Την εκτίμηση πως ο κύριος λόγος που η Ελλάδα «είναι πάρα πολύ πίσω» είναι ο μη υγιής δημόσιος διάλογος διατύπωσε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Νίκος Ανδρουλάκης, απευθυνόμενος στα μέλη του δημοτικού συμβουλίου νέων Θεσσαλονίκης.
Στον χαιρετισμό που απηύθυνε στην εκδήλωση για την κοπή της πίτας του δημοτικού συμβουλίου νέων και των alumni, ο κ. Ανδρουλάκης κάλεσε τους νέους να ξεπεράσουν την πόλωση των κομμάτων και να δημιουργήσουν πεδία συναίνεσης. Μίλησε για την αξία της συμμετοχής, τονίζοντας ότι «δεν θέλουν οι νέοι να είναι κλακαδόροι, αυτά είναι ξεπερασμένα, ανήκουν σε άλλες εποχές».
Ανέφερε ως παράδειγμα μη υγιούς διαλόγου τη συζήτηση για τα μη κρατικά μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια, για τα οποία επισήμανε ότι μπορούν να συσταθούν στη χώρα μας με κριτήρια ακαδημαϊκά ερευνητικά, γεωγραφικά και οικονομικά, όπως συμβαίνει και στα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη.
«Αυτά που λέω νομίζω ότι είναι κοινός τόπος και λογική. Όχι γιατί τα λέω εγώ, γιατί αυτό συμβαίνει στα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Για τους αγρότες, επισήμανε ότι Ελλάδα δεν έχασε λεφτά από τη νέα ΚΑΠ, όπως τα μεγάλα κράτη, γιατί έχει μικρό κλήρο, άρα μικρή αγρανάπαυση. Πρόσθεσε ότι υπήρξε λάθος σχεδιασμός από τον ΟΠΕΚΕΠΕ και η κυβέρνηση προσπαθεί να το χρεώσει στην κακιά Ευρώπη. Αναφέρθηκε στη συνάντηση του με τους αγρότες στην Ημαθία και τα αιτήματα τους για το κόστος ενέργειας, για να τονίσει οι αγρότες αντιδρούν γιατί στη χώρα μας δεν έγινε πράσινη μετάβαση για το λαό, αλλά για τους «ολιγάρχες του φυσικού αερίου».
Όπως είπε, στα σοβαρά ευρωπαϊκά κράτη, προτεραιότητα στην πράσινη μετάβαση δόθηκε στη μεταποίηση, τους αγρότες, τους κτηνοτρόφους και τους συνεταιρισμούς. «Για να μην πας σε ενεργειακή φτώχεια, σε καταστροφή του παραγωγικού ιστού, βάζεις προτεραιότητα τους φτωχούς και στους παραγωγούς», υπογράμμισε.
Ο κ. Ανδρουλάκης τόνισε ότι τα συμβούλια νέων μπορούν να συμβάλουν στην ανανέωση του γερασμένου πολιτικού συστήματος, και στη διαμόρφωση ενός υγιούς θεσμού τοπικής αυτοδιοίκησης, στα πρότυπα των άλλων ευρωπαϊκών κρατών. Σημείωσε ότι είχε ως προτεραιότητα το ΠΑΣΟΚ να ανανεωθεί και σε ένα μεγάλο βαθμό το κατάφερε.
