Ικανοποίηση για την πορεία της ελληνικής οικονομίας το 2024 εξέφρασε, με βίντεο στο TikTok ο υπουργός Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, που προχώρησε σε ανασκόπηση των όσων έγιναν την περασμένη χρονιά.
Ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε στη φοροδιαφυγή, λέγοντας ότι υπήρξαν τα πιο χειροπιαστά αποτελέσματα από ποτέ: «1,8 δισ. ευρώ παραπάνω έσοδα από τα προβλεπόμενα, λόγω της σύνδεσης των POS με τις ταμειακές μηχανές και του συστήματος myDATA», ενώ τα χρήματα πήγαν για κοινωνική πολιτική.
Παράλληλα, λόγω της επενδυτικής βαθμίδας, οι φορολογούμενοι γλίτωσαν 800 εκατ. Ευρώ για τα δάνεια που πήραμε αυτή τη χρονιά, ενώ προχώρησαν περίπου 10 αποκρατικοποιήσεις.
Ο υπουργός Οικονομικών αναφέρθηκε στις τράπεζες, λέγοντας ότι η κυβέρνηση τις θέλει υγιείς αλλά όχι ασύδοτες, γι’ αυτό και ελήφθησαν πρωτοβουλίες για τη μείωση των προμηθειών, στην αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, στα δημόσια έργα, αλλά και στην αγορά εργασίας, όπου ο κατώτατος μισθός ανέβηκε στα 830 ευρώ, ο μέσος μισθός πλήρους απασχόλησης στα 1.445 ευρώ και η ανεργία μειώθηκε σε μονοψήφιο ποσοστό.
«Θαυματοποιοί δεν είμαστε. Σουηδία δεν γίναμε. Αλλά η Ελλάδα ανεβαίνει!», επισήμανε, κάνοντας και χιούμορ στο τέλος του βίντεο σχολιάζοντας: «Και γιατί να γίνουμε Σουηδία; Να κρυώνουμε; Δεν κάνει κρύο στην Ελλάδα, κρύο δεν έκανε ποτέ! Ούτε με τον ΣΥΡΙΖΑ».
@kostis_hatzidakis Σουηδία δεν γίναμε, αλλά η Ελλάδα ανέβηκε και το 2024! #tiktokgreece ♬ πρωτότυπος ήχος – Kostis Hatzidakis
Αναλυτικά η δήλωση του Κωστή Χατζηδάκη
«Έγινε κάτι θετικό στην ελληνική οικονομία το 2024 ή όλα μπάχαλο;
Ε, κάτι έγινε!
Στη φοροδιαφυγή είχαμε τα πιο χειροπιαστά αποτελέσματα από ποτέ. 1,8 δισ. ευρώ παραπάνω έσοδα από τα προβλεπόμενα, λόγω της σύνδεσης των POS με τις ταμειακές μηχανές και του συστήματος myDATA. Kαι τα χρήματα πήγαν για κοινωνική πολιτική!
Xάρη στην επενδυτική βαθμίδα, που κάποιοι λένε «τρώγεται;», γλιτώσαμε για τους φορολογούμενους 800 εκατ. ευρώ για τα δάνεια που πήραμε μέσα σε αυτή τη χρονιά.
Προχώρησαν περίπου 10 αποκρατικοποιήσεις, με έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον. Μέσα σε αυτές και οι τράπεζες, που σταμάτησαν πια να είναι υποστυλωμένες, ξεπερνώντας τις αρνητικές συνέπειες της κρίσης της περασμένης δεκαετίας.
Ναι, θέλουμε υγιείς τράπεζες, αλλά όχι ασύδοτες. Γι’ αυτό και εκτός από το IRIS, πήραμε όλες τις τελευταίες πρωτοβουλίες για τη μείωση των προμηθειών τους. Για να σταματήσουν να βγάζουν από τη μύγα ξίγκι.
Θέλουμε να αξιοποιήσουμε τη δημόσια περιουσία με ένα σύγχρονο τρόπο. Βάλαμε τάξη στις παραλίες. Και περάσαμε μεταρρυθμιστικό νόμο για το Υπερταμείο, έτσι ώστε οι θυγατρικές του να εφαρμόσουν από εδώ και πέρα τις πρακτικές της ΔΕΗ.
Προχώρησαν πάρα πολλά δημόσια έργα. Και αυτό αποδεικνύεται από το ότι είμαστε 6οι στις απορροφήσεις στο Ταμείο Ανάκαμψης και 5οι στους 27 της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο ΕΣΠΑ.
Ο κατώτατος μισθός ανέβηκε κι άλλο: 830€. Ο μέσος μισθός πλήρους απασχόλησης: 1.445€. Οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων ξεπάγωσαν μετά από 14 χρόνια. Και η ανεργία έχει πέσει πια σε μονοψήφιο ποσοστό.
Θαυματοποιοί δεν είμαστε. Σουηδία δεν γίναμε. Αλλά η Ελλάδα ανεβαίνει!
*Behind the Scenes:* _Και γιατί να γίνουμε Σουηδία; Να κρυώνουμε; Δεν κάνει κρύο στην Ελλάδα, κρύο δεν έκανε ποτέ! Ούτε με τον ΣΥΡΙΖΑ._»
