ΑΤΜ για όλους: Έρχεται κοινόχρηστο δίκτυο με δωρεάν ή ελαχίστου κόστους συναλλαγές

Σημαντικές αλλαγές φέρνουν οι τράπεζες στις συναλλαγές μέσω ΑΤΜ, προχωρώντας στη δημιουργία ενός ενιαίου δικτύου κοινόχρηστων ΑΤΜ που θα λειτουργούν με ομοιόμορφη ταυτότητα και χαμηλές ή μηδενικές προμήθειες.
4
Αύγουστος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Σημαντικές αλλαγές φέρνουν οι τράπεζες στις συναλλαγές μέσω ΑΤΜ, προχωρώντας στη δημιουργία ενός ενιαίου δικτύου κοινόχρηστων ΑΤΜ που θα λειτουργούν με ομοιόμορφη ταυτότητα και χαμηλές ή μηδενικές προμήθειες. Η κίνηση αυτή έρχεται στον απόηχο της κατάργησης των τελών για αναλήψεις από μηχανήματα άλλων τραπεζών και αποσκοπεί στη βελτίωση της πρόσβασης σε μετρητά και στον εξορθολογισμό του κόστους λειτουργίας των τραπεζών.

Τέλος στις χρεώσεις για απλές συναλλαγές

Από τις 11 Αυγούστου 2025, η τραπεζική καθημερινότητα αλλάζει. Με βάση νέα νομοθετική ρύθμιση:

  • Καταργούνται πλήρως οι προμήθειες για αναλήψεις από ΑΤΜ διαφορετικής τράπεζας, εφόσον και οι δύο είναι μέλη του δικτύου ΔΙΑΣ.

  • Αναλήψεις από ΑΤΜ παρόχου με τον οποίο υπάρχει μετοχική σύνδεση θα γίνονται χωρίς κόστος.

  • Καθιερώνεται ανώτατο όριο χρέωσης 1,50 ευρώ για οποιαδήποτε άλλη προμήθεια από τρίτους παρόχους.

  • Σε απομακρυσμένες περιοχές, όπου υπάρχει μόνο ένα ΑΤΜ, οι αναλήψεις θα είναι δωρεάν, ανεξαρτήτως του παρόχου.

  • Η ερώτηση υπολοίπου θα προσφέρεται χωρίς χρέωση από όλα τα ΑΤΜ.

  • Τα εμβάσματα μέσω ΑΤΜ θα χρεώνονται το πολύ 0,50 ευρώ, όπως ισχύει ήδη από το 2024.

Από τον κατακερματισμό, στην κοινή πρόσβαση

Μέχρι πρόσφατα, οι καταναλωτές πλήρωναν σημαντικές προμήθειες για κάθε ανάληψη από ΑΤΜ άλλης τράπεζας. Το Direct Access Fee (DAF) ξεκινούσε από 1,50 έως 2 ευρώ, ανάλογα με την τράπεζα, ενώ υπήρχε και δεύτερη χρέωση από την τράπεζα έκδοσης της κάρτας. Όλα αυτά ανήκουν σύντομα στο παρελθόν.

Η σύμπραξη των τραπεζών για ένα κοινό δίκτυο ΑΤΜ στοχεύει επίσης στη μείωση του κόστους συντήρησης, καθώς πολλά καταστήματα και ΑΤΜ απομακρύνονται από απομακρυσμένες περιοχές. Με την κοινή λειτουργία, οι πολίτες θα έχουν πρόσβαση στα βασικά τραπεζικά εργαλεία, χωρίς να πληρώνουν επιπλέον.

Νέα δεδομένα και στις χρεώσεις λογαριασμών

Την ίδια ώρα, καταγγελίες αναφέρουν ότι πολλοί λογαριασμοί μετατρέπονται αυτόματα σε “προνομιακούς”, με μηνιαίες χρεώσεις 0,80 ευρώ, χωρίς την ρητή συναίνεση των πελατών. Το Υπουργείο Οικονομικών εξετάζει τη δυνατότητα ρύθμισης αυτών των πρακτικών, ώστε να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η επιλογή του καταναλωτή.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ