Τον επικήδεια λόγο για τον πρώην πρωθυπουργό Κώστα Σημίτη έδωσε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου. Η αναφορά της ΠτΔ ήταν στην υπεράσπιση της δημοκρατίας και των αρχών της από τον εκλιπόντα πρώην πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ. Πρόσθεσε ότι η 8ετης θητεία Σημίτη έφερε σημαντικές κατακτήσεις για την Ελλάδα και την Κύπρο.
Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης αποκάλεσε τον Κώστα Σημίτη μαχητή κατά τις δικτατορίας και άξιο υπηρέτη της δημοκρατίας. Μίλησε, επίσης, για τρία χαρακτηριστικά του:
- Την πίστη στον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας και την διαρκή προσπάθεια σύγκλησης με την υπόλοιπη Ευρώπη
- Τον τρόπο διακυβέρνησης του από τον οποίο ξεχώρισε «το μπλοκάκι
- Την εικόνα ενός πολιτικού που δίπλα στα καθήκοντα έβρισκε χρόνο να διαβάζει και να παρακολουθεί θέατρο.
«Η κυβέρνηση υπάρχει όχι για να διαωνίζει την εξουσία της έλεγε ο Σημίτης» ανάφερε ο Πρωθυπουργός.
Ο Νίκος Ανδρουλάκης, σε ποιο προσωπικό τόνο πήρε τρίτος τον λόγο λέγοντας:
Το ΠΑΣΟΚ αποχαιρετά τον δεύτερο Ιστορικό του Ηγέτη, μετά τον Ανδρέα Παπανδρέου. O πολιτικός κόσμος γίνεται φτωχότερος, καθώς έχασε μια σπουδαία προσωπικότητα διεθνούς εμβέλειας, που εμπλούτιζε δημιουργικά και με ορθό λόγο τον δημόσιο διάλογο.
Αγαπημένε μου Πρόεδρε,
Με βαθιά συγκίνηση θυμάμαι το μικρό βιβλιαράκι που μου δώρισες σε μια από τις πρώτες μας συζητήσεις.
Μια έκδοση του Ομίλου Αλέξανδρου Παπαναστασίου, που είχες ιδρύσει με άλλους ανήσυχους δημοκράτες αγωνιστές στα χρόνια της νιότης σου. Με έκανες κοινωνό της πολιτικής σκέψης σου και των ιδανικών με τα οποία πάντα έδινες τη μάχη ενάντια στη συντήρηση και τη μοιρολατρία. Όποιος διαβάσει εκείνο το κείμενο, αντιλαμβάνεται ότι δεν έδινες μάχες τακτικής.
