Τα βέλη τους αντάλλαξαν το βράδυ της Τετάρτης για περίπου 135 λεπτά στο στούντιο της ΕΡΤ οι Απόστολος Γκλέτσος, Παύλος Πολάκης, Σωκράτης Φάμελλος και Νικόλας Φαραντούρης εν όψει τον εκλογών που θα διεξαχθούν την Κυριακή 24 Νοεμβρίου ενώ ο δεύτερος γύρος θα γίνει στις 1 Δεκεμβρίου.
Ήταν ένα debate που κυριάρχησε πολιτικός λόγος. Ήταν σε ένα σωστό πλαίσιο, με τις κόντρες μεταξύ των υποψηφίων, αλλά τις επιθέσεις στον Στέφανο Κασσελάκη, τόσο από τον Παύλο Πολάκη όσο και από τον Σωκράτη Φάμελλο, καλώντας παράλληλα τους πολίτες να να συμμετέχουν στις εσωκομματικές κάλπες.
Οι υποψήφιοι ανέπτυξαν τις θέσεις τους και απάντησαν στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων Απόστολου Μαγγηριάδη και Χριστίνας Βίδου ενώ είχαν και τις αντιπραθέσεις τους μέσα από τους διαλόγους που προβλεπόταν από τη διαδικασία.
Και οι τέσσερις άσκησαν κριτική στον Κυριάκο Μητσοτάκη για την ακρίβεια, τον προϋπολογισμό και για τις τράπεζες.
Ο Παύλος Πολάκης υπεραμύνθηκε της επιστροφής του 13ου μισθού όπως και της 13ης σύνταξης, ενώ υπερασπίστηκε την οικονομική ανάπτυξη.
Από την πλευρά του Σωκράτης Φάμελλος άσκησε κριτική στην κυβέρνηση για την ακρίβεια και την αισχροκέρδια ενώ ο Απόστολος Γκλέτσος τόνισε ότι θα καταψήφιζε τον προϋπολογισμό. Ο Νικόλας Φαραντούρης τόνισε ότι επιβραβεύει την πραγματική αριστεία και «ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ήταν ποτέ κατά της αριστείας ήταν κατά την προσχηματικής αριστείας».
Παράλληλα ο τελευταίος αναφέρθηκε και στο πλάνο διάσωσης των ΜΜΕ του κόμματος αναφέροντας ότι κατέθεσε ένα αναλυτικό πλάνο για την διάσωση τους το οποίο περιλαμβάνει και την συμμετοχή των ιδιωτών που συζητούν και οι εργαζόμενοι.
Οι στιχομυθίες Πολάκη – Φάμελλου όταν ο δεύτερος τον εγκάλεσε για τις επιλογές του παρελθόντος του ανέβασαν το πολιτικό θερμόμετρο.
Παράλληλα οι τόνοι οξύνθηκαν όταν ακούστηκε το όνομα του Στέφανου Κασσελάκη στο στούντιο ενώ οι μετωπικές ερωτήσεις μεταξύ των υποψηφίων είχαν ως στόχο να αναδείξουν τα αδύναμα σημεία τους.
Επίθεση στον Στέφανο Κασσελάκη
Τόσο ο κ. Πολάκης όσο και ο κ. Φάμελλος επιτέθηκαν στον Στέφανο Κασσελάκη ενώ ο πρώτος αρνήθηκε την ύπαρξη μαύρων ταμείων στο κόμμα.
Για την κατηγορία του Στέφανου Κασσελάκη για τα “μαύρα ταμεία του ΣΥΡΙΖΑ”, ο Παύλος Πολάκης είπε: «Προφανώς και δεν υπήρχαν μαύρα ταμεία. Αυτό που υπήρχε ήταν ένα ψεύτικο “πόθεν έσχες” του Στέφανου Κασσελάκη και εταιρείες που δεν δήλωσε. Φαντάζεστε έναν πρόεδρο κόμματος της Αριστεράς να είναι CEO εταιρειών που έχουν έδρα τις νήσους Μάρσαλ; Παραπλανηθήκαμε και αναγνωρίζω το κομμάτι της ευθύνης που μου αναλογεί. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι περήφανος γιατί διαχειρίστηκε δισεκατομμύρια δίχως να λείψει ούτε ένα ευρώ».
Από την πλευρά του ο Σωκράτης Φάμελλος είπε ότι όταν διαπιστώθηκαν σοβαρά προβλήματα που οδηγούσαν στην συρρίκνωση και απαξίωση του κόμματος διαχώρισε την θέση του από την ηγεσία Κασσελάκη. «Υπήρξαν πολλά πολιτικά λάθη και γι΄αυτό έβαλα την προσφυγή στην βάση δίχως μομφή. Ζήτησα να μην γίνει η εκλογή στην βάση στο Συνέδριο του Φεβρουαρίου γιατί υπήρχε μπροστά η μάχη των ευρωεκλογών. Αλλά η προσπάθεια δεν έπιασε τόπο. Αλλά δεν ήξερα πότε θα προδώσει την εμπιστοσύνη του κόμματος ο πρόεδρος», είπε χαρακτηριστικά.
Στα ζητήματα εξωτερικής πολιτικής τοποθετήθηκαν οι υποψήφιοι του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στην τρίτη ενότητα του debate.
Ο Σωκράτης Φάμελλος απαντώντας σε ερώτηση για τους χειρισμούς της κυβέρνησης στα ελληνοτουρκικά της καταλόγισε «κρυφή διπλωματία» και «λανθασμένες κινήσεις» όπως του «προκεχωρημένο φυλακίου» και του «δεδομένου εταίρου», επισημαίνοντας πως κατά τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ η εξωτερική πολιτική ήταν «δυναμική» με «ξεκάθαρες κόκκινες γραμμές» και πρωτοβουλίες για την ενδυνάμωση της χώρας και τη διασφάλιση της ειρήνης στην περιοχή.
Σχετικά με τη στάση της νέας κυβέρνησης της Βόρειας Μακεδονίας, ο Νίκος Φαραντούρης κατηγόρησε την ελληνική κυβέρνηση ότι « δεν έχει κάνει το καθήκον της εδώ και τέσσερα χρόνια » και τόνισε πως αυτή η «ολιγωρία» επηρεάζει γενικότερα τις σχέσεις της Ελλάδας με τις γειτονικές της χώρες.
Σχετικά με τη θέση που έχει πάρει η Ελλάδα στον πόλεμο της Ουκρανίας, ο Παύλος Πολάκης καταδίκασε μεν την ρωσική εισβολή, ωστόσο, τόνισε πως η ελληνική κυβέρνηση έπρεπε να παίξει «διαμεσολαβητικό ρόλο» για την επίλυση της σύγκρουσης.
Για το μεταναστευτικό ζήτημα κλήθηκε να τοποθετηθεί ο Απόστολος Γκλέτσος, ο οποίος τόνισε πως πρέπει η διαχείριση του να είναι «ευρωπαϊκή» και «ανθρωπιστική». Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, σημείωσε ότι όταν έρχονται μετανάστες νόμιμα για εργασία βάσει διμερών συμφωνιών, το κράτος πρέπει να μεριμνά και για τη «σεξουαλικότητα» τους, προκειμένου να μην προκύπτουν «άλλα ζητήματα».
Σημειώνεται ότι αρνητικός εμφανίστηκε ο κ. Φάμελλος στο ενδεχόμενο δύο Αντιπροέδρων στο κόμμα, όπως πρότεινε ο Νικόλας Φαραντούρης, ο οποίος δεν απέκλεισε και την πιθανότητα παραίτησής του από Ευρωβουλευτής, εμμένοντας, ωστόσο, στην ανάγκη ανάκτησης του χαμένου κύρους του κόμματος.
