Σύνοδος Πράγας: Πήγε για μαλλί και βγήκε «κουρεμένος» ο εριστικός Ερντογάν, ικανοποίηση στο Μαξίμου

8
Οκτώβριος
2022

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Μπροστά σε δεκάδες ηγέτες που συμμετείχαν στην Σύνοδο της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Κοινότητας στην Πράγα, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αποστόμωσε τον εριστικό και αλαζόνα τούρκο πρόεδρο, ο οποίος δεν δίστασε να προκαλέσει και πάλι με ανυπόστατες κατηγορίες κατά της Ελλάδας. 

Στο Μέγαρο Μαξίμου επικρατεί απόλυτη ικανοποίηση από την παρουσία του πρωθυπουργού στην Πράγα, καθώς όλοι οι στόχοι που είχαν τεθεί επιτεύχθηκαν. 

Βασικός στόχος του κ. Μητσοτάκη ήταν να αναδειχθεί ο αποσταθεροποιητικός ρόλος της Τουρκίας στην Νοτιοανατολική Πτέρυγα του ΝΑΤΟ, αλλά και γενικότερα στην Ευρώπη, με την επιθετική στάση απέναντι στην Ελλάδα και την στήριξη που παράσχει η Άγκυρα στον Βλαντιμίρ Πούτιν. 

Ο στόχος αυτός επιτεύχθηκε και μάλιστα με ανέλπιστα μεγάλη επιτυχία, καθώς η αλαζονεία του νέου Σουλτάνου τον οδήγησε σε «γκάφα» παρουσία όλων των ηγετών των χωρών που συμμετείχαν στην Σύνοδο, οι οποίοι διαπίστωσαν από πρώτο χέρι την αλλοπρόσαλλη και αναθεωρητική συμπεριφορά του Ταγίπ Ερντογάν. 

Παράλληλα, ο κ. Μητσοτάκης είχε την ευκαιρία για ακόμη μια φορά, να αναφερθεί στις παράνομες διεκδικήσεις της Τουρκίας και να ενημερώσει όλους τους αρχηγούς κρατών για το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο και τις απειλές της Άγκυρας για επίθεση στα ελληνικά νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. 

Ακόμη, με αφορμή τα τραγικά περιστατικά με δεκάδες θύματα μετανάστες στο Αιγαίο, ο κ. Μητσοτάκης ζήτησε από τους Ευρωπαίους εταίρους μας να συμβάλλουν ώστε η Τουρκία να σταματήσει να χρησιμοποιεί εκατοντάδες ταλαιπωρημένους ανθρώπους για να «πιέσει» την Ελλάδα και την Ε.Ε. 

Επίσης, από τους βασικούς στόχους του Έλληνα πρωθυπουργού ήταν να ληφθούν αποφάσεις αναφορικά με την ενεργειακή κρίση και να συμφωνήσουν οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την από κοινού αντιμετώπιση του προβλήματος. 

Και αυτός ο στόχος της Αθήνας φαίνεται να επιτυγχάνεται καθώς οι Γερμανοί και οι δορυφόροι τους, όπως η Ολλανδία, μετά από ισχυρές πιέσεις δείχνουν να υποχωρούν και να συμφωνούν με τις προτάσεις του κ. Μητσοτάκη αναφορικά με την επιβολή πλαφόν στις τιμές του φυσικού αερίου. 

Ακόμη, σημαντικό επίτευγμα αποτελεί και η συζήτηση που έχει αρχίσει αναφορικά με την δημιουργία κοινού ταμείου στην Ε.Ε. για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης κατά τη διάρκεια του χειμώνα. 

Αξιωματούχοι των Βρυξελλών αρχίζουν να μιλούν για τα εκατοντάδες δισ. ευρώ που βρίσκονται στο κοινό ταμείο που δημιουργήθηκε για την αντιμετώπιση της πανδημίας, σημειώνοντας ότι από τα εκατοντάδες δισ. που είχαν συγκεντρωθεί αρχικά, χρησιμοποιήθηκε μονάχα ένα μικρό ποσό και τα υπόλοιπα χρήματα παραμένουν αδιάθετα στο συγκεκριμένο ταμείο. 

Επομένως, όπως επισημαίνουν αρχηγοί κρατών – μελών και στελέχη των Βρυξελλών, το εν λόγω ταμείο θα μπορούσε να δώσει λύσεις εάν παραστεί ανάγκη, σε χώρες που θα αντιμετωπίσουν οικονομικά προβλήματα κατά τη διάρκεια του χειμώνα. 

Την ίδια ώρα αρνητική εντύπωση και «καυστικά» σχόλια από την πλειονότητα των ηγετών των χωρών – μελών της Ε.Ε. προκάλεσε το γεγονός πως, αμέσως μετά την αποχώρησή του από την Σύνοδο της Πράγας ο Ταγίπ Ερντογάν συνομίλησε και πάλι με τον Βλαντιμίρ Πούτιν. 

Όπως ανακοίνωσε η τουρκική προεδρία οι Ερντογάν και Πούτιν συζήτησαν για την περαιτέρω βελτίωση των διμερών τους σχέσεων και για τον πόλεμο στην Ουκρανία. 

Όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά διπλωματικές πηγές ο Ερντογάν «τραβά το σχοινί» με κίνδυνο αυτό να σπάσει και η Τουρκία να απομονωθεί από την διεθνή κοινότητα με ότι αυτό συνεπάγεται.  

Μουντιάλ 2026: Τα δάκρυα λύτρωσης του Νεϊμάρ

Ο Νεϊμάρ είπε ότι πήγε στα αποδυτήρια και ξέσπασε…

ΥΠΕΞ ΗΠΑ: «Πρόοδος στις συνομιλίες Ισραήλ-Λιβάνου»

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο, που πραγματοποιεί…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ