Ο Υφυπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Κώτσηρας, σε συνέντευξή του στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ, ανακοίνωσε την εξέλιξη των πολιτικών της ελληνικής Πολιτείας για τον Απόδημο Ελληνισμό, τονίζοντας τη σημασία της διατήρησης της σχέσης των Αποδήμων με την Ελλάδα. Το Στρατηγικό Σχέδιο του Υπουργείου Εξωτερικών για τον Απόδημο Ελληνισμό 2024-2027 έχει στόχο την ενίσχυση της σύνδεσης με τη μητέρα-πατρίδα, προωθώντας την ελληνική γλώσσα, τον πολιτισμό και την Ορθοδοξία.
«Εξελίσσουμε τις παραδοσιακές πολιτικές της ελληνικής Πολιτείας για τον Απόδημο Ελληνισμό, αναπτύσσοντας παράλληλα και νέους τρόπους προσέγγισής του, με τρόπο συστηματικό και σύγχρονα μέσα, ώστε να εξασφαλίζεται η συνέχεια» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κώτσηρας.
Γ. Κώτσηρας: Προσέλκυση της γενιάς του brain drain
Ο κ. Κώτσηρας ανέφερε ότι το σχέδιο περιλαμβάνει δράσεις για την προσέλκυση της γενιάς του brain drain και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας της Διασποράς. Σημαντική ήταν η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα στο περίπτερο του Υπουργείου Εξωτερικών, εστιάζοντας στις προοπτικές συνεργασίας με επιχειρηματίες και ερευνητές της Διασποράς.
Επιπλέον, ο Υφυπουργός τόνισε τη σημασία της αξιοποίησης της τεχνολογίας και των συνεργασιών με άλλα υπουργεία, όπως η ΔΥΠΑ, για την ενημέρωση των Ελλήνων του εξωτερικού σχετικά με ευκαιρίες επαναπατρισμού. Αναφερόμενος στην ελληνομάθεια, υπογράμμισε την εκστρατεία του Υπουργείου για την προώθηση της ελληνικής γλώσσας και την ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων εκμάθησης.
Σχετικά με τη στελέχωση των Πρεσβειών και των Προξενείων, ο κ. Κώτσηρας εξέφρασε την πεποίθηση ότι θα υπάρξει βελτίωση λόγω της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών και της συνεργασίας με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την επιτάχυνση της διαδικασίας έκδοσης διαβατηρίων.
