Την Τρίτη 7 Απριλίου 2026, οι υπουργοί Σ. Παπασταύρου και Τ. Θεοδωρικάκος ανακοίνωσαν ένα γενναίο «πακέτο» στήριξης ύψους 700 εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο την άμεση ελάφρυνση του ενεργειακού κόστους για 23.000 επιχειρήσεις.
Tο Σχέδιο των 700 εκατ. ευρώ: Οι Δύο Πυλώνες
Η παρέμβαση της κυβέρνησης διαρθρώνεται σε δύο μέτωπα, συνδυάζοντας την άμεση ρευστότητα με τις μακροπρόθεσμες πράσινες επενδύσεις.
1. Άμεση Μείωση Κόστους (500 εκατ. ευρώ)
Πρόκειται για στήριξη 100 εκατ. ευρώ ετησίως για την επόμενη πενταετία:
-
Αντιστάθμιση Ρύπων: Επιπλέον στήριξη 75 εκατ./έτος για τις 40-50 πιο ενεργοβόρες βιομηχανίες της χώρας.
-
Μείωση ΥΚΩ κατά 50%: Το μέτρο αφορά όλες τις βιομηχανίες (χαμηλή, μέση και υψηλή τάση) και θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιουλίου 2026.
2. Πράσινος Εκσυγχρονισμός (200 εκατ. ευρώ)
Μέσω του Ταμείου Εκσυγχρονισμού, θα χρηματοδοτηθούν στρατηγικές επενδύσεις που στοχεύουν σε εξοικονόμηση ενέργειας τουλάχιστον 10%. Οι δράσεις περιλαμβάνουν:
-
Εξηλεκτρισμό παραγωγής.
-
Εγκατάσταση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας.
-
Ανάκτηση θερμότητας και ψηφιακή ενεργειακή διαχείριση.
Ποιοι Κλάδοι Ωφελούνται;
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, φωτογράφισε τους κλάδους που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής παραγωγής: Αλουμίνιο, χάλυβας, τσιμέντο, χαλκός, χημική και φαρμακευτική βιομηχανία, καθώς και οι μεταλλικές κατασκευές.
Η Αντίδραση του ΣΕΒ
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, χαρακτήρισε τα μέτρα ως «βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση», σημειώνοντας ωστόσο ότι η συζήτηση παραμένει ανοιχτή. Ο Σύνδεσμος πιέζει ήδη για το μέτρο της διακοψιμότητας, το οποίο δεν επιβαρύνει τον προϋπολογισμό αλλά προσφέρει ευελιξία στο βιομηχανικό ρεύμα.
