Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζωή Κωνσταντοπούλου, άσκησε σφοδρή κριτική στον πρωθυπουργό κατά την επίσκεψη του Γερμανού Προέδρου, χαρακτηρίζοντάς τον ως «λίγο, δουλοπρεπή και υποτελή». Τόνισε ότι η στάση του ήταν αδιάβαστη και ότι δεν έδειξε καμία προθυμία να διεκδικήσει τα δικαιώματα της χώρας και του ελληνικού λαού.
«Είναι πραγματική προσβολή, θεσμικό και νομικό ατόπημα και μεγάλο φάουλ σε επίπεδο εξωτερικής πολιτικής και στρατηγικής, αυτό που κάνατε σήμερα», είπε η Ζωή Κωνσταντοπούλου για τη δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος ευχαρίστησε τον κύριο Σταϊνμάιερ για τη «χειρονομία» του να εμφανιστεί στην Κρήτη και στην Κάνδανο για να αναγνωρίσει τις θηριωδίες των Ναζί. «Αλήθεια κ. Μητσοτάκη; Περιμέναμε και ζητιανεύαμε μια “χειρονομία”;», διερωτήθηκε.
Η επικεφαλής της Πλεύσης Ελευθερίας, υπογράμμισε ορισμένα πράγματα που θα έλεγε στον κ. Σταϊνμάιερ στη θέση του πρωθυπουργού: «Υπάρχει ομόφωνη απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου από τις 8 Απριλίου του 2000, που κρίνει ότι το γερμανικό κράτος οφείλει να πληρώσει αποζημιώσεις στο Δίστομο για τις θηριωδίες, για το Ολοκαύτωμα του Διστόμου. Το γερμανικό κράτος αρνείται να καταβάλει αυτά τα ποσά κι αυτό αποτελεί ύψιστη ύβρη στους νεκρούς», είπε και κάλεσε τον πρωθυπουργό να κάνει το καθήκον του.
