Στην τελική ευθεία βρίσκεται η δημιουργία του νέου πληροφοριακού συστήματος «Αριάδνη», που θα αντικαταστήσει σταδιακά το «Εργάνη», όπως δήλωσε ο υφυπουργός Εργασίας, Κώστας Καραγκούνης, στην εκπομπή Newsroom με τον Γιώργο Σιαδήμα.
Όπως τόνισε, με την πλήρη λειτουργία της «Αριάδνης» διασφαλίζεται ότι δεν θα χάνονται ένσημα εργαζομένων ούτε έσοδα για το κράτος, καθώς κάθε εργασιακή μεταβολή που καταγράφεται στο «Εργάνη» θα διασυνδέεται αυτόματα με το ασφαλιστικό σύστημα. Πρόκειται, σύμφωνα με τον υφυπουργό, για μια κομβική μεταρρύθμιση που ενισχύει τη διαφάνεια στην αγορά εργασίας και προστατεύει ουσιαστικά τα δικαιώματα των εργαζομένων.
Ήδη έχει ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία του «Εργάνη ΙΙ», το οποίο αποτελεί τη μετεξέλιξη του υφιστάμενου συστήματος. Στο νέο ψηφιακό περιβάλλον ψηφιοποιούνται πλήρως όλα τα στοιχεία που αφορούν τις εργασιακές σχέσεις, με δυνατότητα παρακολούθησης όλων των μορφών απασχόλησης. Κατά το μεταβατικό στάδιο, τα δύο συστήματα θα λειτουργούν παράλληλα.
Επαγγελματικές ασθένειες
Παράλληλα, ο κ. Καραγκούνης ανακοίνωσε ότι η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, υπέγραψε τη συγκρότηση ειδικής ομάδας εργασίας, με αντικείμενο την κατάρτιση σύγχρονων κριτηρίων για την καταγραφή και αναγνώριση των επαγγελματικών ασθενειών. Στόχος είναι η δημιουργία ενός επικαιροποιημένου πλαισίου, με έμφαση στην πρόληψη και στην ουσιαστική προστασία της υγείας των εργαζομένων.
Αγρότες
Αναφερόμενος στα αγροτικά ζητήματα, ο υφυπουργός υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη να προσέλθει σε διάλογο, επισημαίνοντας παράλληλα ότι οι πληρωμές προς τους αγρότες προχωρούν κανονικά.
Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Νομού Λάρισας, Σωκράτης Αλειφτήρας, τόνισε ότι οι αγρότες αναμένουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις από την κυβέρνηση. «Αν υπάρξουν δεσμεύσεις, θα προσέλθουμε στον διάλογο», δήλωσε χαρακτηριστικά.
