Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΟ Σπίρτζης λέει ότι η κυβέρνηση παίζει θέατρο που τον κατηγορεί για...

Ο Σπίρτζης λέει ότι η κυβέρνηση παίζει θέατρο που τον κατηγορεί για την «ασφαλή» άρση της ασυλίας του

Ερωτηθείς Χρήστος Σπίρτζης για το αν πιστεύει ότι έχει ουσία το αίτημά του για άρση της ασυλίας του ή είναι κίνηση εντυπώσεων όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση είπε ότι: «Η κυβέρνηση παίζει το θέατρο του παραλόγου. Έχετε δει πολλούς πρώην υπουργούς να λένε “θέλω να διερευνηθώ”; Νομίζω ότι καλό θα είναι όσοι διατυπώνουμε δημόσιο λόγο να σκεφτόμαστε τι λέμε.

Ζήτησα να διερευνηθώ από ειδική επιτροπή της Βουλής που προβλέπει διάταξη του συντάγματος που θα μετέχουν ανώτατοι δικαστικοί επομένως καλό είναι οι αντιδράσεις που έχει η κυβέρνηση γιατί δεν ζήτησα τη διερεύνηση κάποιου υπουργού ή στελέχους της ΝΔ, τη δική μου ζήτησα, να είναι πιο σοβαρές, να μην τους πιάνει πανικός. Ερωτηθείς στην περίπτωση που γίνει δεκτό το αίτημά του αν ισχύει ότι λόγω παραγραφής δεν θα υπάρξουν συνέπειες Χ.ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το σύνταγμα λεει αν για οποιοδήποτε άλλο λόγο -στον οποίο περιλαμβάνεται και η παραγραφή- δεν περατωθεί η διαδικασία που αφορά δίωξη κατά προσώπου που είναι ή διετέλεσε μέλος της κυβέρνησης ή υφυπουργός η Βουλή μπορεί ύστερα από αίτηση του ίδιου ή των κληρονόμων του να συστήσει ειδική επιτροπή στην οποία μπορούν να μετέχουν και ανώτατοι δικαστικοί λειτουργοί για τον έλεγχο της κατηγορίας. Είναι μια σαφέστατη διατύπωση.

Ο ένας λόγος που ζήτησα την άρση ασυλίας είναι ότι υπάρχουν αυτή τη στιγμή οι συγγενείς των θυμάτων και οι γονείς που δίνουν έναν αγώνα με μεγάλη αξιοπρέπεια για να δικαιωθούν. Έναν αγώνα ζωής. Έχασαν τα παιδιά τους και νομίζω ότι εκεί πρέπει να συμβάλουμε όλοι για να φωτιστεί κάθε πτυχή είτε του σιδηροδρόμου είτε του δυστυχήματος των Τεμπών και νομίζω ότι αυτο πρέπει να το κάνουμε όχι στα λόγια αλλά έμπρακτα. Και το δεύτερο είναι γιατί η ΝΔ έχει από τη δεύτερη μέρα του δυστυχήματος κάνει οκτώ καμπάνιες για το πρόσωπό μου ξεκινώντας από το «που είναι ο Σπίρτζης» λες και εγώ ήμουν αρμόδιος υπουργός εκείνη τη στιγμή και έπρεπε να βγω να μιλήσω. Επομένως οφείλω και για τη δική μου τιμή, για το έργο που έκανα στο υπουργείο υποδομών να ανοίξω όλες τις πιθανότητες θεσμικά που μπορώ για να υπάρχει διερεύνηση. Επομένως έχουμε μια επιστολή από την ευρωπαϊκή εισαγγελία, έρχεται στη Βουλή με δύο προτάσεις, μια του ΣΥΡΙΖΑ και μια του ΠΑΣΟΚ, τις απορρίπτει η ΝΔ και τις δύο. Στην συνέχεια έχουμε την εξεταστική επιτροπή, δεν έβγαλε διερεύνηση για κάποιο πολιτικό πρόσωπο πάλι με ευθύνη της ΝΔ. Η τοποθέτησή μου και στην προανακριτική και στην εξεταστική ήταν υπέρ του να γίνει προανακριτική και να διερευνηθούν οι όποιες τυχόν ευθύνες υπάρχουν για μένα καταρχάς. Για μένα λέω δεν λέω για κάποιον άλλο.

Όποιος δεν θέλει να ελέγχεται και έχει διατελέσει υπουργός να μην γίνει υπουργός ή να μην υπηρετεί σε δημόσιες θέσεις.

Κληθείς να σχολιάσει τις δηλώσεις του κ. Φλωρίδη είπε: «Ο κ. Φλωρίδης ας κάνει την αυτοκριτική του που μας έχει γυρίσει στο 1950 για τα δικαστικά, να φέρει μια πρόταση στη Βουλή για την συνταγματική αναθεώρηση και την αλλαγή του νόμου περί ευθύνης υπουργών. Να φέρει τον νόμο τον εφαρμοστικό που 1,5 εκατομμύριο συμπολίτες μας ζητούν να αλλάξει ο νόμος περί ευθύνης υπουργών και ας αφήσει τη φθηνή ρητορική γιατί είναι υπουργός Δικαιοσύνης.

Ερωτηθείς για τις δηλώσεις στελεχών της ΝΔ για τον κ. Καραμανλή είπε: «Νομίζω ότι κάθε ανθρωπος ανεξάρτητα σε ποιο κόμμα και σε ποια παράταξη είναι, κάθε δημόσιο πρόσωπο οφείλει να συνδράμει στο να ριχτεί άπλετο φως σε κάθε πτυχή του σιδηροδρόμου και ας μην συνδέεται με την τραγωδία των Τεμπών ή σε κάθε στοιχείο σε σχέση με την τραγωδία των Τεμπών. Εγώ μπήκα στο κάδρο από τη ΝΔ όταν επιχείρησε να κάνει διάχυση ευθυνών για διαχρονικές ευθύνες».

Για το ότι μπήκε και από την ευρωπαϊκή εισαγγελία για την 717 είπε ότι έγινε μέσω ανώνυμης επιστολής: «Δεν ξερω ποιος έστειλε την ανώνυμη επιστολή ούτε με
ενδιαφέρει το θέμα είναι για την ευρωπαϊκή Εισαγγελία ότι έστειλε μια
επιστολή στη Βουλή, ζήτησε να διερευνηθεί αν υπάρχουν ευθύνες για μένα
και αν έχω υποπέσει στην παράβαση καθήκοντος χωρίς όμως να
τεκμηριώνει αυτό που ζητάει και χωρίς να κάνει μια έρευνα στο σύνολό της
ενώ και το ελεγκτικό συνέδριο και η ΕΔΕΛ και οι εισαγγελείς της χώρας
έχουν εντοπίσει πολύ μεγάλες παραλείψεις στη σύμβαση 717 το ’14 η
ευρωπαϊκή εισαγγελία ούτε το έπιασε αυτό. Παρότι η ευρωπαϊκή εισαγγελία
έχει κάνει μια πλημμελή … δεν γίνεται να υπάρχει μια τέτοια επιστολή και
καθένας που αναφέρεται είτε είναι πολιτικό πρόσωπο ή οποιοσδήποτε
άλλος να μην έχει το δικαίωμα της ακρόασης και της απολογίας».

Ακόμα, είπε ότι δεν σχετίζονται τα Τέμπη με τη σύμβαση 717: «Δεν νομίζω ότι κάθε έργο που είναι σε εξέλιξη το οποίο μπορεί να καθυστερήσει ή να μην ολοκληρωθεί για εκατομμύρια λόγους μπορεί να συνδεθεί με οποιοδήποτε δυστύχημα. Αν ήταν έτσι από τον Γ.Σουφλιά που έβγαλε τους διαγωνισμούς και έκανε τις συμβάσεις για τους αυτοκινητόδρομους μέχρι εμένα που τους τελειώσαμε θα έπρεπε η μισή Ελλάδα να είναι φυλακή. Αυτό που οφείλεις να κάνεις ως πολιτική ηγεσία είναι οποιοδήποτε σύστημα λειτουργεί είτε είναι ο σιδηρόδρομος είτε το οδικό δίκτυο είτε η αεροπλοΐα να λειτουργεί με ασφάλεια. Άρα το πρόβλημα κατά την άποψή μου ήταν ότι δεν λήφθηκαν πρόσθετα μέτρα ενώ είχε καεί το σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας και τα πρόσθετα μέτρα ήταν αυτά που πήρε ο κ. Γεραπετρίτης μέσα σε μια εβδομάδα μετά το δυστύχημα των Τεμπών. Δηλαδή να μειώσει την ταχύτητα, να έχει ικανό αριθμό εργαζομένων, σταθμαρχών με εμπειρία στους κεντρικούς σταθμούς, να μειώσει τα δρομολόγια. Επομένως να έχεις μια λειτουργία του σιδηροδρόμου ναι μεν μειωμένη σε ταχύτητες, σε χωρητικότητα κλπ αλλά ασφαλή».

Για το αν θεωρεί πως αν ήταν η 717 ολοκληρωμένη από το 2016 θα συνέβαιναν τα Τέμπη, είπε: «Πως θα την είχαμε το ‘16; Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε και ότι η σύμβαση αν ολοκληρωθεί θα είχαμε και λειτουργικό σύστημα φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης έτσι δεν είναι; Αν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717 το 2016 δεν θα είχαμε σύστημα που θα λειτουργούσε φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης γιατί είχαμε μια σύμβαση η οποία προέβλεπε υλικά που δεν παράγονταν πια. Αυτό που μπορεί να κάνει ένας δημόσιος φορέας όταν έχει μια σύμβαση με μια κοινοπραξία είναι να αντιμετωπίζει την κοινοπραξία ενιαία και νομίζω ότι αυτό έκανε και η ΕΡΓΟΣΕ τουλάχιστον μέχρι το ’19».

«Τα συστήματα που δεν μιλούσαν μεταξύ τους ήταν στην σύμβαση την αρχική στην 717 και προφανώς δεν είχαν αντιμετωπιστεί -εκ του αποτελέσματος σας λεω και από τους ελέγχους που έγιναν στη συνέχεια- ότι δεν μπορούσαν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους άρα έπρεπε να αντικατασταθούν. Ήταν ένα από τα κενά που είχε η σύμβαση 717. Το 2016 διαπιστώθηκε μετά από αλληλογραφία με τους κατασκευαστικούς οίκους ότι αυτά τα συστήματα σταμάτησαν να παράγονται πριν από 15 χρόνια δηλαδή δεν υπήρχαν ανταλλακτικά, δεν υπήρχαν τα πρωτόκολλα ασφαλείας που έπρεπε να υπάρχουν αυτά ήταν προβλήματα της αρχικής σύμβασης του 2014 και εκεί είναι και τα ελλείμματα της διερεύνησης που κάνει η ευρωπαϊκή Εισαγγελία. Από εκεί και πέρα κατά την άποψή μου υπήρχαν δύο δρόμοι για την ΕΡΓΟΣΕ, ο ένας δρόμος ήταν να παλέψει να γίνει μια συμπληρωματική σύμβαση για να μπορέσει να ολοκληρωθεί και λειτουργικά αυτό το έργο και δυστυχώς αυτό είναι μια διαδικασία χρονοβόρα γιατί έχει πάρα πολλούς ελέγχους, πάρα πολλές υπηρεσίες ελέγχων. Βγήκαν τρεις αποφάσεις του ελεγκτικού συνεδρίου για να προχωρήσει. Έγινε έλεγχος από την ΕΔΕΛ… Όλοι οφείλουμε να κινηθούμε στη λογική του να
διερευνηθεί πρώτα και κύρια ο εαυτός μας».

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας