Σε ένα κομβικό σταυροδρόμι βρίσκεται ο ΟΣΕ, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται πολύ κοντά στην οριστικοποίηση μιας σημαντικής συμφωνίας με τους γερμανικούς σιδηροδρόμους, Deutsche Bahn (DB). Στόχος αυτής της συνεργασίας είναι η πλήρης αναδιοργάνωση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος σε όλα τα επίπεδα, ένα φιλόδοξο πενταετές πλάνο που αποτελεί κεντρική κυβερνητική προτεραιότητα, όπως είχε διαμηνύσει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μετά την τραγωδία των Τεμπών.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε στενή συνεργασία με τον ΟΣΕ, βρίσκεται σε εξαιρετικά προχωρημένες συζητήσεις με τη γερμανική πλευρά. Η συμφωνία προβλέπει την ανάληψη του ρόλου του Technical Manager (τεχνικού μάνατζερ) από την Deutsche Bahn, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου προγράμματος ανασυγκρότησης και ουσιαστικής αναβάθμισης του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Είναι σημαντικό να τονιστεί πως αυτή η συνεργασία δεν αναμένεται να επιφέρει αλλαγές στο καθεστώς και τις δραστηριότητες της Hellenic Train, καθώς ο ρόλος των Γερμανών θα επικεντρωθεί σε ζητήματα ανασυγκρότησης υποδομών και εκπαίδευσης προσωπικού.
Τις επαφές έχει αναλάβει προσωπικά ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης που τους τελευταίους μήνες βρέθηκε σε εντατικές συζητήσεις και διαπραγματεύσεις με κορυφαίους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς φορείς, συμπεριλαμβανομένων της SNCF (Γαλλία), της SBB (Ελβετία), και φυσικά της DB (Γερμανία). Ενδιαφέρον, αν και άτυπα, είχαν εκφράσει επίσης η Ferrovie dello Stato (Ιταλία) και η Adif (Ισπανία). Ωστόσο, αυτή τη στιγμή, η πληρέστερη και πιο προτιμώμενη πρόταση, τόσο σε τεχνικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο, φαίνεται να είναι η γερμανική.
