Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΠέτη Πέρκα: Πρωτοφανής προσπάθεια συγκάλυψης των κυβερνητικών ευθυνών για το δυστύχημα στα...

Πέτη Πέρκα: Πρωτοφανής προσπάθεια συγκάλυψης των κυβερνητικών ευθυνών για το δυστύχημα στα Τέμπη

Ανακοίνωση μέσω της οποίας κατηγορεί την κυβέρνηση για προσπάθεια συγκάλυψης των ευθυνών της σε ό,τι αφορά στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη εξέδωσε η Πέτη Πέρκα της Νέας Αριστεράς.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει:

Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζονται οι συνεδριάσεις της Εξεταστικής Επιτροπής για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών. Έχει ήδη εξεταστεί πλήθος μαρτύρων, αλλά η προσπάθεια συγκάλυψης των ευθυνών του τ. Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών, κ. Καραμανλή, και εν γένει της κυβέρνησης της ΝΔ, είναι παραπάνω από προφανής.

Τα προβλήματα ξεκίνησαν με το ‘καλημέρα’, όταν η ΝΔ αρνήθηκε την πρόταση για σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής, αντί Εξεταστικής, για τυχόν τέλεση κακουργηματικής απιστίας και παράβασης καθήκοντος από τον κ. Καραμανλή. Δυστυχώς, η πλειοψηφία αποφάσισε την εκκίνηση της διερεύνησης από το 1997, συμβάλλοντας τελικά στην πλήρη απορρύθμιση της όλης διαδικασίας.

Αντί να ξεκινήσουμε από το χρόνο του δυστυχήματος και να πάμε προς τα πίσω, ξεκινήσαμε να εξετάζουμε μάρτυρες, οι οποίοι είχαν σχέση με το σιδηρόδρομο σχεδόν 30 χρόνια πριν και που φυσικά δεν εμπλέκονται, τουλάχιστον άμεσα, με το δυστύχημα. Πολλοί από αυτούς δεν ξέρουν ή δεν θυμούνται μετά από τόσα χρόνια και τελικά καταθέτουν μόνο υποθετικές κρίσεις.

Είχε προηγηθεί ο αποκλεισμός μέλους της Επιτροπής, της κας Ζωής Κωνσταντοπούλου, όπως επίσης και μαρτύρων ‘κλειδιά’, η συμβολή των οποίων θα ήταν καθοριστική στην εξέλιξη της διαδικασίας, αφού θα φωτίζονταν πολλές πτυχές των αιτιών του δυστυχήματος. Ανώτερα στελέχη του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που ορίστηκε από τις οικογένειες, εκπρόσωποι εργαζομένων, σημαντικοί πραγματογνώμονες, όλοι οι παραπάνω αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα ατόμων που δεν συμμετέχουν στη διαδικασία, με ευθύνη της ΝΔ.

Παρά την εργώδη προσπάθεια της κυβέρνησης για συγκάλυψη και αποπροσανατολισμό, έστω και με την εξέταση μαρτύρων που δεν είναι άμεσα εμπλεκόμενοι με το δυστύχημα, αντιλαμβανόμαστε όλο και περισσότερο τους λόγους για τους οποίους ο σιδηρόδρομος στη χώρα μας βρίσκεται σ’ αυτήν την τραγική κατάσταση, ενώ έχουν σπαταληθεί κονδύλια δισεκατομμυρίων ευρώ.

Το σοβαρό ζήτημα όμως που έχει προκύψει είναι ότι έχουν περάσει περίπου δύο μήνες από τη σύσταση της Εξεταστικής Επιτροπής, έχουν εξεταστεί οι Υπουργοί τριών δεκαετιών και ακόμα δεν έχουμε εξετάσει τον κ. Σπίρτζη και τον κ. Καραμανλή. Με ευθύνη της κυβερνητικής πλειοψηφίας, άλλαξε η σειρά των μαρτύρων, κι ενώ περιμέναμε τους δύο παραπάνω Υπουργούς, εξετάζουμε μάρτυρες που θα έπρεπε να έρθουν εκ των υστέρων.

Παράλληλα, η κατάσταση οξύνθηκε, όταν σε πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής, ο εισηγητής της ΝΔ ζήτησε να σταματήσει η τηλεοπτική μετάδοση, για να ανοίξουν οι ιατρικοί φάκελοι του εκλιπόντος μηχανοδηγού. Απαράδεκτο γεγονός, για το οποίο υπήρξε έντονη αντίδραση και από πλευράς μας – οι κάμερες πρέπει να παραμένουν ανοιχτές, για να μπορεί να βλέπει ο κόσμος τη διεξαγωγή της συζήτησης, αλλά και την προσπάθεια μετάθεσης των ευθυνών. Ενώ άμεση αντίδραση στη συγκάλυψη, στον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης και στην επίρριψη ευθυνών στο μηχανοδηγό ήταν και η αποστολή εξωδίκου από την πλευρά της οικογένειας του εκλιπόντος.

Είναι γεγονός ότι στις τελευταίες συνεδριάσεις η ΝΔ δείχνει μεγάλο ζήλο σε ό,τι αφορά στο μηχανοδηγό και το αν αυτός ήταν σε θέση να εκτελεί τα καθήκοντά του, λόγω του ιατρικού του ιστορικού. Ζήλο που δε φάνηκε να επιδεικνύει σε σχέση με το σταθμάρχη και το πώς εκείνος μετακινήθηκε στη συγκεκριμένη θέση με απόφαση της κυβέρνησης, ενώ δεν είχε τα προσόντα. Από το ‘ανθρώπινο λάθος’ του σταθμάρχη, στον οποίο προσπάθησε να ρίξει το φταίξιμο αρχικά η ΝΔ, τώρα περνάμε στο αντίστοιχο λάθος του μηχανοδηγού.

Και βεβαίως κανένα, παρόμοιας έντασης, ζήλο δεν επέδειξε η κυβερνητική πλειοψηφία, ώστε να διευκρινιστεί γιατί δεν επαναλειτούργησε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, σύστημα που είχε καταστραφεί τον Ιούλιο του 2019 λόγω πυρκαγιάς και το κόστος αποκατάστασής του, σύμφωνα με δημοσιογραφική έρευνα, δεν ξεπερνούσε τα 5.000 ευρώ. Κανένας ζήλος για την κατάργηση του δευτεροβάθμιου Κέντρου Ελέγχου στην Καρόλου. Και το κυριότερο, κανένας ζήλος για το γεγονός ότι το GSM-R, το σύστημα ραδιοεπικοινωνίας, δε λειτουργούσε, ενώ είχε παραδοθεί από την ΕΡΓΟΣΕ ήδη από το 2018. Μια από τις παραπάνω δικλείδες ασφαλείας να υπήρχε, το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί. Φαίνεται όμως ότι η κοινοβουλευτική πλειοψηφία θα κάνει τα πάντα για να προστατεύσει τον Υπουργό της…

Σε κάθε περίπτωση, η ΝΔ πλέον έχει ξεπεράσει τα όρια. Πρέπει να κληθούν άμεσα οι τ. Υπουργοί, κ. Σπίρτζης και κ. Καραμανλής, του οποίου η εξέταση για αδιευκρίνιστους λόγους έχει μετατεθεί σε πολύ μακρινό χρόνο. Αλλιώς, η παρουσία μας σε μια τέτοια Επιτροπή δεν έχει νόημα, γιατί θα γίνουμε συνένοχοι σ’ αυτήν την προσπάθεια συγκάλυψης.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας