Δευτέρα, 29 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΟ Κυριάκος Μητσοτάκης εκτιμάει ότι το εμπόριο Ελλάδας - Ινδίας θα διπλασιαστεί...

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εκτιμάει ότι το εμπόριο Ελλάδας – Ινδίας θα διπλασιαστεί πριν το 2030

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι ο διπλασιασμός του εμπορίου ανάμεσα στις δύο χώρες μπορεί να διπλασιαστεί πριν από το 2030.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε ότι μετά την αποχώρηση της Βρετανίας από την Ευρώπη οι ινδικές εταιρίες αναζητούν μια «άγκυρα» στην Ευρώπη και η Ελλάδα μπορεί να παίξει αυτό τον ρόλο.  Τόνισε ότι ο διπλασιασμός του εμπορίου ανάμεσα στις δύο χώρες μπορεί να διπλασιαστεί πριν από το 2030, ενώ στάθηκε στο ότι υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον από ινδικές εταιρίες για να επενδύσουν στην Ελλάδα, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει και από τις ελληνικές εταιρίες για να επενδύσουν στην Ινδία.

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό «Times Now», ο πρωθυπουργός έβαλε εκ νέου στο επίκεντρο τις εμπορικές σχέσεις ανάμεσα σε Ελλάδα και Ινδία, με επίκεντρο τις επενδύσεις που θα γίνουν εκατέρωθεν, επισημαίνοντας πως υπάρχει εξαιρετική συμπληρωματικότητα μεταξύ των δύο οικονομιών μας.

Μπορώ να σας πω, έχοντας συναντήσει πολλούς Ινδούς επιχειρηματίες, ότι υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον από ινδικές εταιρείες να επενδύσουν στην Ελλάδα. Και θεωρώ ότι αυτό είναι επόμενο. Αν δείτε τον χάρτη, η Ελλάδα είναι το προφανές σημείο εισόδου των ινδικών επιχειρήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά.

Πιστεύω, συνεπώς, ότι υπάρχει εξαιρετική συμπληρωματικότητα μεταξύ των δύο οικονομιών μας. Και, θα το ξαναπώ, το γεγονός ότι και οι δύο χώρες βρισκόμαστε σε τροχιά υψηλής ανάπτυξης καθιστά τις ευκαιρίες που μας παρουσιάζονται ακόμα πιο προφανείς.

Καθήκον μου όσο βρίσκομαι στην Ινδία είναι να ενημερώσω την ινδική επιχειρηματική κοινότητα για τις ευκαιρίες που υπάρχουν στην Ελλάδα και να ενημερώσω το ευρύ κοινό για την πρόοδο που έχουμε σημειώσει. Διότι πολλοί άνθρωποι μπορεί να εξακολουθούν να θεωρούν την Ελλάδα ως μια χώρα με μια προβληματική οικονομία. Αυτό ίσχυε, ίσως πριν από πέντε χρόνια.

Τώρα, όμως, η ελληνική οικονομία αναπτύσσεται με διπλάσιο ρυθμό από τον μέσο όρο της ευρωζώνης. Η δημοσιονομική μας θέση είναι πολύ ισχυρή. Έχουμε σημαντικούς ευρωπαϊκούς πόρους που κατευθύνονται προς την Ελλάδα για να συμπληρώσουν τις ιδιωτικές επενδύσεις. Έχουμε εξορθολογήσει τις διαδικασίες μας και έχουμε καταστήσει το κανονιστικό πλαίσιο πολύ πιο φιλικό για τους ξένους επιχειρηματίες. Και ήδη έχουμε ινδικές εταιρείες στην Ελλάδα. Ένας από τους κορυφαίους φορείς διαχείρισης αεροδρομίων της χώρας σας κατασκευάζει το νέο αεροδρόμιο στην ιδιαίτερη πατρίδα μου, την Κρήτη. Έχουμε επενδύσεις στην αγροδιατροφική βιομηχανία, στα φαρμακευτικά προϊόντα και πιστεύω ότι αυτό είναι μόνο η αρχή».

Ο κομβικός ρόλος του IMEC

Ερωτηθείς για το IMEC, ο Κυριάκος Μητσοτάκης κράτησε χαμηλούς τόνους, λέγοντας ότι πρόκειται για ένα project που δεν μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα και ενδεχομένως να χρειαστούν περισσότερα και από πέντε χρόνια.

Τόνισε πως μπορούν πολύ πριν τεθεί σε εφαρμογή το project IMEC, να θέσουν σε εφαρμογή άλλες δράσεις, όπως το να δημιουργηθεί μια απευθείας αεροπορική σύνδεση μεταξύ της Ινδίας και της Ελλάδας, καθώς θα υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον στους πολίτες της Ινδίας για να επισκεφθούν την Ελλάδα.

«Καταρχάς, πιστεύω ότι αυτό είναι ένα πολύ φιλόδοξο project που δεν θα ολοκληρωθεί μέσα σε έναν χρόνο, δύο χρόνια, ακόμα και πέντε χρόνια, καθώς απαιτεί σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και έχει συνολικά ως προϋπόθεση την ειρήνη στη Μέση Ανατολή. Βέβαια, η τραγωδία της 7ης Οκτωβρίου και βέβαια τώρα ο πόλεμος στη Γάζα έχει ίσως στρέψει τις προτεραιότητες αλλού. Αλλά εξακολουθώ να πιστεύω ότι, αν μη τι άλλο, τώρα το project IMEC είναι πολύ πιο σημαντικό, διότι στο τέλος της ημέρας μόνο οι χώρες που έχουν ειρηνικές σχέσεις κάνουν εμπορικές συναλλαγές και διατηρούν οικονομικούς δεσμούς. Επομένως, κοιτάζοντας προς το μέλλον, πέρα από τα όσα συμβαίνουν σήμερα στη Μέση Ανατολή, βλέπω πράγματι μεγάλη αξία σε αυτό το έργο.

Δεν θέλω να μιλήσω για τον ρόλο χωρών που μπορεί να μην βλέπουν τους εαυτούς τους ως μέρος αυτού του σχεδίου. Στο τέλος της ημέρας όμως, αν κοιτάξετε τον IMEC και τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζεται, πρέπει να υπάρχει ένας διάδρομος θαλάσσιων μεταφορών που να συμπληρώνει έναν χερσαίο διάδρομο. Και τα ελληνικά πλοία έχουν σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουν, καθώς είμαστε το μεγαλύτερο ναυτιλιακό έθνος. Τα εμπορεύματα θα φτάσουν σε κάποιο σημείο σε ελληνικά λιμάνια -ή σε ευρωπαϊκά λιμάνια γενικότερα. Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι έχουμε τις κατάλληλες υποδομές για να υποδεχτούμε αυτά τα αγαθά.

Και αυτό δεν αφορά μόνο τα αγαθά, αλλά και τα δεδομένα, την ενέργεια και τις διαπροσωπικές επαφές. Υπάρχει κάτι που μπορούμε να κάνουμε πολύ πιο γρήγορα, πολύ πριν τεθεί σε εφαρμογή το project IMEC, για παράδειγμα να δημιουργήσουμε μια απευθείας αεροπορική σύνδεση μεταξύ της Ινδίας και της Ελλάδας.

Διότι βλέπω τεράστιες ευκαιρίες στον τουρισμό: Ινδία, ένας προορισμός που προτιμούν οι Έλληνες τουρίστες, αλλά σκεφτείτε και τις δυνατότητες που υπάρχουν για τους Ινδούς οι οποίοι ταξιδεύουν στην Ελλάδα. Είναι μια πτήση έξι ωρών. Η Ελλάδα είναι δημοφιλής για γάμους, σε νησιά όπως η Σαντορίνη. Προσπαθούμε να ενθαρρύνουμε την κινηματογραφική σας βιομηχανία να γυρίζει περισσότερες ταινίες στην Ελλάδα, για να κάνουμε την Ελλάδα πιο αναγνωρίσιμη. Οι δυνατότητες για τους Ινδούς να ανακαλύψουν την Ελλάδα σε αυτό το συγκεκριμένο πλαίσιο είναι τεράστιες».

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας