσθεσε ότι είναι σε διαρκή επικοινωνία με τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Βασίλη Κικίλια και τον γγ Πολιτικής Προστασίας Βασίλη Παπαγεωργίου για τον συντονισμό των επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες επτά πυροσβέστες και ένας εθελοντής που επιχειρούσαν στην περιοχή μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης. Πέντε διακομίστηκαν με αναπνευστικά προβλήματα ένας με τραύμα στο κάτω άκρο ενώ επιχειρούσε στην περιοχή Αγνάντια, ένας με οφθαλμολογικό πρόβλημα, και ένας με έγκαυμα στο χέρι.
Τα πύρινα μέτωπα είναι τρία. Τα πιο επικίνδυνα φαίνεται να είναι αυτό που κινείται νοτιοανατολικά του οικισμού Λουτρός προς Δορίσκο και από τον Δωρικό προς Νιψα. Το τρίτο μέτωπο μεταξύ των περιοχών Μαΐστρος και Αμφιτρίτη θεωρείται πλέον διαχειρίσιμο.
Συνολικά έχουν εκκενωθεί 12 οικισμοί, ενώ οι κάτοικοι της Αλεξανδρούπολης έλαβαν νέο μήνυμα να παραμείνουν, λόγω του καπνού, σε εσωτερικούς χώρους. Η περιοχή έχει κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Εννέα σπίτια και μία εκκλησία στα χωριά του δήμου της Τραϊανούπολης έχουν γίνει καεί, και αρκετά έχουν υποστεί ζημιές. Ωστόσο, η μεγάλη καταστροφή έχει επέλθει στις καλλιέργειες, τα μελίσσια και τις κτηνοτροφικές μονάδες της περιοχής.
Ύφεση παρουσιάζει το μέτωπο της φωτιάς στην Αμφιτρίτη καθώς τα εναέρια μέσα με συνεχείς ρίψεις νερού κατάφεραν να περιορίσουν τις φλόγες που λίγο πριν τις πέντε το απόγευμα είχαν φθάσει στα 200 μέτρα από το χωριό. Ωστόσο, λόγω των ισχυρών ανέμων ο κίνδυνος αναζωπυρώσεων παραμένει.
Στην ευρύτερη περιοχή επιχειρούν 198 πυροσβέστες με 10 ομάδες πεζοπόρων τμημάτων και 59 οχήματα, ενώ περιοδικά επιχειρούν 16 αεροσκάφη και 7 ελικόπτερα. Συνδρομή παρέχουν δυνάμεις της ΕΛ.ΑΣ., εθελοντές πυροσβέστες, καθώς και υδροφόρες και μηχανήματα έργου του Ελληνικού Στρατού και των Ο.Τ.Α.
Εξαιτίας των διαστάσεων που έλαβε η πυρκαγιά έχουν εκδοθεί σήμερα τέσσερα μηνύματα από το «112» με τελευταίο στις 15:25 για την απομάκρυνση των κατοίκων του οικισμού Άβαντος προς Αλεξανδρούπολη.
Την ίδια ώρα, η Διεύθυνση Σχεδιασμού και Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας ενεργοποίησε την υπηρεσία Copernicus για τη δορυφορική καταγραφή των καμένων εκτάσεων και των ζημιών που έχει προκαλέσει η μεγάλη πυρκαγιά.
Meteo: Επιδείνωση των πυρομετεωρολογικών συνθηκών τη Δευτέρα
Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα προγνωστικά στοιχεία της Πυρομετεωρολογικής Ομάδας FLAME της μονάδας METEO/EAA, οι πυρομετεωρολογικές συνθήκες στην ευρύτερη περιοχή της πυρκαγιάς αναμένεται να παρουσιάσουν μικρή βελτίωση κατά τη διάρκεια των νυχτερινών ωρών (20.08.2023/20:00 – 21.08.2023/04:00), επιδεινούμενες από τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας.
Αιτία των δυσμενών πυρομετεωρολογικών συνθηκών είναι οι υψηλές θερμοκρασίες, η χαμηλή σχετική υγρασία και οι ενισχυμένοι βορειοανατολικοί άνεμοι που πνέουν στην περιοχή. Θα πρέπει να τονίσουμε όμως πως με βάση τα προγνωστικά στοιχεία, η περιεχόμενη υγρασία των νεκρών δασικών καυσίμων αναμένεται από νωρίς το πρωί της Δευτέρας να παραμείνει σε επίπεδα κάτω του 10 % σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου, δυσχεραίνοντας έτσι τον έλεγχο της φωτιάς και ευνοώντας την περαιτέρω εξάπλωση της.
