Επίθεση στην κυβέρνηση ξεκίνησε στην ομιλία του ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, κατά τη συζήτηση στη Βουλή για τον προϋπολογισμό. Ο κ. Ανδρουλάκης μίλησε για έναν προϋπολογισμό χαμένων ευκαιριών και απούσας προοπτικής. Ανέφερε πως η αναιμική ανάπτυξη οφείλεται στο Ταμείο Ανάκαμψης και πως τα υπερέσοδα είναι αποτέλεσμα του πληθωρισμού και της ακρίβειας.
Κατηγόρησε τη Νέα Δημοκρατία και τον πρωθυπουργό ότι, ενώ η διακυβέρνησή της ξεκίνησε σε ένα προστατευμένο περιβάλλον μετά το 2019, επέλεξε να υπηρετήσει τα συμφέροντα των τραπεζών, των ολιγοπωλίων και της ολιγαρχίας. Ο Νίκος Ανδρουλάκης μίλησε για τη λεγόμενη σταθερότητα, την οποία διαμηνύει η κυβέρνηση, και την αποκάλεσε στασιμότητα, τονίζοντας πως ο προϋπολογισμός αποτελεί ένα κυβερνητικό ναυάγιο.
Στη συνέχεια, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ μίλησε για τις προτάσεις του κόμματός του που αφορούν την ακρίβεια, δίνοντας παραδείγματα από χώρες της Ε.Ε. Ζήτησε να υπάρξουν αλλαγές στον ΦΠΑ σε συγκεκριμένα είδη, ώστε να ανακουφιστούν οι πολίτες. Το παράδειγμα της Ισπανίας έφερε ένταση στο Κοινοβούλιο, αφού ο Νίκος Ανδρουλάκης αναφέρθηκε σε «ψέματα της κυβέρνησης», ενώ ακούστηκαν εκφράσεις περί λαϊκισμού.
Επίσης, κατηγόρησε τον ίδιο τον πρωθυπουργό για λαϊκισμό, με βάση παλαιότερες δηλώσεις. Αναφερόμενος στο ΕΣΥ, την παιδεία και την ειδική αγωγή, μίλησε για αποτυχία. Περιέγραψε την πολιτική της Ν.Δ. τα τελευταία έξι χρόνια ως χαμένη ευκαιρία.
