Τη γενικότερη στάση του στο θέμα του νομοσχεδίου για τα ομόφυλα ζευγάρια περιέγραψε ο Μάκης Βορίδης, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους δεν συμφωνεί αλλά και το γιατί δεν παραιτήθηκε, ενώ έριξε και τη «βόμβα» τονίζοντας ότι «τίθεται θέμα αντισυνταγματικότητας».
«Στο Σύνταγμά μας λέει ότι η οικογένεια είναι θεμέλιο του έθνους μαζί με τη μητρότητα και είναι υπό την προστασία του κράτους και αυτό επικαλέστηκα υπέρ της απόφασής μου. Για μένα υπάρχει ζήτημα συνταγματικότητας. Άρα για να περάσει ο νόμος κατά τη γνώμη μου χρειαζόμαστε έναν διαφορετικό ορισμό της οικογένειας», υποστήριξε αρχικά και συνέχισε:
«Ο πρωθυπουργός δεν μου θέτει θέμα παραίτησης αλλά μου δίνει έναν δρόμο με την αποχή. Αυτό που θέλω είναι να μην θυσιάσουμε το σπουδαίο έργο της κυβέρνησης».
«Έχω και μια άλλη ηθική υποχρέωση, είμαι μέλος της κυβέρνησης διορισμένος από τον πρωθυπουργό και έχω υποχρέωση να μην τραυματίζω την κυβέρνηση. Ο πρωθυπουργός κάνει μια τοποθέτηση που αναπτύσσει την κυβερνητική πρωτοβουλία αλλά λέει ότι δεν θέτω κομματική πειθαρχία και θεωρώ αξιοπρεπή στάση την αποχή. Αυτό είναι ένα πολύ ισχυρό μήνυμα ότι ο πρωθυπουργός που θα ήταν εύκολο να πει ότι είναι ζήτημα πειθαρχίας, καταλαβαίνει ότι υπάρχουν ζητήματα με αυτή τη δυσκολία και αφήνει να είναι κυρίαρχη η συνείδηση κάνοντας μια σύσταση για αποχή. Εγώ δεν μπορώ να μην την ακούσω και λόγω της σχέσης και λόγω της θέσης. Έκανα με τη σειρά μου ένα βήμα πίσω επιλέγοντας την αποχή».
Όσον αφορά τους λόγους για τους οποίους είναι αρνητικός, ο κ. Βορίδης έσπευσε να αντικρούσει το επιχείρημα ότι είναι μια πρωτοβουλία που προασπίζεται τα ανθρώπινα δικαιώματα καθώς όπως υποστήριξε «δυστυχώς δεν το λέει το δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων». Επικαλέστηκε δύο αποφάσεις, του 2010 και του 2017 στις οποίες «έχει αχθεί προς κρίση η άρνηση της διοικήσεως άλλων κρατών να χορηγήσουν το δικαίωμα του γάμου σε ομόφυλα ζευγάρια. Το δικαστήριο είπε ότι είναι ζήτημα στη διακριτική ευχέρεια των κρατών να το ρυθμίσουν αλλά αν δεν το ρυθμίσουν δεν υπάρχει θέμα διάκρισης από το κράτος. Άρα το βασικό επιχείρημα της ισότητας έχει απαντηθεί ότι δεν υπάρχει παραβίαση της αρχής της ισότητας»
