Ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, εξέφρασε τα ακόλουθα αιτήματα μέσω της επιστολής του προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα που αφορούν το μετρό της Αθήνας:
- Συμμόρφωση με δικαστικές αποφάσεις: Ζητά να διασφαλιστεί η συμμόρφωση της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» με τις σχετικές δικαστικές αποφάσεις του Πρωτοδικείου Αθηνών.
- Ασφαλής πρόσβαση οχημάτων έκτακτης ανάγκης: Εισηγείται την άμεση δημιουργία ενός ασφαλούς διαδρόμου πρόσβασης για ασθενοφόρα και πυροσβεστικά οχήματα στον πεζόδρομο της οδού Θεμιστοκλέους.
- Προτεραιότητα στην ασφάλεια: Επισημαίνει την προτεραιότητα που έχει η ασφάλεια των κατοίκων και των ιδιοκτησιών της περιοχής.
- Παρέμβαση του υπουργείου: Παρακαλεί τον υπουργό να επέμβει άμεσα για την τήρηση των δικαστικών αποφάσεων και την ασφάλεια της περιοχής εκτέλεσης των έργων.
Ολόκληρη η επιστολή του δημάρχου Αθηναίων:
«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Με την παρούσα επιστολή επιθυμώ να θέσω υπόψη σας το εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα της αδικαιολόγητης άρνησης της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για τη διασφάλιση πρόσβασης ασθενοφόρων και πυροσβεστικών οχημάτων στον πεζόδρομο της οδού Θεμιστοκλέους.
Όπως γνωρίζετε, αυτή η υποχρέωση της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. προκύπτει πλέον και ως υποχρέωση συμμόρφωσης προς συγκεκριμένες δικαστικές αποφάσεις του Πρωτοδικείου Αθηνών, οι οποίες υπό διαφορετική δικαστική σύνθεση και δικονομική διαδικασία έκριναν επανειλημμένα ότι πρέπει στον πεζόδρομο της οδού Θεμιστοκλέους να δημιουργηθεί ασφαλής διάδρομος πρόσβασης των οχημάτων έκτακτης ανάγκης.
Επισημαίνω ότι η ασφάλεια των παρόδιων προς τα εργοτάξια ιδιοκτησιών και των κατοίκων τους, ιδίως όσον αφορά σε θέματα προσβασιμότητας και ασφάλειας, αποτελεί θέμα προτεραιότητας για τον Δήμο Αθηναίων.
Όπως προκύπτει και από τη σχετική αλληλογραφία, ο Δήμος Αθηναίων έχει επανειλημμένα επισημάνει προς την ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., αλλά και προς το Υπουργείο σας, τους πιθανούς σοβαρούς κινδύνους, αλλά και τις υποχρεώσεις της εταιρείας, χωρίς δυστυχώς να τυγχάνει ανταπόκρισης σε ένα ζήτημα που πρωτίστως άπτεται της ασφάλειας των συμπολιτών μας, αλλά επίσης αφορά και στο πολύ σημαντικό θεσμικό ζήτημα της απόλυτης υποχρέωσης σεβασμού και συμμόρφωσης προς τις αποφάσεις των ελληνικών δικαστηρίων. Η υλοποίηση βασικών υποδομών, όπως είναι η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό, λόγω και του μακρού χρονοδιαγράμματος των έργων, σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί και δεν πρέπει να αποβαίνει σε βάρος της ασφάλειας του κοινωνικού περίγυρου της περιοχής εκτέλεσης των έργων».
Για τους λόγους αυτούς, κύριε Υπουργέ, παρακαλώ να παρέμβετε άμεσα, προκειμένου οι εμπλεκόμενες στην κατασκευή του σταθμού της Πλατείας Εξαρχείων εταιρείες να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τη συμμόρφωσή τους προς όσα ρητά επιτάσσουν οι σχετικές αποφάσεις του Πρωτοδικείου Αθηνών.
Με εκτίμηση Χάρης Δούκας».
