Στις εσωκομματικές εκλογές του ΠΑΣΟΚ, οι 4 από τους 6 υποψήφιους για την ηγεσία παρουσιάζουν τις θέσεις τους στο ΑΠΕ με στόχο την ανάδειξη του κόμματος σε ισχυρό πολιτικό παίκτη. Ο Νίκος Ανδρουλάκης επικεντρώνεται στα επιτεύγματα του ΠΑΣΟΚ τα τελευταία χρόνια και τονίζει την ανάγκη συνέχισης της δυναμικής πορείας με στόχο την κατάκτηση της εξουσίας, με ένα πρόγραμμα που θα απαντά στις ανάγκες όλων των Ελλήνων.
Ο Παύλος Γερουλάνος προτείνει νέα ηγεσία και τονίζει ότι το κόμμα πρέπει να κινηθεί με σχέδιο, ενότητα και οργανωτική ετοιμότητα για να γίνει νικηφόρο, θέτοντας σαφή χρονοδιαγράμματα και συγκεκριμένους στόχους.
Ο Χάρης Δούκας υπογραμμίζει την ανάγκη να περάσει το ΠΑΣΟΚ από το «Εγώ» στο «Εμείς», προτάσσοντας μια πολιτική που θα επικεντρώνεται στον άνθρωπο και στην αντιμετώπιση των κοινωνικών ανισοτήτων, με έμφαση στη δικαιοσύνη και την κοινωνική στήριξη.
Η Νάντια Γιαννακοπούλου επικεντρώνεται στη ριζική αλλαγή του ΠΑΣΟΚ, επισημαίνοντας την ανάγκη για ένα κόμμα με κυβερνητικά χαρακτηριστικά, το οποίο θα απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα πολιτών και θα προτείνει εναλλακτικές προοδευτικές λύσεις για τη διακυβέρνηση της χώρας.
Νίκος Ανδρουλάκης: Επιστρέψαμε, συνεχίζουμε και θα κερδίσουμε μαζί
«Τα τελευταία δυόμισι χρόνια πετύχαμε αλλεπάλληλες νίκες, όταν οι πολιτικοί μας αντίπαλοι προεξοφλούσαν την εκλογική μας συντριβή. Θέσαμε τα γερά θεμέλια για να είναι το ΠΑΣΟΚ ως πρωταγωνιστικός αυτόνομος πόλος, έτοιμο να διεκδικήσει την ευθύνη διακυβέρνησης του τόπου από τη Νέα Δημοκρατία.
Σήμερα το Κίνημα μας έχει σπάσει τη μονοτονία του εκλογικού χάρτη σε δύο νομούς της Κρήτης και είναι δεύτερο κόμμα στην περιφέρεια με ποσοστά που υπερβαίνουν το 20% σε κάποιες περιπτώσεις.
Η κυβέρνηση καταρρέει, λόγω της μεθοδικής και πιεστικής αντιπολίτευσης που ασκήσαμε στη Βουλή αποκαλύπτοντας τις διαχειριστικές αστοχίες και παραλείψεις της, αλλά και αντιπαραβάλλοντας προγραμματικές θέσεις που έδιναν λύση στα μεγάλα κοινωνικά ζητούμενα, όπως η στέγαση, η προστασία του εισοδήματος, η πράσινη μετάβαση, η ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη, τα «κόκκινα» δάνεια, το δημογραφικό κ.α.
Κανένα άλλο κόμμα δεν κατάφερε τόσες στρατηγικές ήττες στη Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, όσο εμείς. Για πρώτη φορά στα 50 χρόνια αντιπολίτευσης, το τρίτο κοινοβουλευτικό κόμμα κατέθεσε πρόταση μομφής στην κυβέρνηση οδηγώντας σε παραίτηση δύο Υπουργούς.
Ο δρόμος της νίκης, εξάλλου, δεν στρώνεται με ευχολόγια, όπως απέδειξε η εμπειρία άλλων κομμάτων, αλλά με σοβαρότητα, αξιοπιστία και μεθοδικότητα.
Ίσως να μην πετύχαμε όλα όσα θέλαμε, αλλά η ευκαιρία που ανοίγεται μπροστά μας, είναι αποτέλεσμα της στρατηγικής μας και δεν έπεσε από την Ακρόπολη. Από τη θέση του Προέδρου αγωνίστηκα βήμα-βήμα για ένα ισχυρό ΠΑΣΟΚ, με πολιτική αυτονομία, ξεκάθαρη προοδευτική ταυτότητα, με επεξεργασμένο σχέδιο, πολιτικό ήθος και ανανεωμένο πολιτικό προσωπικό.
Οι πολίτες δεν έχουν να περιμένουν τίποτα άλλο από μια κυβέρνηση ξέπνοη μεταρρυθμιστικά, που η πλειοψηφία των αποφάσεών της κατέληξε στην εξυπηρέτηση ισχυρών οικονομικών συμφερόντων και τη διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων.
Το κόστος ζωής αυξήθηκε ραγδαία και οι υπηρεσίες του κοινωνικού κράτους απαξιώθηκαν συστηματικά. Ο κ. Μητσοτάκης αυτοδιαφημίζεται ως επιτυχημένος Πρωθυπουργός, την ώρα που ο ελληνικός λαός έχει τη δεύτερη χειρότερη αγοραστική δύναμη στην Ευρώπη και υψώνονται τείχη για τους μη προνομιούχους, τους νέους, τη μεσαία τάξη και τις δημιουργικές δυνάμεις της εργασίας και της παραγωγής. Δεν υπάρχει πια φύλλο συκής για το «επιτελικό κράτος», που αποδείχτηκε ένας πελατειακός συγκεντρωτικός μηχανισμός νομής της εξουσίας.
Η ελληνική κοινωνία αναζητά λύσεις και το ΠΑΣΟΚ είναι και προγραμματικά έτοιμο να αναλάβει την ευθύνη.
Στις 6 Οκτωβρίου ζητώ την ανανέωση της σχέσης εμπιστοσύνης μας με τους φίλους και τα μέλη της παράταξης μας. Όχι μόνο για όσα πετύχαμε, αλλά κυρίως για όσα μπορούμε να πετύχουμε από εδώ και μπρος. Εμείς που κάναμε τα πρώτα βήματα, εμείς μπορούμε να κάνουμε και το μεγάλο άλμα. Με πιο έντονη δράση και ένα πρόγραμμα που θα απαντά στις ανάγκες κάθε Ελληνίδας και κάθε Έλληνα.
Επιστρέψαμε, συνεχίζουμε και θα κερδίσουμε μαζί. Τα καλύτερα είναι πλέον μπροστά μας».
Παύλος Γερουλάνος: Επιλογή νίκης του ΠΑΣΟΚ με νέα ηγεσία
«Την Κυριακή στις 6 και 13 Οκτωβρίου κρίνεται κάτι πολύ περισσότερο από την αρχηγία στο ΠΑΣΟΚ. Κρίνεται το αν στις επόμενες εθνικές εκλογές θα μπει τέλος στην αλαζονεία και τις κοινωνικές ανισότητες που παράγει καθημερινά η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Κι αν το ΠΑΣΟΚ θα μπορέσει να νικήσει και να πάρει στα χέρια του με ετοιμότητα και σοβαρότητα το τιμόνι της χώρας.
Το δίλημμα λοιπόν για τις εσωκομματικές εκλογές στο ΠΑΣΟΚ είναι σαφές: θα δώσουμε στο ΠΑΣΟΚ προοπτική νίκης στις επόμενες εκλογές με νέα ηγεσία ή θα παραμείνουμε με ταβάνι μικρού κόμματος; Θα κάνουμε επιλογή νίκης ή επιλογή ήττας;
Επιλογή νίκης σημαίνει μια νέα ηγεσία ενωτική, ηγεσία με εμπειρία και σχέδιο που πείθει, ηγεσία μάχης στη Βουλή, στην κοινωνία, παντού. Αυτά εγγυώμαι αν εκλεγώ. Γιατί είναι πολύ ξεκάθαρο τι χρειάζεται για να κάνουμε το ΠΑΣΟΚ ξανά νικηφόρο.
Χρειάζεται συγκεκριμένο, διακριτό, σχέδιο για τη χώρα. Πολιτικό σχέδιο που δεν έρχεται απλά να διαχειριστεί το διοικητικό και παραγωγικό μοντέλο της χώρας, έρχεται να το αλλάξει συθέμελα. Αυτή είναι η “Αναγέννηση” την οποία παρουσίασα πριν επτά χρόνια και επικαιροποιώ συνεχώς έκτοτε. Μιλάει για αποσυγκέντρωση της εξουσίας και του πλούτου από τα χέρια λίγων στα χέρια όλων και πώς να το πετύχουμε. Η Αναγέννηση δείχνει την κατεύθυνση και το πού θέλουμε να πάει η χώρα και είναι ένα σχέδιο που διαφέρει ριζικά από αυτά που πρεσβεύει η Νέα Δημοκρατία ή ο ΣΥΡΙΖΑ.
Χρειάζεται επίσης στοχοθεσία, λογοδοσία, αξιολόγηση όλων. Με πρώτο τον ίδιο τον Πρόεδρο. Οι στόχοι και το χρονοδιάγραμμα που κατέθεσα έχουν ως εξής: Πλήρης οργανωτική και εκλογική ετοιμότητα του Κινήματος σε 9 μήνες, πλήρες κυβερνητικό πρόγραμμα μέχρι το τέλος του 2025. Νίκη στις επόμενες εθνικές εκλογές το 2027. Και σε περίπτωση που δεν είμαστε πρώτο κόμμα θα δρομολογήσω το ίδιο βράδυ τη διαδικασία εκλογής Προέδρου. Γιατί ο στόχος που θέτει ένας ηγέτης αφορά πρωτίστως τον ίδιο.
Απαιτείται, τέλος, ενότητα. Πιστεύω εξίσου βαθιά σε ένα ΠΑΣΟΚ που αξιοποιεί κάθε στέλεχος που επιθυμεί να προσφέρει. Δεν έχω δική μου “ομάδα”, ούτε θέλω να αφήσω κανέναν στον πάγο. Έχω μάθει να φτιάχνω ομάδες. Αξιοποιώντας όποια και όποιον θέλει να προσφέρει. Έτσι πιστεύω ότι θωρακίζεται η ενότητα. Για αυτό και το πρώτο μου τηλέφωνο αν εκλεγώ είναι σε όλα τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ που περιμένουν από εμάς ένα νεύμα. Αιρετοί, νυν και πρώην, που δηλώνουν και είναι ΠΑΣΟΚ, από πρώην Βουλευτές μέχρι κάθε στέλεχός μας στην αυτοδιοίκηση και σε όλους τους κοινωνικούς, επαγγελματικούς και συνδικαλιστικούς φορείς. Έτσι θα προσδέσουμε ξανά το ΠΑΣΟΚ με την κοινωνία.
Με σχέδιο, οργανωτική ετοιμότητα και ενότητα θα μπορέσουμε να πετύχουμε το ύψιστο πολιτικό στόχο: την αμφίπλευρη διεύρυνση στην κοινωνία. Να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη κάθε προοδευτικού πολίτη, είτε ψηφίζει, είτε απέχει, από την αριστερά και το κέντρο μέχρι τις παρυφές της δεξιάς, απογοητευμένους δηλαδή προοδευτικούς ψηφοφόρους της Νέας Δημοκρατίας. Και να συγκροτήσουμε ξανά μία ευρύτατη κοινωνική πλειοψηφία που μας οδήγησε στις νίκες στο παρελθόν και μπορεί να μας κάνει νικηφόρους ξανά.
Αυτό είναι το ΠΑΣΟΚ που οραματίζομαι. Αυτή την επιλογή νίκης υπηρετώ».
Χάρης Δούκας: Βγήκα μπροστά για να περάσουμε από το ΕΓΩ στο ΕΜΕΙΣ
Οι εκλογές του Οκτωβρίου αποτελούν μια ιστορική στιγμή για κάθε προοδευτικό πολίτη που θέλει να δοθεί ένα τέλος στο σύστημα διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Ένα σύστημα που δημιουργεί μεγάλες ανισότητες στη χώρα. Που μοιράζει πολλά στους λίγους και λίγα στους πολλούς.
Ήρθε η στιγμή να δημιουργήσουμε μια Ελλάδα για όλους. Με Δικαιοσύνη παντού. Στον τρόπο που παράγουμε πλούτο, στο πώς τον διανέμουμε και στη στήριξη των αδύναμων.
Να αντιμετωπίσουμε με θάρρος τις στρεβλώσεις που τα ολιγοπώλια έχουν προκαλέσει στις τιμές από το ράφι μέχρι και την αντλία.
Να διασφαλίσουμε και πάλι ότι η ίση πρόσβαση σε ποιοτική Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία και σε Υπηρεσίες Δημόσιας Υγείας, είναι βασικές προτεραιότητες ενός σύγχρονου και δίκαιου Κράτους.
Να συμφωνήσουμε ότι το Κοινωνικό Κράτος είναι πυλώνας Ανάπτυξης και όχι περίσσευμα.
Είναι ευθύνη μας να προσφέρουμε πειστικές λύσεις για όλα τα καθημερινά προβλήματα.
Να επενδύσουμε ξανά στους ανθρώπους αυτής της χώρας. Δημιουργώντας ανάπτυξη με Ελληνική προστιθέμενη αξία.
Για να τα πετύχουμε όμως αυτά πρέπει να αλλάξουμε πρώτα το ΠΑΣΟΚ.
Σε ολόκληρη τη ζωή μου, δεν φοβήθηκα ποτέ να βγαίνω μπροστά στα δύσκολα. Έτσι και τώρα πιστεύω ότι είναι η τελευταία ευκαιρία για τη Δημοκρατική Παράταξη να αποδείξει ότι μπορεί να προσφέρει στον τόπο.
Βγήκα μπροστά γιατί πιστεύω ότι επιτέλους πρέπει κάποιος να νοιαστεί.
Για να περάσουμε από το ΕΓΩ στο ΕΜΕΙΣ και να δώσουμε βάρος σε μια πολιτική με επίκεντρο τον άνθρωπο και την ανθρωπιά.
Γιατί κανείς δεν μπορεί μόνος. Πρέπει να γίνουμε ξανά Κίνημα. Να ενωθούμε με την κοινωνία και να βαδίσουμε μαζί της σε αυτή τη μάχη. Αυτός ήταν πάντα ο ιστορικός ρόλος του ΠΑΣΟΚ και αυτός είναι και ο ρόλος του μέλλοντος του.
Στις 6 του Οκτώβρη υπάρχει ένα ξεκάθαρο δίλλημα:
Θέλουμε την υπέρβαση, για μια μεγάλη παράταξη που θα κερδίσει τις εκλογές ή μας αρκεί ένα κλειστό και φοβικό κόμμα, βούτυρο στο ψωμί του συστήματος του κ. Μητσοτάκη;
Η επιλογή είναι στο χέρι μας. Ήρθε η ώρα, να σηκώσουμε ανάστημα!
Νάντια Γιαννακοπούλου: Οι μάχες κερδίζονται από αυτούς που παλεύουν στα δύσκολα
«Η απόφασή μου να είμαι υποψήφια Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ δεν έχει να κάνει με κάποια προσωπική φιλοδοξία ή με τη θέληση να καταγράψω κάποιο ποσοστό, ώστε να μπορέσω να το διαπραγματευθώ στο “κομματικό χρηματιστήριο”. Ποτέ δεν είχα τέτοια σκεπτικά και πάντα έβαζα το ΕΜΕΙΣ πάνω από το ΕΓΩ. Η υποψηφιότητά μου έρχεται να υπηρετήσει τους στόχους που πρέπει να έχει το ΠΑΣΟΚ στο επόμενο διάστημα, στόχους φιλόδοξους και ρεαλιστικούς υπό προϋποθέσεις. Εκτιμώ ότι με την ορμή και το πείσμα μου, τις καθαρές θέσεις που πάντα διατύπωνα και το καθαρό πολιτικό, ιδεολογικό στίγμα μου μπορώ να συμβάλω στην επίτευξή τους.
Είναι πολύ καθοριστικές αυτές οι εκλογές για την ηγεσία. Πραγματοποιούνται σε μια χρονική περίοδο που το πολιτικό σκηνικό χαρακτηρίζεται από ρευστότητα και σημαντικό τμήμα πολιτών αναζητούν νέο φορέα πολιτικής εκπροσώπησης. Μην ξεχνάμε το ηχηρό μήνυμα της αποχής στις Ευρωεκλογές που έφτασε το 60%. Η ΝΔ δεν είναι πια το κόμμα του 41% αλλά του 28%, ποσοστό από το οποίο πασχίζει να ξεφύγει αλλά δεν μπορεί, αφού ένα σημαντικό τμήμα που την στήριξε κρατάει πια αποστάσεις, απογοητευμένο από τη διαχειριστική και μεταρρυθμιστική αδυναμία της Κυβέρνησης. Ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται σε μια διαρκή περιδίνηση, αυτοδιαλυόμενος και πέφτοντας στις δημοσκοπήσεις με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Περισσότεροι πολίτες στρέφουν το βλέμμα τους προς εμάς και θέλουν να δουν τα μηνύματα που και σε εμάς έστειλαν.
Δεν έχουμε το δικαίωμα να χάσουμε αυτήν την ευκαιρία που ίσως είναι και η τελευταία. Το ΠΑΣΟΚ πρέπει να αλλάξει ριζικά για να μπορεί να πείσει ότι μπορεί να αλλάξει την πορεία της χώρας προς όφελος της κοινωνίας. Να προχωρήσει στις αναγκαίες αλλαγές στην ηγεσία του, στον τρόπο θεσμικής δημοκρατικής λειτουργίας του, απευθυνόμενο στην κοινωνία με καθαρό πολιτικό λόγο, καθαρές προτάσεις, εμφανιζόμενο με ξεκάθαρη φυσιογνωμία και αντιπολιτευτική πολιτική που αρμόζει σε ένα κόμμα σοσιαλδημοκρατικό, προοδευτικό, μεταρρυθμιστικό. Έλειψαν αυτά τα στοιχεία και γι’ αυτό δεν μπορέσαμε να ξεφύγουμε από τον αστερισμό των μικρών βημάτων που δεν δημιουργούν δυναμική, εμφανιζόμενοι περισσότερο ως μια ακόμα φωνή διαμαρτυρίας και όχι ως κόμμα με χαρακτηριστικά κόμματος εξουσίας, μη πείθοντας ότι διαθέτουμε εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης.
Αυτό απαιτεί η συγκυρία, αυτό προσμένει η κοινωνία, αυτό είναι το στοίχημά μας και πρέπει να το κερδίσουμε τώρα, γιατί τώρα διαμορφώνονται οι πολιτικοί συσχετισμοί, γιατί η ζωή δεν περιμένει. Με το ΠΑΣΟΚ αυτόνομο που θα απευθυνθεί στο ευρύ φάσμα των πολιτών που βρίσκονται από τις παρυφές της ΝΔ έως τον ΣΥΡΙΖΑ. Δεν πιστεύω σε ραντεβού στα τυφλά, σε συμπράξεις που γίνονται θεωρητικά και για τις οποίες για τις οποίες δεν υπάρχουν στοιχειώδεις πολιτικές , προγραμματικές προϋποθέσεις. Αυτή η συζήτηση αποπροσανατολίζει το ΠΑΣΟΚ, του κάνει ζημιά.
Το ίδιο το ΠΑΣΟΚ πρέπει να γίνει, όπως ήταν πάντα το κόμμα της Σοσιαλδημοκρατίας, της Κεντροαριστεράς, των Μεταρρυθμίσεων. Πρέπει να γίνει παράταξη με κυβερνητικά χαρακτηριστικά. Αυτό είναι το στοίχημά μας και οφείλουμε να το κερδίσουμε». Ανάστημα!
Σύμφωνα με το ΑΠΕ τα άρθρα του Μιχάλη Κατρίνη και Άννας Διαμαντοπούλου θα δημοσιευτούν αύριο Πέμπτη 03/10.
