Ο Ευρωβουλευτής Φρέντης Μπελέρης μίλησε στην ΕΡΤNews σχετικά με τις συναντήσεις που διεξάγονται στα Τίρανα, στο πλαίσιο της Επιτροπής Διακοινοβουλευτικής Διασύνδεσης Αλβανίας – ΕΕ. Σημείωσε ότι θα έχει μια συνάντηση με τον πρωθυπουργό Έντι Ράμα, η οποία θα είναι η πρώτη μετά την καταδίκη του, και εξέφρασε την ελπίδα ότι θα πραγματοποιηθεί, αν και υπάρχει πιθανότητα να εκπροσωπηθεί από συνεργάτες του Ράμα.
“Θα έχουμε μία σειρά συναντήσεων στα Τίρανα και είναι στο πρόγραμμα και μία συνάντηση με τον κ. Ράμα. Είναι η πρώτη φορά μετά την καταδίκη μου και την περιπέτειά μου που θα τον συναντήστω, εάν γίνει η συνάντηση. Μπορεί να στείλει κάποιον από τους συνεργάτες του” τόνισε ο κ. Μπελέρης.
Ο κ. Μπελέρης τόνισε ότι σε όλες τις συναντήσεις θα θέσει τα δικαιώματα της ελληνικής μειονότητας, εστιάζοντας στον αυτοπροσδιορισμό, την περιουσία, τη γλώσσα και την εκπαίδευση. Υπογράμμισε ότι αυτά τα δικαιώματα είναι κατοχυρωμένα από διεθνείς συμβάσεις που έχει υπογράψει η Αλβανία, αλλά δεν έχουν γίνει σεβαστά.
Αναφερόμενος στην προσωπική του εμπειρία, δήλωσε ότι δεν θα ξεχάσει ποτέ την πραξικοπηματική διαδικασία που τον απέκλεισε από την εκπροσώπηση των πολιτών της Χειμάρρας. Ωστόσο, επεσήμανε ότι τώρα ως ευρωβουλευτής θα αγωνιστεί για τα δικαιώματα της μειονότητας με μεγαλύτερη δύναμη.
Ο κ. Μπελέρης επεσήμανε τη σταθερή πολιτική της Ελλάδας για την ένταξη των Δυτικών Βαλκανίων στην ΕΕ, προσθέτοντας ότι η ευθύνη τώρα βρίσκεται στην Αλβανία και τον Ράμα να σεβαστούν τους κανόνες της Ευρώπης αν επιθυμούν να ενταχθούν στην ΕΕ.
Υπογράμμισε ότι η Ελλάδα είναι σαν να έχει πάρει την Αλβανία χεράκι – χεράκι και να την οδηγεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση. “Η Ελλάδα είναι σταθερή στην πολιτική της και σωστά για την ένταξη των δυτικών βουλκανίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το θέμα είναι τι θα κάνει ο Αλβανία. Η μπάλα τώρα είναι στο γήπεδο της Αλβανίας. Αν ο κ. Ράμα και η αλβανική διοίκηση θέλουν την Ευρώπη, το κοινό μας σπίτι έχει κανόνες και πρέπει να τους σεβαστεί” σημείωσε.
