Νέα Αριστερά: Ερώτηση βουλευτών για το ασφαλιστικό καθεστώς εργαζομένων στους προβλήτες του Πειραιά

7
Φεβρουάριος
2024

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Ερώτηση για τα προβλήματα στο ασφαλιστικό καθεστώς εργαζομένων, στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά, κατέθεσαν στην Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης έξι βουλευτές της Νέας Αριστεράς, με πρωτοβουλία της Έφης Αχτσιόγλου.
Οι βουλευτές τονίζουν ότι η Εγκύκλιος 46/2018 του ΕΦΚΑ ορίζει ρητά ότι ο ισχύον Πίνακας Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων θα έχει εφαρμογή και για το εργατοτεχνικό προσωπικό (πλην υπαλλήλων γραφείων, φυλάκων και επιστατών) που απασχολείται στις εγκαταστάσεις διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμένα Πειραιά -όπως ίσχυε ήδη στον προβλήτα Ι- από τη μισθολογική περίοδο 8/2018 και εφεξής.
Σήμερα, προσθέτουν, οι εργοδότες δεν εφαρμόζουν τις διατάξεις της εγκυκλίου και ο ΕΦΚΑ δεν έχει προχωρήσει στις αναγκαίες ενέργειες ώστε να τους υποχρεώσει να καταχωρούν τους εργαζόμενους με ειδικότητα εργατοτεχνίτη στα Βαρέα ένσημα. Αποτέλεσμα αυτών, υπογραμμίζουν οι βουλευτές, είναι οι εργαζόμενοι να μένουν έωλοι και ο ΕΦΚΑ να λειτουργεί εις βάρος των συμφερόντων του, με τις ίδιες τις υπηρεσίες του να μην εφαρμόζουν τις δικές του εγκύκλιες οδηγίες.
Οι βουλευτές της Νέας Αριστεράς σημειώνουν την ανάγκη κατοχύρωσης και τακτοποίησης των ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, καθώς και των συμφερόντων του ΕΦΚΑ. Ζητούν να εφαρμοστεί η συγκεκριμένη εγκύκλιος και να ληφθούν μέτρα για να συμμορφωθούν οι εργοδότες με την ασφαλιστική νομοθεσία, όσον αφορά τη μετατροπή των Πακέτων Κάλυψης στις ΑΠΔ από Μικτά σε Βαρέα ένσημα.

Ανακοίνωση του ΚΚΕ Για την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών

Το ΚΚΕ έχει ασίγαστο μέτωπο με ό,τι “ναρκώνει” το…

Ο «χάρτης» των ναρκωτικών στην Ελλάδα: Κυριαρχούν κοκαΐνη και κάνναβη – Το νέο ψηφιακό modus operandi των κυκλωμάτων

Μεγάλες δομικές αλλαγές στον τρόπο δράσης των δικτύων διακίνησης…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ