Για όλους και για όλα, μετά την προαναγγελία της αποχώρησής του από τον ΣΥΡΙΖΑ μίλησε ο Γιώργος Σταθάκης, επιρρίπτοντας ευθύνες στην ηγεσία του Στέφανου Κασσελάκη λέγοντας πως η ομάδα που τον περιβάλλει είναι ομάδα ήττας.
Συγκεκριμένα μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό KONTRA το βράδυ της Πέμπτης, ο κ. Σταθάκης ξεκαθάρισε πως αποχωρεί από τον ΣΥΡΙΖΑ και όπως ο ίδιος είπε, δεν πρόκειται να παρευρεθεί ούτε ως παρατηρητής στην συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος το ερχόμενο Σαββατοκύριακο.
Ο κ. Σταθάκης επέρριψε ευθύνες στα όσα έγιναν τους τελευταίους μήνες στον ΣΥΡΙΖΑ σημειώνοντας πως το πρόγραμμα που αποφασίστηκε στο τελευταίος συνέδριο δεν υπάρχει πλέον. «Αυτό το πρόγραμμα ξεχάστηκε τη μέρα που ψηφίστηκε», ενώ τόνισε πως η προεκλογική εκστρατεία του κόμματος δεν είχε σχέση με το πρόγραμμα και βασίστηκε λανθασμένα σε αυξήσεις μισθών, συντάξεων, διαχείριση των κόκκινων δανείων και μείωση των φόρων.
«Την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ για την ήττα στις εκλογές την αποδίδω σε όλες τις επιλογές που έγιναν από το 2019 έως το 2023», είπε ρίχνοντας τα βέλη στις επιλογές της ηγεσίας του Αλέξη Τσίπρα. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Σταθάκης είπε πως το πρόβλημα είναι στον ΣΥΡΙΖΑ πως ο Αλέξης Τσίπρας διασφάλιζε και την κυβερνησιμότητα. Αναφερόμενος στα πεπραγμένα του ΣΥΡΙΖΑ, δεν παρέλειψε να χαρακτηρίσει ως «προπατορικό αμάρτημα» την συνεργασία με τον Πάνο Καμμένο και τους ΑΝΕΛ για τον σχηματισμό κυβέρνησης από το 2015 έως το 2019.
«Το 2015-2019 είναι μία συζήτηση που θα έπρεπε να γίνει», είπε λέγοντας πως μετά τις δεύτερες εκλογές και την εμπιστοσύνη του κόσμου με δεδομένο πως είχε υπογραφεί η συμφωνία με τους δανειστές, υπήρχαν πολιτικές επιλογές που δεν αξιοποιήθηκαν.
«Το 2015-2019 κρίθηκε στις εκλογές του 2019 όταν οι πολίτες μας εμπιστεύθηκαν. Το 2023 ήταν καταστροφή στον ΣΥΡΙΖΑ γιατί χάσαμε την εκλογική μας βάση», είπε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος επίσης στην στρατηγική του κόμματος ο κ. Σταθάκης ξεκαθάρισε πως ο λαϊκισμός δεν είναι μία επιλογή η οποία οδηγεί σε νίκες στις εκλογές. Την ίδια ώρα σχολιάζοντας τον Στέφανο Κασσελάκη, ξεκαθάρισε πως αποτελεί μία πολιτική αυτοκτονία για τον ΣΥΡΙΖΑ η εκλογή του στην ηγεσία του κόμματος. Παράλληλα σχολιάζοντας το περιβάλλον του νέου προέδρου τόνισε πως η ομάδα που τον περιβάλλει είναι ομάδα ήττας, «δείχνοντας» πρόσωπα όπως η Θεοδώρα Τζάκρη και ο Παύλος Πολάκης.
Γιώργος Σταθάκης για το κόμμα «Κασσελάκη-Παππά-Πολάκη»: Ακραίοι λαϊκιστές, ανίκανοι πολιτικά, ξεκίνησαν πόλεμο στην Αριστερά
Υπενθυμίζεται ότι προ 24ώρου με ένα κείμενο-ποταμό ο πρώην υπουργός είχε προαναγγείλλει την έξοδό του από τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο Γιώργος Σταθάκης στο άρθρο του απογυμνώνει τον ΣΥΡΙΖΑ της εποχής Κασσελάκη και της ηγετικής ομάδας γύρω από αυτόν, περιγράφοντας το κόμμα «Κασσελάκη-Παππά-Πολάκη» ως «λαϊκιστίκο» καθώς, όπως αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο νέος πρόεδρος του κόμματος «εκπροσώπησε τη “λαϊκιστική” τάση του, την «Κίνηση Μελών» (Ν. Παπάς, Ρ. Δούρου, Π. Πολάκης, Θ. Τζάκρη, κλπ) και τους νεοεισελθέντες (Αντώναρος, κλπ)».
Όπως γράφει στο News247 ο κ. Σταθάκης στο άρθρο με το οποίο ουσιαστικά ανακοινώνει την αποχώρησή του, «οι λαϊκιστές είναι θιασώτες της αναβίωσης του παραδοσιακού δικομματισμού, της μετατόπισης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προς το Κέντρο και του απογαλακτισμού του από την Αριστερά, είτε ως κουλτούρα, είτε ως ιστορική παρακαταθήκη του χώρου» προσθέτοντας ότι «προγραμματικά είναι παντελώς ανύπαρκτοι και ως πολιτικό προσωπικό ανίκανοι να συμβάλλουν στην παραγωγή νέων ιδεών για την κατάκτηση της πλειοψηφίας ή την διακυβέρνηση».
Σύμφωνα με τον Γιώργο Σταθάκη «την περίοδο 2019-2023 οι λαϊκιστές του ΣΥΡΙΖΑ, ξεκίνησαν “πόλεμο κατά της Αριστεράς”». «Κάθε διάλογος ουσίας έχει χάσει το πεδίο του. Κάθε έννοια κόκκινης γραμμής έχει ήδη καταπατηθεί, πριν την εκλογή προέδρου και μετά. Η Αριστερά δεν έχει θέση δυστυχώς στο “κόμμα Κασσελάκη-Παππά-Πολάκη”» προσθέτει.
Ειδικά, δε, για τον Στέφανο Κασσελάκη γράφει ότι «επενδύει στην Τραμπική φαντασίωση της αδιαμεσολάβητης σχέσης με τη μάζα, του “εγώ μιλάω με την κοινωνία απευθείας και δεν χρειάζομαι το κόμμα”» σημειώνοντας ότι κάθε δημόσια εμφάνισή του «έχει επαναλαμβανόμενες κοινοτυπίες περί άμεσων και πρακτικών λύσεων που “θέλει ο λαός”, θα τις “λέει ο λαός” και ο Κασσελάκης “θα τις εφαρμόζει”. Ο “ακραίος λαϊκισμός” είναι το νέο μοτίβο του ΣΥΡΙΖΑ και δεν χρειάζονται «πολλά λόγια» ή βαθυστόχαστες αναλύσεις».
Συνεχίζοντας, δε, για τον κ. Κασσελάκη γράφει ότι είναι μια «απολίτικη ρευστή φιγούρα (θαυμαστής του Μητσοτάκη, ψήφισε Παπανδρέου, αλλά τελικά είναι Αριστερός). Δεν έχει παρά θολές ιδέες για την ιστορία της χώρας, την πολιτική, την Ευρώπη, τα πολιτικά ρεύματα σκέψης, την πολιτική της ΝΔ στα “μεγάλα θέματα”, την γεωπολιτική, την ίδια τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ».
Στο πλαίσιο αυτό υπενθυμίζει, τέλος, ότι «η “κοινωνία του θεάματος” έχει παράξει λαϊκιστές πολιτικούς ηγέτες όπως ο Μπέπε Γκρίλο (κωμική εκπομπή), τον Ζελένσκι (κωμικό σήριαλ που υποδυόταν τον έντιμο πρόεδρο) και τον Τραμπ (ριάλιτι σόου). Μόνο που η Αριστερά την είχε γλιτώσει. Όχι πια. Δυστυχώς μας προέκυψε».
