Ο υπουργός Παιδείας , Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης σε συνέντευξη του απάντησε στους εκπαιδευτικούς που διαμαρτυρήθηκαν νωρίτερα σήμερα έξω από το υπουργείο Παιδειας, υπενθίμισε την εφαρμογή 10.000 διορισμών ενώ αναφέρθηκε και στο ζήτημα των κίνητών – smartphones στις σχολικές αίθουσες.
Πιερρακάκης: «Προχωρούμε σε εξορθολογισμό τμημάτων για να πετύχουμε καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα»
Επισήμανε ότι ο ελληνικός μέσος όρος μαθητών ανά εκπαιδευτικό είναι πιο χαμηλός από τον ευρωπαϊκό (8,2 μαθητές ανά εκπαιδευτικό στην Ελλάδα).
«Κοιτάμε εκπαιδευτικά το ζήτημα, για να πετύχουμε καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα», επανέλαβε.
Ο κ. Πιερρακάκης υπενθύμισε ότι ήδη είναι σε εφαρμογή οι 10.000 διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών και εξέφρασε την αισιοδοξία από εδώ και στο εξής οι προσλήψεις αναπληρωτών να είναι όλο και λιγότερες.
Σχετικά με τη χρήση κινητών στο σχολείο, ο υπουργός Παιδείας τόνισε: «Άλλο η τεχνολογια που μπαίνει στα σχολεία με τους διαδραστικούς πίνακες και το ψηφιακό φροντιστήριο και άλλο η χρήση κινητού τηλεφώνου».
Σημείωσε ότι δεν πρόκειται για αυστηροποίηση, αλλά για καθορισμό ενός «συγκεκριμένου πλαισίου συνεπειών».
«Κάθε ενέργεια θα πρέπει να είναι συνδεδεμένη με τη συνέπεια της», είπε και πρόσθεσε: «Δίνουμε εργαλεία στους εκπαιδευτικούς για να διευκολυνθεί η δουλειά τους».
Τέλος, ο κ. Πιερρακάκης προανήγγειλε νέες αλλαγές σχετικά με τα μαθήματα κοινωνικού προσανατολισμού από την επόμενη σχολική χρονιά.
Αλλαγές στα σχολεία
Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε, επίσης, στο εκτενές πρόγραμμα ανακαινίσεων σε σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα. « Eίναι 12.812 σχολεία και παρόλο που η ευθύνη ανήκει στους δήμους δεν μπορεί η πολιτεία να μένει αμέτοχη. Καλός ο διαδραστικός πίνακας, αλλά δεν γίνεται να λειτουργεί από τη μια αυτός και από την άλλη να πέφτουν σοβάδες στην αίθουσα» δήλωσε, διευκρινίζοντας πως οι λεπτομέρειες αυτής της πρωτοβουλίας θα ανακοινωθούν από τον ίδιο τον πρωθυπουργό τις επόμενες μέρες.
Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε τις λεπτομέρειες για την ίδρυση και λειτουργία του ψηφιακού φροντιστηρίου τόσο για την Γ΄ Λυκείου, « για τους μαθητές της οποίας θα είναι ζωντανό με καθηγητές που αποσπούμε στο υπουργείο, ενώ ετοιμάζουμε και τις ψηφιακές προϋποθέσεις για την ενότητα ερωτήσεων-απαντήσεων από τους μαθητές», όσο και για τις υπόλοιπες τάξεις γυμνασίου και λυκείου « στις οποίες ήδη λειτουργούν ψηφιακά μαθήματα σε μαθηματικά και γλώσσα».
«Ειδικά για την Γ΄ Λυκείου μπορεί ο κάθε μαθητής από όλη την Ελλάδα να εγγραφεί και να παρακολουθήσει τα μαθήματα χωρίς κανένα κόστος» τόνισε.
Ο κ. Πιερρακάκης διευκρίνισε πως «έως το τέλος του σχολικού έτους θα έχουμε ψηφιοποιήσει όλη την ύλη του σχολείου».
Για τις μετεγγραφές των τριτέκνων φοιτητών σε ΑΕΙ της περιοχής μόνιμης κατοικίας τους χωρίς κανένα άλλο κριτήριο ο υπουργός ανέφερε ότι « είμαστε υποστηρικτές αυτής της προοπτικής, εξετάζουμε τον τρόπο που αυτό θα γίνεται» και παρέπεμψε στις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού για την κυβερνητική πολιτική.
Τέλος, αναφερόμενος «στην χρονιά του σχολείου» δήλωσε πως « δεν θα μείνουμε σε αυτά που έως τώρα έχουμε υλοποιήσει ή υλοποιούμε. Οι αλλαγές θα συνεχιστούν. Από την επόμενη χρονιά θα έχουμε σε ψηφιακή μορφή το πολλαπλό βιβλίο και την μεθεπόμενη σε έγχαρτη. Θα ανασχεδιάσουμε κάθε λεπτομέρεια στα σχολεία» κατέληξε.
Η αναβάθμιση της παιδείας σε όλους τους τομείς είναι αδιαπραγμάτευτος στόχος μας από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας. Σε αυτήν την κατεύθυνση συνεχίζουμε με 11 σημαντικές αλλαγές στα σχολεία μας τη νέα σχολική χρονιά. pic.twitter.com/dGQQoymxXf
— Prime Minister GR (@PrimeministerGR) August 29, 2024
Τα κινητά
Στη χρήση του κινητού τηλεφώνου από τους μαθητές στη διάρκεια της σχολικής εκπαίδευσης και στην μελέτη της UNESCO, σύμφωνα με την οποία «η χρήση κινητού τηλεφώνου στο σχολείο αποσπά την προσοχή των μαθητών και μπορεί να χρειαστούν έως και 20 λεπτά για να εστιάσουν ξανά σε εκείνο που μελετούσαν προηγουμένως» αναφέρθηκε με ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από το Παρίσι και το συνέδριο της UNESCO για την ψηφιακή τεχνολογία και την τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης.
Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε πως «αποφεύγοντας τη χρήση κινητών στο σχολείο στο Βέλγιο, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, βελτιώθηκε η απόδοση των μαθητών και ιδίως όσων δεν βρίσκονταν στην κορυφή των επιδόσεων» για να καταδείξει την αναγκαιότητα και η χώρα μας να βαδίσει στα ίδια βήματα για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
