«Τέλος» τα ΑΤΜ για μικρά ποσά: Θα κάνουμε ανάληψη μετρητών από τα ταμεία του σούπερ μάρκετ

11
Δεκέμβριος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Μια μικρή καθημερινή συνήθεια αλλάζει. Από το 2026 οι πολίτες θα μπορούν να παίρνουν μετρητά απευθείας από το ταμείο του σούπερ μάρκετ, την ώρα που πληρώνουν τα ψώνια τους, χωρίς επίσκεψη σε ΑΤΜ και χωρίς καμία χρέωση. Το νέο σύστημα έρχεται να διευκολύνει όσους χρειάζονται λίγα χρήματα άμεσα, μεταφέροντας την ανάληψη εκεί όπου ήδη βρίσκεται ο καταναλωτής, στον χώρο που κάνει τα ψώνια του !

Νέα Σμύρνη: Άνοιξε το πρώτο μίνι μάρκετ στην Ελλάδα χωρίς υπαλλήλους (vid)  | Ειδήσεις για την Οικονομία | newmoney

 Η υπηρεσία ανάληψης μετρητών μέσα από τα ταμεία καταστημάτων, μέσω του τερματικού πληρωμής, έρχεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά στα παραδοσιακά ΑΤΜ και να καλύψει μικρές καθημερινές ανάγκες χωρίς καμία επιπλέον χρέωση.

Πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα

Η διαδικασία είναι απλή. Ο καταναλωτής αγοράζει ένα προϊόν σε ένα κατάστημα που συμμετέχει στο πρόγραμμα και, την ώρα της πληρωμής με χρεωστική κάρτα, ενημερώνει τον ταμία ότι θέλει και ένα ποσό σε μετρητά. Ο ταμίας χρεώνει το σύνολο στο τερματικό, το οποίο περιλαμβάνει τόσο την αγορά όσο και την ανάληψη. Ο πελάτης παραλαμβάνει επιτόπου το ποσό που ζήτησε, χωρίς καμία επιβάρυνση.

Το σύστημα θα λειτουργεί αποκλειστικά με χρεωστικές κάρτες και μόνο σε καταστήματα που θα ενταχθούν στην υπηρεσία, όπως σούπερ μάρκετ, παντοπωλεία και άλλες επιχειρήσεις λιανικής.

Τα όρια ανάληψης και η ελληνική εφαρμογή

Το ποσό που μπορεί να ζητήσει ο πελάτης θα είναι περιορισμένο, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπου κυμαίνεται συνήθως από πενήντα έως εκατό ευρώ. Τα τελικά όρια για την Ελλάδα θα καθοριστούν μέσα από συζητήσεις της εταιρείας με τις τράπεζες και τους εμπόρους.

Η υπηρεσία στοχεύει στο να διευκολύνει τους πολίτες σε περιοχές χωρίς εύκολη πρόσβαση σε ΑΤΜ, αλλά και να ενισχύσει την κίνηση στα φυσικά καταστήματα.

Η εμπειρία από το εξωτερικό

Το σύστημα εφαρμόζεται ήδη με επιτυχία στην Πολωνία, την Κύπρο και σε πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών. Η πρακτική αυτή όχι μόνο διευκολύνει τους καταναλωτές, αλλά συμβάλλει και στη ρευστότητα των επιχειρήσεων που συμμετέχουν, αφού διαχειρίζονται καθημερινά μικρότερα ποσά μετρητών.

Οι σχετικές δοκιμές στην Ελλάδα αναμένεται να ξεκινήσουν το 2026, με στόχο την ευρεία εφαρμογή της υπηρεσίας σταδιακά μέσα στα επόμενα χρόνια.

Πέρα από τις αναλήψεις: Ο σχεδιασμός για τις μετακινήσεις

Στον συνολικό σχεδιασμό περιλαμβάνεται και η συνεργασία με τα υπεραστικά λεωφορεία, ώστε οι επιβάτες να πληρώνουν και να χρεώνονται αυτόματα κατά την έξοδο, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ανέπαφης πληρωμής. Ήδη εκατοντάδες λεωφορεία συμμετέχουν πιλοτικά, με στόχο να καλυφθεί ολόκληρο το δίκτυο μέσα στο 2026.

Το νέο σύστημα υπόσχεται μια πιο άμεση και ευέλικτη καθημερινότητα. Αντί για αναζήτηση ΑΤΜ, οι μικρές αναλήψεις θα μπορούν να γίνονται εκεί όπου βρίσκεσαι, στο ταμείο του καταστήματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Τέλος εποχής για το Υπερταμείο: Μετονομάζεται σε Εθνικό Αναπτυξιακό Ταμείο με περιουσία 12,3 δισ. ευρώ

Μια ουσιαστική αλλαγή αποστολής και στρατηγικού προσανατολισμού με καθαρά…

O Ιταλικός Όμιλος Πληροφορικής MAGGIOLI αποκτά πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Ελληνικής Εταιρείας COLLECTIVES A.E.

Η Collectives καλωσορίζει τον Ιταλικό όμιλο τεχνολογίας Maggioli στην…

Ο «κρυφός» λογαριασμός που πληρώνει η Βρετανία δέκα χρόνια μετά το Brexit

Ο «λογαριασμός» του Brexit δεν ήταν μια εφάπαξ χρέωση,…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ