Φραγκάκης: «Έτος ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό το 2022»

Ο γ.γ. του ΕΟΤ, «σκιαγράφησε» στο emeaGR τη στρατηγική του Οργανισμού, με στόχο την εξωστρέφεια και την αύξηση στην έλευση τουριστών.

Την περασμένη Τρίτη (27/9) πραγματοποιήθηκε η συνέντευξη Τύπου για τον 39ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, ο οποίος θα διεξαχθεί 12 και 13 Νοεμβρίου. Στους συνδιοργανωτές, για μια ακόμα χρονιά, συγκαταλέγεται και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού.

Παρόντας -δίπλα από την πρόεδρο του ΣΕΓΑΣ, Σοφία Σακοράφα– στη συνέντευξη ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού, Δημήτρης Φραγκάκης. Ο οποίος, μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι τα τελευταία χρόνια ήταν δύσκολα αλλά «ανάμεσα σε αυτά που αλλάξαμε είναι και ο τρόπος προβολής στο εξωτερικό του ελληνικού αθλητισμού. Έχουν αλλάξει οι συνήθειες των ανθρώπων αλλά και ο τρόπος που επιλέγουν τους προορισμούς τους».

Υπενθύμισε ότι «τα τελευταία τρία χρόνια στον ΕΟΤ έχουμε μπει μπροστά και έχουμε συμμετάσχει σε πολύ σημαντικά αθλητικά γεγονότα της χώρας με διεθνή εμβέλεια» αναφερόμενος στο Ράλι «Ακρόπολις», τον Διεθνή Ποδηλατικό Γύρο Ελλάδας και βέβαια τον Αυθεντικό Μαραθώνιος της Αθήνας.

Τονίζοντας πως ο ΕΟΤ« δεν μπαίνει στον ΑΜΑ απλά ως άλλη μια χορηγία, με τον ΣΕΓΑΣ άλλωστε έχουμε μια στρατηγική συνεργασία. […] Για εμάς ο ΑΜΑ συνδέει το παρελθόν με το παρόν. Το ένδοξο παρελθόν και τη σύγχρονη Ελλάδα που αναλαμβάνει και φέρνει εις πέρας διοργανώσεις όπως ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας.

[…] ο ΕΟΤ, κλασικός φορέας εξωστρέφειας της χώρας στο εξωτερικό, θα “πάρει” μαζί του και τον ΑΜΑ. Δεν θα περιοριστούμε λοιπόν σε μια προβολή 4-5 ημερών. […] Οι άνθρωποι είναι αυτοί που προβάλουν έναν τόπο και αυτό το πετυχαίνει ο ΑΜΑ, όπου η συμμετοχή αποτελεί για τον κάθε ένα, μια προσωπική νίκη».

Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε πως ο ΕΟΤ δεν «παίρνει στην αγκαλιά του» μόνο μεγάλης εμβέλειας γεγονότα αλλά και μικρότερης, σε ολόκληρη την επικράτεια. Έχοντας, λοιπόν, στο μυαλό την πληθώρα των εκδηλώσεων που υποστηρίζει ο Οργανισμός σε συνδυασμό με αυτά που ανέφερε ο κύριος Φραγκάκης, του ζητήσαμε -στο περιθώριο της συνέντευξης Τύπου- να μας αιτιολογήσει τη στρατηγική επιλογή του ΕΟΤ.

«Εδώ και τρία χρόνια στη στρατηγική μας είναι η ανάδειξη όχι μόνο του κλασικού μοντέλου ήλιου και θάλασσας. Το οποίο, έτσι και αλλιώς οι περισσότεροι ξένοι το γνωρίζουν. Η στρατηγική μας είναι να μπορέσουμε να προβάλουμε εμπειρίες. Να μπορείς να ζήσεις κάτι στην Ελλάδα.

Και ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας είναι μία από τις μεγαλύτερες αθλητικές αλλά και τουριστικές εμπειρίες που μπορεί να κάποιος να ζήσει. Είναι ένα τεράστιο γεγονός, με μεγάλο brand που συνδέεται με μία πόλη, η οποία έχει πάρα πολλά να δώσει στον επισκέπτη.

Και με μία χώρα η οποία έχει γεννήσει όλη αυτή την έννοια. Άρα, για μας ο στόχος είναι διπλός. Αφενός μεν αξιοποιούμε τους επισκέπτες μας ως φορείς αυτού του είδους της ενέργειας προς το εξωτερικό. Αφετέρου επενδύουμε σ’ έναν τομέα, τον αθλητικό τουρισμό, ο οποίος είναι πολύ σημαντικός για μας.

Και είναι, αν θέλετε, αυτός που μπορεί να σε προβάλλει καλύτερα στο εξωτερικό διότι ο άνθρωπος που συμμετέχει διηγείται τη συνολική εμπειρία που έζησε. Όχι μόνο ότι πήγε σε μια ωραία θάλασσα και έκανε ωραία ηλιοθεραπεία. Αλλά τι έζησε, ποιους ανθρώπου είδε, την εμπειρία του στο φαγητό, όλα αυτά. Άρα, αυτός είναι ο βασικός λόγος για τον οποίον ο ΕΟΤ στηρίζει διαχρονικά τον Μαραθώνιο της Αθήνας».

Στήριξη γεγονότων που βοηθάνε πάρα πολύ στην προβολή του brand της χώρας

Βασικό εφαλτήριο για ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού αποτελεί, όπως επισημαίνει ο κύριος Φραγκάκης, η εξωστρέφεια της χώρας.

«Στα τρία χρόνια που εγώ ηγούμαι του ΕΟΤ, η στρατηγική μας είναι να είμαστε παρόντες σε όσο το δυνατόν περισσότερα γεγονότα γίνεται. Τα οποία, όμως, προσφέρουν δυνατότητες εξωστρέφειας της χώρας. Από το φεστιβάλ ενός μικρού νησιού ως το πολύ μεγάλο event όπως είναι ο Μαραθώνιος.

Δεν κάνουμε διακρίσεις αλλά κινούμαστε, φυσικά, με βάση τις οικονομικές μας δυνατότητες. Και τον τρόπο με τον οποίον μπορούμε, τελικά, να το αξιοποιήσουμε το γεγονός για να προβάλλουμε τη χώρα μας. Άρα, είναι στη στρατηγική μας η συμμετοχή στην Ελλάδα και κατεξοχήν στο εξωτερικό φυσικά, σε τέτοιου είδους γεγονότα.

Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε, γιατί θεωρούμε ότι πολιτιστικά, αθλητικά και άλλου είδους γεγονότα σε βοηθάνε πάρα πολύ να προβάλλεις το brand της χώρας σου».

Από το μηδέν σε μια χρονιά (2022) ορόσημο και οι επόμενες προκλήσεις

Ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, δεν επαναπαύεται στις «δάφνες» του παρόντος, δηλαδή μιας χρονιάς που (αιτιολογημένα) χαρακτηρίζει ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό.

Οι επιτυχίες προσφέρουν ικανοποίηση και δίνουν κίνητρο για περισσότερη προσπάθεια αλλά σε καμιά περίπτωση δεν λειτουργούν αποπροσανατολιστικά και ανασταλτικά στην… προπόνηση με στόχο το επόμενο ρεκόρ.

Υπενθυμίζει πως «εχθρός του καλού είναι το καλύτερο» και -στηριζόμενος στις ισχυρές ενδείξεις που υπάρχουν- δηλώνει αισιόδοξος ότι τα καλύτερα έρχονται. Χωρίς, να παραγνωρίζει τις σημαντικές δυσκολίες, τα υψηλά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν. Πιστεύει, πάντως, ότι θα αντιμετωπιστούν μ’ επιτυχία και οι επόμενες προκλήσεις.

 

«Το 2022 ήταν μια καταπληκτική χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό. Ειδικά αν σκεφτεί κανείς τι έχουμε περάσει τα τελευταία δύο χρόνια. Τον Μάρτιο του 2020 ο ελληνικός τουρισμός ήταν στο μηδέν.

Καταφέραμε, μέσα σε δύο χρόνια και κάτι, ουσιαστικά να επαναφέρουμε στην πλήρη σχεδόν κανονικότητα, τη μεγαλύτερη παραγωγική δραστηριότητα της χώρας. Αυτό, από μόνο του, είναι μια πάρα πολύ μεγάλη συλλογική επιτυχία του ελληνικού τουρισμού. Δημιουργεί και ένα νέο έτος ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό που πλέον δεν θα είναι το 2019 αλλά θα είναι το 2022.

Πάντα εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Θα σας έλεγα ότι το 2022 είναι ένα έτος ορόσημο και για έναν λόγο. Έχουμε μπροστά μας το 2023 που και αυτό κρύβει δυσκολίες, όπως ήδη το 2022. Ενεργειακή κρίση, πληθωρισμός, που δεν ξέρουμε πως θα επηρεάσουν τους υποψήφιους επισκέπτες μας.

Τα δείγματα, πάντως που έχουμε ήδη από τα ταξίδια που έχουμε κάνει στο εξωτερικό με τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, είναι πολύ θετικά για το 2023. Άρα αισιοδοξούμε για τ’ αποτελέσματα του 2023. Απ’ την άλλη, όμως, έχουμε και πολλά μακροπρόθεσμα ζητήματα ν’ αντιμετωπίσουμε.

Όπως είναι η βιωσιμότητα του ελληνικού τουρισμού, η προστασία των φυσικών μας πόρων, πώς θα επενδύσουμε στην αυθεντικότητα του προορισμού, πώς θα ψηφιοποιήσουμε το προϊόν μας. Πως θα μπορέσουμε να έχουμε καλύτερους, πιο καλά εκπαιδευμένους και περισσότερους εργαζόμενους.

Δεν προσφέρεται για πανηγυρισμούς του 2022. Πήγαμε καλά, μπορούμε να πάμε καλύτερα και από δω και πέρα, νομίζω ότι, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τον ελληνικό τουρισμό με νέες προκλήσεις που και αυτές, είμαι αισιόδοξος ότι, θα τις αντιμετωπίσουμε».

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More