Από σήμερα, Δευτέρα 11 Αυγούστου, οι πολίτες μπορούν να κάνουν αναλήψεις μετρητών από οποιοδήποτε ΑΤΜ τραπεζικού δικτύου στην Ελλάδα χωρίς να επιβαρύνονται με προμήθεια, βάζοντας τέλος σε μια πάγια πρακτική που προκαλούσε διαμαρτυρίες για χρόνια.
Η νέα ρύθμιση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που καταργεί πλήρως τις χρεώσεις για αναλήψεις μετρητών από τα ΑΤΜ των ελληνικών τραπεζών, ανεξαρτήτως δικτύου. Παράλληλα, θεσπίζεται πλαφόν ύψους 1,50 ευρώ για τις αναλήψεις από μηχανήματα τρίτων παρόχων, ενώ καταργεί εντελώς τις χρεώσεις σε περιοχές με μοναδικό διαθέσιμο ΑΤΜ, με στόχο τη δίκαιη και ισότιμη πρόσβαση των πολιτών στα χρήματά τους.
Ο υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης τόνισε:
«Κάθε πολίτης, όπου κι αν ζει, θα έχει δωρεάν πρόσβαση στα χρήματά του. Εξαλείφουμε άδικες και υπερβολικές χρεώσεις».

Τι προβλέπει η τροπολογία
Η ρύθμιση, που ψηφίστηκε στις 25 Ιουλίου 2025, φέρνει:
-
- Μηδενισμό προμηθειών για αναλήψεις μεταξύ όλων των τραπεζών του διατραπεζικού συστήματος ΔΙΑΣ.
- Κατάργηση χρεώσεων από τρίτους παρόχους σε περιοχές με μόνο ένα ΑΤΜ.
- Πλαφόν 1,50 ευρώ για αναλήψεις από ΑΤΜ τρίτων παρόχων σε όλη τη χώρα.
- Δωρεάν ερώτηση υπολοίπου για όλους τους κατόχους καρτών, ανεξαρτήτως τράπεζας.
- Ενιαία χρέωση 0,50 ευρώ για αποστολή εμβασμάτων μέσω ψηφιακών καναλιών από τρίτους παρόχους, ίδια με τις χρεώσεις των τραπεζών.
- Νομοθετική κατοχύρωση ότι καμία τράπεζα δεν μπορεί να χρεώνει για αναλήψεις μετρητών.
Ανάσα για τους πολίτες
Η νέα πολιτική αναμένεται να ελαφρύνει σημαντικά τα νοικοκυριά, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες και τουριστικές περιοχές, όπου η πρόσβαση σε ΑΤΜ όλων των τραπεζών είναι περιορισμένη.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Ζίτσας στα Ιωάννινα, όπου οι κάτοικοι χρειάζονταν να διανύσουν 30 χιλιόμετρα για να βρουν ΑΤΜ και πλήρωναν χρεώσεις που «ξεπερνούσαν το δεκάευρο για να βγάλουν ένα πενηντάρικο».

«Παρέμβαση με κοινωνικό πρόσημο»
Ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι η παρέμβαση αυτή αποκαθιστά την ισορροπία ανάμεσα στην αγορά και την κοινωνία:
«Με καθαρή πολιτική βούληση και κοινωνική συνείδηση, θεσπίζουμε όρια και κανόνες, προστατεύοντας ουσιαστικά όλους τους πολίτες».
