Κληθείς να απαντήσει για τα υψηλά επίπεδα της ακρίβειας και το πώς αξιολογεί τις παρεμβάσεις που έχει κάνει η κυβέρνηση και αν μπορεί να προβλέψει το τέλος της κρίσης, ο πρωθυπουργός είπε ότι το θέμα της ακρίβειας είναι το πρώτο που απασχολεί τους πολίτες παντού στον κόσμο και όλες οι κυβερνήσεις καλούνται να διαχειριστούν μία δύσκολη πραγματικότητα. Αναγνώρισε την απότομη αύξηση τιμών λόγω του διεθνούς πληθωρισμού, ότι η χώρα μας ξεκίνησε με χαμηλότερους μισθούς βγαίνοντας από την κρίση και τόνισε ότι η ακρίβεια είναι το άθροισμα επιμέρους πληθωριστικών τάσεων σε διάφορες οικονομικές δραστηριότητες. Τόνισε ότι δεν δίστασε η κυβέρνηση να φορολογήσει τους παραγωγούς ρεύματος για τα ουρανοκατέβατα κέρδη και να τα επιστρέψει μέσω επιδοτήσεων στα ελληνικά νοικοκυριά. Το ίδιο γίνεται και τώρα που παρατηρούνται στρεβλώσεις στις τιμές ενέργειας ολόκληρης της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Τους τρεις με τέσσερις τελευταίους μήνες βλέπουμε όχι μόνο μία σταθεροποίηση τιμών αλλά και μία αποκλιμάκωση ανέφερε και μίλησε και για τις πρωτοβουλίες στο ζήτημα της στέγης, που είναι μια σημαντική συνιστώσα στον πληθωρισμό.
«Όλα τα μέτρα τα οποία πήραμε μειώσεων φόρων, ασφαλιστικών εισφορών, αυξήσεις μισθών κατατείνουν στη στήριξη του διαθέσιμου εισοδήματος ως την καλύτερη άμυνα απέναντι στην ακρίβεια» είπε και προέβλεψε ότι και στη χώρα μας ο πληθωρισμός θα βαίνει μειούμενος και οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης θα συνεχίζονται έως ότου έχουμε σημαντική βελτίωση στο διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών. Μίλησε για την κάμψη της παραγωγικής δραστηριότητας στην Ευρώπη λόγω της αύξησης των επιτοκίων, κάτι που στη χώρα μας δε συνέβη.
Ο μέσος μισθός θα έπρεπε να είναι 1500 ευρώ
Ερωτώμενος για τις χθεσινές 45 εξαγγελίες και τους στόχους της τετραετίας, ο κ.Μητσοτάκης τόνισε ότι πρώτος στόχος είναι η αύξηση των μισθών ώστε ο μέσος μισθός να είναι 1500 ευρώ το 2027 και 950 ευρώ ο κατώτατος. Είπε ότι θα ήθελε να κριθεί στο βαθμό που πέτυχε την αύξηση των μισθών, κάτι που σημείωσε, αφορά τον πυρήνα της οικονομικής πολιτικής της ΝΔ, μαζί με την δημοσιονομική σταθερότητα. Δεύτερος στόχος είπε ότι είναι η αναβάθμιση του ΕΣΥ. Είπε ότι ξέρει πως υπάρχει προβληματισμός των πολιτών, αλλά υλοποιούνται δραστικές παρεμβάσεις, προσέθεσε. Τόνισε ότι το 2027 θα υπάρχουν πολλά Κέντρα Υγείας καλοπληρωμένοι γιατροί, υπογραμμίζοντας ότι και επανέλαβε ότι θα ήθελε να κριθεί για το αν το 2027 η χώρα θα έχει ένα νέο ΕΣΥ αντάξιο των πολιτών.
Σε ερώτηση σχετικά για τους μισθούς νέων εργαζόμενων, είπε ότι το 2019 το πρώτο ζήτημα που έθεταν οι πολίτες ήταν η ανεργία η οποία ήταν 17% και σήμερα είναι στο 9%. Η κυβέρνηση είπε ο κ. Μητσοτάκης, δημιούργησε 500 χιλιάδες θέσεις εργασίας και αυτή τη στιγμή η αγορά εργασίας αντιμετωπίζει το ανάποδο πρόβλημα αφού δεν βρίσκουν εργαζομένους και πρέπει να δώσουν καλύτερους μισθούς. Είπε ότι όλα αυτά θα γίνουν υπό την προϋπόθεση ότι θα γίνονται επενδύσεις στη χώρα. Προσέθεσε ότι η κάρτα εργασίας οδήγησε στην αύξηση των δηλωμένων υπερωριών, ενώ τόνισε ότι τα επιδόματα ανεργίας δεν θα δίνουν κίνητρο να παραμένουν εγκλωβισμένοι σε επιδοματική πολιτική. Τέλος σημείωσε ότι θα δοθεί έκτακτο βοήθημα στους αδύναμους συμπολίτες μας τα Χριστούγεννα οι οποίοι όπως είπε είναι πάντα προτεραιότητα της κυβέρνησης.
