Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης απευθύνθηκε στη Βουλή σχετικά με το νομοσχέδιο για τον «προσωπικό γιατρό». Ξεκίνησε σχολιάζοντας τις πρόσφατες αλλαγές στη σύνθεση του κοινοβουλίου μετά τις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ, τονίζοντας όμως ότι το νομοσχέδιο αποτελεί μέρος μιας σταθερής πολιτικής πορείας. Ο Πρωθυπουργός παρουσίασε το σχέδιο της κυβέρνησης για το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ), υπογραμμίζοντας τέσσερις βασικούς άξονες:
- Οργάνωση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας
- Ανακαίνιση υγειονομικών δομών
- Νέες προσλήψεις υγειονομικού προσωπικού
- Βελτίωση των αποδοχών των εργαζομένων στον τομέα της υγείας
Ο κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε το σχέδιο ως φιλόδοξο, τονίζοντας ότι είναι πρωτοφανές στην ιστορία του ΕΣΥ και απαιτεί χρόνο και επιμονή για την υλοποίησή του. Αναφερόμενος στον θεσμό του προσωπικού ιατρού, ο Πρωθυπουργός επισήμανε ότι καθυστέρησε να εφαρμοστεί στην Ελλάδα και η σημασία του υποτιμήθηκε τόσο από την ιατρική κοινότητα όσο και από τους πολίτες. Τόνισε ότι ο προσωπικός ιατρός δεν είναι απλά ένας γιατρός που συνταγογραφεί φάρμακα, αλλά ένας σύμβουλος υγείας που καθοδηγεί τον ασθενή σε θέματα πρόληψης και περίθαλψης. Ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι ο αριθμός των προσωπικών ιατρών θα αυξηθεί, στοχεύοντας στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και στην ενίσχυση του συστήματος υγείας.
Αναφέρθηκε, επίσης σε δύο σημαντικές πρωτοβουλίες. Ανακοίνωσε τη γενναία απόφαση για την παροχή εφάπαξ αμοιβής στους ιατρούς που θα επιλέξουν να ειδικευτούν στη γενική οικογενειακή ιατρική και παθολογία. Επιπλέον, τόνισε τη σημασία της ίδρυσης οκτώ πανεπιστημιακών κέντρων υγείας, τα οποία θα είναι στελεχωμένα με διδακτικό και ιατρικό προσωπικό. Αυτά τα κέντρα όχι μόνο θα προσφέρουν ιατρική φροντίδα, αλλά θα διαδραματίσουν και εκπαιδευτικό ρόλο για το υγειονομικό προσωπικό.
Ο πρωθυπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον τομέα της πρόληψης, επισημαίνοντας ότι αυτή η πολιτική είναι κρίσιμη για την αύξηση του προσδόκιμου ζωής. «Δεν χρειάζεται να είσαι επιστήμονας για να γνωρίζεις τα βασικά στοιχεία των συνηθειών που προάγουν την καλή υγεία», είπε. Υπογράμμισε τη σημασία του να μην καπνίζουμε, να τρώμε υγιεινά και να ασκούμαστε. Η διαφορά στο προσδόκιμο ζωής μεταξύ εκείνων που τηρούν αυτές τις συνήθειες και εκείνων που δεν τις ακολουθούν μπορεί να φτάνει μέχρι και τα 18 χρόνια.
Πρόσθεσε ότι από 28 Νοεμβρίου θα ξεκινούν τα 37.000 δωρεάν απογευματινά χειρουργεία.
«Προωθούμε τα απογευματινά χειρουργεία. Μια διαδικασία που προβλέφθηκε το 2017, αλλά δεν είχε γίνει τίποτα. Δημιουργήσαμε τώρα ενιαία λίστα, ώστε να παρακολουθείται από την πολιτεία και την κοινωνία. Από τις 28 Νοεμβρίου ξεκινούν τα 37 χιλιάδες δωρεάν χειρουργεία που θα γίνουν με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. Ξεκινώντας από τα πίσω προς τα εμπρός. Από τους συμπολίτες μας που περιμένουν μεγαλύτερο διάστημα για να μπουν σε χειρουργείο», είπε συγκεκριμένα ο πρωθυπουργός.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο πρωθυπουργός επεσήμανε ότι γνωρίζουν πολύ καλά στην κυβέρνηση πως «το Εθνικό Σύστημα Υγείας είναι προτεραιότητα για τους Έλληνες πολίτες και γνωρίζουμε επίσης ότι τα συσσωρευμένα αδιέξοδα, που ήταν ανέκαθεν πολλά, από τον αρχικό σχεδιασμό του ΕΣΥ, έγιναν πολλά περισσότερα προφανώς και βαθύτερα στα χρόνια της χρεοκοπίας. Θα χρειαστούν χρόνο για να μπορέσουν να διορθωθούν. Το ίδιο σίγουρο όμως είναι ότι μια πολύ σημαντική αρχή έχει γίνει με την ανάταξη του ΕΣΥ να προβάλλει σταδιακά ολοένα και πιο ορατή. Δεν θα δουν οι πολίτες διαφορά από τη μια στιγμή στην άλλη».
Επεσήμανε ωστόσο ότι με την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων οι πολίτες θα βλέπουν ένα καλύτερο σύστημα υγείας στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Τόνισε επίσης ότι στο χώρο της υγείας και του φαρμάκου καραδοκούν παγίδες με ανταγωνισμούς, συχνά με παρανομίες απέναντι στις οποίες αυτή η κυβέρνηση θα είναι αμείλικτη. «Δείτε για παράδειγμα τι αποκάλυψαν πρόσφατα οι έλεγχοι για τις υπερσυνταγογραφήσεις», είπε επαναλαμβάνοντας ότι «οι λίγοι επίορκοι ιατροί και φαρμακοποιοί που υπεξαιρούν χρήματα από τον ΕΟΠΥΥ ουσιαστικά κλέβουν την Ελληνίδα και τον Έλληνα. Όσοι λοιπόν υπολογίζουν σε ένα τέτοιο κέρδος να το ξεχάσουν. Και θα τους βρούμε και θα τους τιμωρήσουμε αυστηρά. Γιατί η τεχνολογία πλέον εντοπίζει τις ύποπτες πρακτικές και η ηλεκτρονική συνταγογράφηση μπορεί να χτυπά πια αμέσως καμπανάκι».
Κλείνοντας ανέφερε πως αν υπάρχουν κάποια θέματα, καλό είναι να μην τα βλέπουμε πάντα μέσα από τα κομματικά γυαλιά, αυτά είναι τα ζητήματα άμυνας, παιδείας και υγείας.
