Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν φέτος οι μελισσοκόμοι καθώς υπολογίζεται ότι η παραγωγή μελιού είναι έως και 70% μειωμένη, εξαιτίας μιας σειράς από παράγοντες όπως είναι οι καιρικές συνθήκες, οι φωτιές στον Έβρο, οι πλημμύρες στη Θεσσαλία, που οδήγησαν στην εξασθένηση των μελισσών λόγω έλλειψης τροφής.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, το πρόβλημα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο από το υψηλό κόστος παραγωγής (πετρέλαιο, υλικά συσκευασίας, προϊόντα τροφοδοσίας των μελισσών), την ώρα που η τιμή της χονδρικής παραμένει στα ίδια επίπεδα από 2,80 ευρώ – 4 ευρώ/ κιλό εξαιτίας και των ελληνοποιήσεων, όπως λένε οι παραγωγοί.
Όλα αυτά οδηγούν μελισσοκόμους στην απόφαση να κρατήσουν το μέλι στις αποθήκες τους και πολλούς άλλους στη σκέψη ακόμα και να αναζητήσουν άλλο επάγγελμα.
Τι ζητούν οι μελισσοκόμοι
Οι μελισσοκόμοι ζητούν βοήθεια από την κυβέρνηση για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν κι αυτή η βοήθεια μεταφράζεται σε:
-«Στοπ» στις ελληνοποιήσεις με θεσμικά μέτρα, διοικητικούς ελέγχους και γυρεοσκοπική εξέταση του μελιού
-Άρση πυροσβεστικών διατάξεων
-Άρση των περιορισμών από τοπικούς δασάρχες
-Μείωση του κόστους παραγωγής μέσω της μείωσης του ΦΠΑ σε πρώτες ύλες και αφορολόγητο πετρέλαιο
-Ελεύθερη πρόσβαση των οχημάτων σε παράπλευρες οδούς
