Νέα Αριστερά: «Υπό διάλυση το σιδηροδρομικό δίκτυο»

Τονίζει ότι «μετά και από αυτό το περιστατικό μπορεί ο καθένας πια να συμπεράνει πως η πολιτική της κυβέρνησης για τους σιδηροδρόμους παραμένει η ίδια, πριν και μετά τα Τέμπη: πάμε κι όπου βγει…».
13
Σεπτέμβριος
2024
Νέα Αριστερά: «Ανασχηματισμός με άφθονη δόση Predator»

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Ανακοίνωση εξέδωσε η Νέα Αριστερά σχετικά με το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα ο Πρόεδρος του Κόμματος Αλέξης Χαρίτσης μίλησε στην ΔΕΘ για μια πληθώρα θεμάτων. Συγκεκριμένα το κόμμα αναφέρει:

«Υπό διάλυση βρίσκεται το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα ενάμιση χρόνο μετά το έγκλημα των Τεμπών», αναφέρει η Νέα Αριστερά σε ανακοίνωση της, προσθέτοντας ότι «κανείς στην κυβέρνηση δεν πήρε το παραμικρό μάθημα και τα πάντα επαφίενται ακόμα στον επαγγελματισμό των εργαζομένων».

Αναφέρει ειδικότερα ότι «σήμερα όπως έγινε γνωστό παραλίγο να έχουμε μια ακόμα σιδηροδρομική τραγωδία στους Αγίους Αναργύρους» και ότι «μάλιστα σύμφωνα με την Ένωση των Μηχανοδηγών στο σημείο που έγινε το συμβάν δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση, το ETCS και τα φωτοσήματα». «Τελικά η σύγκρουση αποφεύχθηκε λόγω της εμπειρίας των μηχανοδηγών», προσθέτει η Νέα Αριστερά.

Τονίζει ότι «μετά και από αυτό το περιστατικό μπορεί ο καθένας πια να συμπεράνει πως η πολιτική της κυβέρνησης για τους σιδηροδρόμους παραμένει η ίδια, πριν και μετά τα Τέμπη: πάμε κι όπου βγει…».

Νέα Αριστερά: Οι δηλώσεις του Αλέξη Χαρίτση:

Επειδή πρέπει να δίνουμε περιεχόμενο στην πολιτική αντιπαράθεση και σε αυτό που ονομάζουμε αριστερό πρόγραμμα, καταθέτω σήμερα έξι βασικές προτάσεις της #ΝέαςΑριστεράς σε βασικούς τομείς που απασχολούν σήμερα την ελληνική κοινωνία.

Στο ζήτημα της ακρίβειας πρώτα απ’ όλα.
Θα μιλήσουμε για έλεγχο των τιμών και πλαφόν σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας για να σταματήσει αυτή η αισχροκέρδεια που παρατηρούμε σήμερα στα σούπερ μάρκετ;
Θα μιλήσουμε για τον μηδενισμό του ΦΠΑ σε βασικά είδη διαβίωσης, όπως έγινε πρόσφατα, για παράδειγμα, στην Ισπανία;
Θα μιλήσουμε για τη στήριξη του διαθέσιμου εισοδήματος με αυξήσεις μισθών στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα πάνω από το επίπεδο του πληθωρισμού, για να μην ροκανίζονται οι όποιες αυξήσεις από τον τιμάριθμο;

Στο ζήτημα της υγείας όπου δεν έχουμε απλώς και μόνο μία οπισθοχώρηση, μια επιδείνωση, έχουμε διάλυση του δημόσιου συστήματος υγείας.
Αυτό συμβαίνει σήμερα στη χώρα από τον κ. Μητσοτάκη και τον κ. Γεωργιάδη.

Εμείς λέμε ότι για να σταθεί το ΕΣΥ στα πόδια του, για να παραμείνουν οι γιατροί στο σύστημα και να μη φεύγουν είτε προς τον ιδιωτικό τομέα είτε στο εξωτερικό, χρειάζεται μια γενναία μισθολογική αύξηση, χρειάζεται διπλασιασμός των αποδοχών των γιατρών.

Δημοσιονομικό κόστος 500 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Είναι ζήτημα πολιτικής επιλογής, αν θα στηρίξεις το ΕΣΥ και τους ανθρώπους του.
Ένταξη των υγειονομικών στα βαρέα και ανθυγιεινά, εκκρεμότητα εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Προσλήψεις για να καλυφθούν όλα τα κενά, 20.000 κενά αυτή τη στιγμή στο σύστημα.
Και αυτά είναι μέτρα τα οποία απλώς και μόνο θα μας φέρουν στο μέσο όρο πανευρωπαϊκά, ως προς τη δημόσια δαπάνη για τον τομέα της υγείας. Να φτάσουμε στο περίφημο 7,5%.

Στο ζήτημα της ενέργειας που αυτή τη στιγμή πλήττει τα νοικοκυριά, τις επιχειρήσεις, τη βιομηχανία.
Πλαφόν στη χοντρική και λιανική τιμή του ρεύματος. Αυτή τη στιγμή αυτό που γίνεται στη χονδρεμπορική αγορά στην Ελλάδα δεν έχει αντίστοιχό της σε όλη την Ευρώπη. Μπαίνουν 8 η ώρα το βράδυ οι ηλεκτροπαραγωγοί, δίνουν όποια τιμή θέλουν, πέντε και έξι φορές πάνω από το κόστος και κλειδώνουν αυτή την τιμή και αισχροκερδούν ουσιαστικά απέναντι στην κοινωνία και στην οικονομία.

Δημόσιος σχεδιασμός των ΑΠΕ με την κοινωνία παρούσα, με ειδικό χωροταξικό για τις ΑΠΕ, το οποίο εκκρεμεί εδώ και 5 χρόνια από την κυβέρνηση Μητσοτάκη για να μπορούν να λυμαίνονται την αγορά συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα. Και πρωταγωνιστικός ρόλος της κοινωνίας στις ΑΠΕ. Ενεργειακές κοινότητες οι οποίες έχουν εγκαταλειφθεί συνειδητά από την κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Ιδιοπαραγωγή, να δοθεί δυνατότητα στη βιομηχανία να βάλουνε φωτοβολταϊκά για να καλύψουν τις δικές τους ενεργειακές ανάγκες οι παραγωγικές μονάδες.
Και φυσικά το κρίσιμο, διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα της ΔΕΗ και των δικτύων στην ηλεκτρική ενέργεια και στο φυσικό αέριο.

Στέγη. Ένα τεράστιο ζήτημα το οποίο απασχολεί αυτή τη στιγμή τα νέα ζευγάρια, τους φοιτητές, τους εκπαιδευτικούς που διορίζονται μακριά από τον τόπο τους, απασχολεί τους γιατρούς, τους αστυνομικούς, τους δημόσιους υπαλλήλους.

Κατάργηση της Golden Visa. Δραστικός περιορισμός του Airbnb, όχι σε κάποιες λίγες περιοχές, αλλά σε ολόκληρη την επικράτεια.
Ενίσχυση επιτέλους της προσφοράς κατοικίας. Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με την προσφορά στην κατοικία.

Και η κυβέρνηση, δυστυχώς, έχει αφήσει και την ευκαιρία του Ταμείου Ανάκαμψης ανεκμετάλλευτη, σε αντίθεση με ό,τι γίνεται σε άλλες χώρες, όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ιταλία.
Στήριξη, από το Ταμείο Ανάκαμψης και για τη δημιουργία δημόσιου οργανισμού κατοικίας. Ταμείο Ανάκαμψης 1 δισ. ευρώ. Εισφορές που λιμνάζουν αυτή τη στιγμή, από τον πρώην ΟΕΚ, άλλο 1 δισ. ευρώ. Για να υπάρξει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα κοινωνικής κατοικίας που θα αυξήσει την προσφορά.

Φοιτητική στέγη, πολύ μεγάλο ζήτημα. Τα περιφερειακά πανεπιστήμια κινδυνεύουν με κλείσιμο γιατί δεν πάνε οι φοιτητές, γιατί δεν έχουνε πού να μείνουν.
Αναβάθμιση των φοιτητικών εστιών και προγράμματα μαζί με τους δήμους για να στηριχθεί η φοιτητική στέγη.

Και βεβαίως ένα τεράστιο κοινωνικό ζήτημα που αφορά το γεγονός ότι σήμερα στη χώρα μας άνθρωποι, οικογένειες μπορεί να χάσουν το σπίτι τους για ένα χρέος ελάχιστων χιλιάδων ευρώ.
Αναστολή πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας και αναδιάρθρωση όλου του συστήματος του πτωχευτικού κώδικα για την προστασία των ευάλωτων δανειοληπτών.

Πέμπτο ζήτημα.
Πολιτική προστασία και κλιματική κρίση.

Ο κ. Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του βλέπουν την κρίση ως ευκαιρία.
Το βλέπουμε στη Θεσσαλία, το βλέπουμε στην Κρήτη, εκεί που προσπαθούν να ιδιωτικοποιήσουν τους φορείς διαχείρισης του νερού.
Εμείς λέμε καμία ιδιωτικοποίηση φορέα διαχείρισης υδάτων, καμία κερδοσκοπία στο φυσικό αγαθό του νερού. Έργα υποδομής τα οποία λείπουν αυτή τη στιγμή στα αρδευτικά, στα φράγματα, στα αντιπλημμυρικά για την προστασία και τη θωράκιση των τοπικών κοινωνιών.

Ως προς την πολιτική προστασία, επειδή πολλή κουβέντα έγινε το τελευταίο διάστημα και με αφορμή την πολύ μεγάλη πυρκαγιά στην Αττική που έφτασε να σβήσει τελικά εντός του οικιστικού ιστού της πρωτεύουσας, χρειάζεται ενοποίηση όλων των υπηρεσιών δασοπροστασίας κάτω από μια ενιαία αρχή.
Να μπει ένα τέλος σε αυτό τον κατακερματισμό και επίσης να μπει ένα τέλος και σε αυτή την σκανδαλώδη διαχείριση των διαθέσιμων κονδυλίων από τη μεριά της κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη μερίμνησε εντός πολλών εισαγωγικών, έτσι ώστε μόλις το 1% των διαθέσιμων κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας να πάει στην Πολιτική Προστασία.

Και από αυτό το 1%, κατάφερε, γιατί περί κατορθώματος πρόκειται, μέχρι και τον Ιούνιο που παρουσιάσαμε τα σχετικά στοιχεία στη Βουλή, να έχει απορροφήσει μόλις το 1%. Το 1% του 1%.
Αυτή είναι η πολιτική που μας έλεγε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ότι είναι προετοιμασμένη να κάνει για την Πολιτική Προστασία και τα αποτελέσματα τα είδαμε δυστυχώς στην πρωτεύουσα της χώρας, τα είδαμε στην Αθήνα.

Και έκτο, αλλά όχι έσχατο ζήτημα, το εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα της εργασίας.
Ο κ. Μητσοτάκης και η κυβέρνηση της Δεξιάς έχουν ως στρατηγική το να πατήσουν πάνω
στα δικαιώματα των εργαζομένων για να φέρουν θετικούς ρυθμούς μεγέθυνσης της οικονομίας.

Αυτό που χρειάζεται είναι συλλογικές συμβάσεις με καθολική εφαρμογή για όλους τους εργαζόμενους. Μείωση των ωρών εργασίας χωρίς μείωση των αποδοχών, κατάργηση όλων των αντεργατικών νόμων της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Ο πρώτος που πρέπει να καταργηθεί είναι ο νόμος για την εξαήμερη εργασία.
Και αναβάθμιση των ελεγκτικών μηχανισμών. Το ΣΕΠΕ πρέπει να επιστρέψει στο Υπουργείο Εργασίας και να αποκτήσει και πάλι το ρόλο του ελέγχου του τι συμβαίνει στην αγορά εργασίας σήμερα στη χώρα μας.

 

Άγριος καυγάς Ρονάλντο με δημοσιογράφους: «Δεν με νοιάζει τι κάνει ο Μέσι, με έβγαλαν συνταξιούχο

Ηχηρή απάντηση σε όσους τον έσπευσαν να τον χαρακτηρίσουν…

Στο Προεδρικό Μέγαρο ο Κυριάκος Μητσοτάκης: Συνάντηση με τον Κωνσταντίνο Τασούλα

Στο Προεδρικό Μέγαρο θα μεταβεί το πρωί της Τετάρτης…

Μόσχα: Ο Πούτιν αποκάλυψε το «μυστικό σχέδιο» του ΝΑΤΟ για επίθεση στη Ρωσία

Σε μια ομιλία γεμάτη πολεμική ρητορική και μηνύματα προς…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ