Ο Οργανισμός Διαχείρισης του Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) ολοκλήρωσε τη διαδικασία δημοπρασίας για την έκδοση ενός νέου 10ετούς ομολόγου. Η διαδικασία άνοιξε το πρωί της Τρίτης και ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 14:00.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το Ελληνικό Δημόσιο κατάφερε να αντλήσει 4 δισ. ευρώ, με τη ζήτηση να υπερκαλύπτει το ποσό αυτό περισσότερο από 10 φορές.
Η ζήτηση για την έκδοση ήταν μεγάλη, καθώς υποβλήθηκαν προσφορές που ξεπέρασαν τα 40,5 δισ. ευρώ.
Το guidance για το κουπόνι της έκδοσης διαμορφώθηκε στις 102 μονάδες βάσης πλέον του Mid-Swap (2,58%), ήτοι περί το 3,6%, από 107 μονάδες βάσης που ήταν αρχικά.
Η επιλογή για έξοδο με την έκδοση 10ετούς έγινε προφανώς γιατί αποτελεί τη διάρκεια τίτλου που αυτή την περίοδο συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην αγορά.
Την κοινοπρακτική έκδοση διαχειρίστηκαν κορυφαίες τράπεζες όπως η Bofa Securities, Deutsche Bank, Goldman Sachs, Morgan Stanley, Société Générale και η Εθνική Τράπεζα, και ο τίτλος ωριμάζει στις 15 Ιανουαρίου του 2035.
Σημειώνεται ότι οι δανειακές ανάγκες για όλο το έτος ανέρχονται σε περίπου 8 δισ. ευρώ, μέσω έκδοσης νέων ομολόγων, αλλά και επανεκδόσεων. Για αύριο Τετάρτη 15 Ιανουαρίου ήταν προγραμματισμένη δημοπρασία επανέκδοσης η οποία ωστόσο αναβλήθηκε, λόγω της επικείμενης έκδοσης νέου 10ετούς. Κι αυτό γιατί το ελληνικό Δημόσιο προτίμησε να αντλήσει υψηλότερο ποσό.
Με τη νέα έκδοση η Ελλάδα θα μπορέσει να καλύψει περίπου το 40% του ετήσιου προγράμματος των χρηματοδοτικών της αναγκών για το όλο το 2025.
Σημειώνεται επίσης ότι η έξοδος στις διεθνείς αγορές έγινε πριν την ανάληψη καθηκόντων στην προεδρία των ΗΠΑ από τον Ντόναλντ Τραμπ. Με στόχο προφανώς να διασφαλιστεί χρηματοδοτική σταθερότητα πριν από τις όποιες αναταράξεις στις διεθνείς αγορές.
