Μεγάλο είναι το ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματα «Εξοικονομώ 2025» και «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα», με ένα στα 20 νοικοκυριά να έχει κάνει αίτηση για συμμετοχή στα προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης. Σύμφωνα με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, έχουν κατατεθεί συνολικά 196.587 αιτήσεις.
Αναλυτικότερα:
- «Εξοικονομώ 2025»: Έχουν υποβληθεί 66.530 αιτήσεις, οι οποίες βρίσκονται σε διάφορα στάδια αξιολόγησης. Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι τις 20 Μαρτίου. Το πρόγραμμα αφορά κύριες κατοικίες (μονοκατοικίες και διαμερίσματα) και παρέχει επιδότηση για παρεμβάσεις όπως αντικατάσταση κουφωμάτων, θερμομόνωση, αναβάθμιση συστημάτων θέρμανσης/ψύξης, εγκατάσταση συστημάτων ζεστού νερού χρήσης με ΑΠΕ, έξυπνων συστημάτων διαχείρισης (smarthome) και συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας.
- «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Έχουν υποβληθεί 130.057 αιτήσεις (79.685 για θερμοσίφωνες και 50.372 για αντλίες θερμότητας). Το πρόγραμμα δέχεται αιτήσεις μέχρι τις 20 Μαρτίου και απευθύνεται σε νοικοκυριά που επιθυμούν να βελτιώσουν την ενεργειακή απόδοση της κατοικίας τους (κύριας ή δευτερεύουσας, ενοικιαζόμενης ή παραχωρούμενης). Επιδοτούνται ηλιακοί θερμοσίφωνες (με επιχορήγηση 50% ή 60% ανάλογα με τα εισοδηματικά κριτήρια) και αντλίες θερμότητας (με επιχορήγηση 50%), καθώς και συμπληρωματικές εργασίες τοποθέτησης (με επιχορήγηση 50% ή 60%).
Η μεγάλη συμμετοχή στα προγράμματα αυτά δείχνει την ανάγκη των πολιτών να μειώσουν τις ενεργειακές δαπάνες τους, ειδικά μετά τις αυξήσεις των τιμών ενέργειας τα τελευταία χρόνια.
