Τριάντα δύο χρόνια μετά και αφού επέστρεψε στη ΝΔ λίγο πριν τις ευρωεκλογές του 2004, εξελέγη πρόεδρος του κόμματος το 2009 και πρωθυπουργός το 2012, ο κ. Σαμαράς βλέπει ουσιαστικά για δεύτερη φορά την έξοδο από το κόμμα, μετά την απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη να τον διαγράψει από βουλευτή της ΝΔ. Μια απόφαση πρωτοφανής-και υπό αυτή την έννοια σημείο καμπής- για τον κ. Μητσοτάκη, ο οποίος από το 2016 που ανήλθε στην κομματική εξουσία επέλεξε τη γραμμή της «ειρηνικής συμβίωσης» με τους «πρώην», ακόμα και αν είχαν αισθητές διαφορές.
Όταν όμως ενημερώθηκε ο πρωθυπουργός για το σύνολο του περιεχομένου της συνέντευξης και το γεγονός ότι ξέφευγε της κριτικής συγκάλεσε σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου με τους στενούς συνεργάτες του. Το κλίμα ήταν ηλεκτρισμένο. Οι φράσεις που επελέγησαν όπως «η κοινωνία έχει αφήσει πίσω, εδώ και χρόνια, λογικές πολιτικής «καμαρίλας» και συμπεριφορές που διαπνέονται από το κομματικό «γινάτι» δεν ήταν τυχαίες. Ήδη, στο πρωθυπουργικό γραφείο αλλά και στην οδό Πειραιώς έφταναν εδώ και καιρό μηνύματα από τη βάση του κόμματος που έλεγαν: «μην τον ανέχεστε άλλο».
Οι κόκκινες γραμμές που ξεπεράστηκαν
- Ο κ. Σαμαράς επέμεινε στην προσβλητική διαστρέβλωση δηλώσεων του υπουργού Εξωτερικών Γ. Γεραπετρίτη περί δήθεν «μειοδοσίας»
- Η κυβέρνηση υπερασπίζεται αποδεδειγμένα τα εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα στην πράξη. Δεν δέχεται μαθήματα πατριωτισμού από κανέναν.
- Ο κ. Σαμαράς κατηγόρησε, επίσης, με ανοίκειο τρόπο τον Πρωθυπουργό και ταυτόχρονα πρόσβαλε και τον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκο Χριστοδουλίδη, λέγοντας ότι οι δύο ηγέτες δήθεν «χαριεντίζονταν»
Ο κ. Σαμαράς στην άκαιρη συζήτηση στην οποία επέμεινε να δώσει συνέχεια γύρω από την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας ενέπλεξε και τον πρώην πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή. Από το περιβάλλον του τελευταίου, πάντως, δήλωσαν ότι «δεν υπήρξε καμία προσυνεννόηση». Η απόφαση για την Προεδρία της Δημοκρατίας θα ανακοινωθεί αποκλειστικά από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στον χρόνο που πρέπει, προασπίζοντας το κύρος του θεσμού και το πρόσωπο της Προέδρου. O Αντώνης Σαμαράς είχε εκφραστεί κατά των κυβερνητικών επιλογών επανειλημμένως– με έμφαση στα ελληνοτουρκικά- σε εκδήλωση στο πολεμικό μουσείο αλλά και σε ομιλία του στην Κύπρο, ενώ δεν έδωσε το παρών στην εκδήλωση της Νέας Δημοκρατίας για τα 50 χρόνια στην οδό Ρηγίλλης.
Η διαδικασία της διαγραφής του πρώην πρωθυπουργού από τη Νέα Δημοκρατία προχωρά κανονικά μετά τη σχετική απόφαση του πρωθυπουργού. Ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος και πρωθυπουργός Κυρ, Μητσοτάκης τον παραπέμπει στην Επιτροπή Δεοντολογίας με το ερώτημα της διαγραφής, με επιστολή που στέλνει στον πρόεδρο της Επιτροπής. Η Επιτροπή στη συνέχεια αναμένεται να συνεδριάσει και να αποφασίσει. Η απόφαση φυσικά θα πάει στα χέρια του κ. Μητσοτάκη, ο οποίος με τη σειρά του θα στείλει την επιστολή με την απόφαση της επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας στον πρόεδρο της Βουλής, κάτι που σύμφωνα πληροφορίες αναμένεται να γίνει τη Δευτέρα.
