Αδ. Γεωργιάδης: «ΕΔΕ για το κλειστό φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας»

Ο υπουργός ανέφερε για τα 2+1 μέτρα του Υπουργείου Υγείας σχετικά με τα φάρμακα υψηλού κόστους
21
Ιανουάριος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Αποφασισμένος να δώσει συνέχεια με φόντο το απαράδεκτο περιστατικό με το κλειστό φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας εμφανίστηκε το βράδυ της Τρίτης (21/01) ο υπουργό Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, προαναγγέλλοντας, μάλιστα, τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ).

Μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 και τον Νίκο Χατζηνικολάου, ο κ. Γεωργιάδης τόνισε πως «αυτό που συνέβη είναι πρωτοφανές. Ασθενής με κάλεσε προσωπικά και με ενημέρωσε για την κατάσταση και εγώ με την σειρά μου επικοινώνησα με τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ και μεταβήκαμε όλοι στο σημείο. Σταδιακά αρχίσαμε να μαζεύουμε τις συνταγές με σκοπό να εξυπηρετηθούν οι ασθενείς».

Μάλιστα, δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τους πολίτες για την κατανόηση. Όπως υπογράμμισε ο υπουργός Υγείας, «θα γίνει ΕΔΕ για το περιστατικό. Αν οι υπάλληλοι είχαν ενημερώσει τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ θα είχαν αντικατασταθεί, όμως δεν το έκαναν. Η ταυτόχρονη ασθένεια είναι πιθανή και ανθρώπινη, όμως δεν δικαιολογεί το να μην ενημερώσει ένας υπάλληλος τη διοίκηση”.

Ακόμη, σε ερώτηση για το γεγονός ότι υπάρχουν 27 φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ που εξυπηρετούν καθημερινά περίπου 300.000 συνταγογραφήσεις, με πολίτες να αλλάζουν ακόμη και νομό για να πάρουν τα φάρμακά τους, ο Άδωνις Γεωργιάδης είπε πως «υπάρχει πιλοτικό πρόγραμμα για τη διανομή φαρμάκων κατ’ οίκον, προκειμένου να μην ταλαιπωρούνται οι ασθνείς και οι φροντιστές τους».

Στα φαρμακεία της γειτονιάς τα φάρμακα υψηλού κόστους – Τα 2+1 μέτρα του υπ. Υγείας

Εν τω μεταξύ, σε τρία μέτρα προσανατολίζεται ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης για να βάλει τέλος στην ταλαιπωρία των ασφαλισμένων στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.

Στην διάθεση ορισμένων φαρμάκων υψηλού κόστους και από τα φαρμακεία της γειτονιάς, στην άμεση πρόσληψη επιπλέον φαρμακοποιών στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και την μεταφορά φαρμάκων κατά οίκον η οποία έχει δοκιμαστεί από πέρυσι πιλοτικά, όπως αποκαλύπτει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Μιλώντας στον Μ. Κεφαλογιάννη, ο υπουργός Υγείας τονίζει πως δεσμεύεται προσωπικά ότι δεν θα επιτρέψει να επαναληφθεί το απαράδεκτο περιστατικό στο φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στη λεωφόρο Αλεξάνδρας. «Θέλω να ζητήσω μια ειλικρινή συγγνώμη από τους ανθρώπους που ταλαιπωρήθηκαν σήμερα χωρίς λόγο, αλλά και από όλους τους ασφαλισμένους που ταλαιπωρούνται καθημερινά περιμένοντας στις ουρές των φαρμακείων του ΕΟΠΠΥ για να λάβουν τα φάρμακα τους», τονίζει ο υπουργός.

Αναφερόμενος στις λύσεις που σκέφτεται συνολικά, ο Ά. Γεωργιάδης επισημαίνει πως έχει ήδη εκπονήσει ένα σχέδιο για το πώς θα μειωθούν οι ουρές στο μισό και τις επόμενες μέρες θα προβεί σε επίσημες ανακοινώσεις.

«Όπως είναι γνωστό, στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ χορηγούνται τα λεγόμενα φάρμακα υψηλού κόστους (ΦΥΚ). Πρόκειται για πολύ ακριβές θεραπείες, που αφορούν σε σοβαρά χρόνια νοσήματα, όπως καρκίνος, πολλαπλή σκλήρυνση κά, τα φάρμακα των οποίων οι ασθενείς δεν μπορούν να τα προμηθευτούν από τα φαρμακεία της γειτονιάς τους. Ένα από τα σενάρια που επεξεργαζόμαστε λοιπόν, είναι να συνεργαστούν τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ με τα φαρμακεία της γειτονιάς. Η νομοθετική αυτή ρύθμιση ωστόσο δεν θα ισχύει για όλα τα σκευάσματα, αλλά θα διευκρινίζει ποια θα είναι προσβάσιμα στους ασθενείς από τα φαρμακεία και ποιες ασθένειες θα αφορούν, αξιολογώντας το “μοντέλο” που λειτούργησε στη διάρκεια της πανδημίας», αποκαλύπτει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Υγείας.

Όλες οι προσπάθειές μου αυτό το διάστημα που είμαι υπουργός Υγείας, είναι πώς θα κάνω τη ζωή των συμπολιτών μου πιο εύκολη, επισημαίνει και προσθέτει: «Δεν προσπάθησα ποτέ να κρύψω τα προβλήματα κάτω από το χαλί και δεν θα το κάνω τώρα. Αντιθέτως, είμαι εδώ για να βρούμε μια λύση ώστε να μπει ένα τέλος σε αυτή την ταλαιπωρία του κόσμου».

Προτεραιότητα για το υπουργείο και κεντρικός άξονας στην προσπάθεια που γίνεται είναι να εξυπηρετείται καλύτερα ο ασθενής και οι άνθρωποι που τον φροντίζουν, συνεχίζει τονίζοντας πως «θα προχωρήσουμε σε επιπλέον προσλήψεις φαρμακοποιών στον ΕΟΠΥΥ, ενώ σε εξέλιξη είναι ο διαγωνισμός για τη μεταφορά φαρμάκων απευθείας στα σπίτια των ασθενών.

Ήδη, από τον Μάρτιο του 2024, έχει ξεκινήσει η πιλοτική διανομή σε πάσχοντες από κυστική ίνωση, πνευμονική υπέρταση, θαλασσαιμία (μεσογειακή αναιμία), δρεπανοκυτταρική αναιμία και νόσο του κινητικού νευρώνα, ενώ μέσα στο 2025 θα επεκταθεί και σε ακόμα περισσότερους ασφαλισμένους».

Συναγερμός στο Λουτράκι: Μεγάλη φωτιά σε ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης – Φόβοι για εγκλωβισμένους

Σε κατάσταση κόκκινου συναγερμού βρίσκεται το Λουτράκι το βράδυ…

Πράγα: Το Συνταγματικό Δικαστήριο δικαιώνει τον πρόεδρο Πετρ Πάβελ για τη σύνοδο του ΝΑΤΟ

ΣΤο ανώτατο δικαστικό όργανο εξέδωσε κατεπείγουσα διαταγή, υποχρεώνοντας την…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ