Σε εξέλιξη η συζήτηση στην Βουλή – Live η ομιλία των πολιτικών αρχηγών

Αρχίζει αυτή την ώρα η συζήτηση στην Βουλή για τη προ ημερησίας διάταξης συζήτηση για τα Τέμπη.
5
Μάρτιος
2025
Σε εξέλιξη η συζήτηση στην Βουλή - Live η ομιλία των πολιτικών αρχηγών

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Αρχίζει αυτή την ώρα η συζήτηση στην Βουλή για τη προ ημερησίας διάταξης συζήτηση για τα Τέμπη.

Κ. Μητσοτάκης: «Το πόρισμα δεν ήταν κολακευτικό για την κυβέρνηση» – «Η Νέα Δημοκρατία θα εισηγηθεί να νομοθετηθεί η αξιολόγηση στο δημόσιο»

Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μίλησε στο Κοινοβούλιο κατά τη διάρκεια της προημερήσιας διάταξης, αναφερόμενος στην τραγωδία των Τέμπη και τονίζοντας την ανάγκη για αλήθεια και δικαιοσύνη, ιδιαίτερα σε μια εποχή που η πολιτική ζωή απειλείται από την εξάπλωση ψευδών ειδήσεων.

Σε μια ομιλία που επικεντρώθηκε στα γεγονότα που οδήγησαν στο θάνατο 57 ανθρώπων, διεμήνυσε ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να αποκαλύψει την αλήθεια και να εξασφαλίσει τη δικαιοσύνη, ενώ τόνισε την ανάγκη να αντιμετωπιστούν οι δομικές αδυναμίες του κράτους που συνέβαλαν στην τραγωδία.

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι υπάρχουν στιγμές στην πολιτική ζωή που απαιτούν ευθύνη και διαφάνεια, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ζητήματα που αγγίζουν την καρδιά της κοινωνίας. Επισήμανε την ανάγκη για αποφασιστικότητα, επέκρινε την πολιτική σκοπιμότητα και τις εύκολες εντυπώσεις που συχνά επηρεάζουν το δημόσιο διάλογο.

Κ. Μητσοτάκης: «Το πόρισμα δεν ήταν κολακευτικό για την κυβέρνηση» – «Η Νέα Δημοκρατία θα εισηγηθεί να νομοθετηθεί η αξιολόγηση στο δημόσιο»

Επιπλέον, υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση έχει την υποχρέωση να προστατεύσει τους συγγενείς των θυμάτων από οποιαδήποτε προσπάθεια εκμετάλλευσης της τραγωδίας για πολιτικούς σκοπούς.

 

 

Η επέτειος των δύο ετών από την τραγωδία των Τέμπη και η ολοκλήρωση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ έχουν αναδείξει σημαντικές αδυναμίες στο ελληνικό κράτος, οι οποίες πρέπει να διορθωθούν. Το πόρισμα, αν και δεν ήταν κολακευτικό για την κυβέρνηση, επιβεβαίωσε ότι η τραγωδία ήταν αποτέλεσμα ανθρώπινων λαθών και συστημικών ελλείψεων.

Ο Κ. Μητσοτάκης επεσήμανε ότι η πολιτική ζωή κινδυνεύει να υποκύψει στην εξάπλωση ψευδών ειδήσεων και θεωριών συνωμοσίας, ενώ τόνισε ότι η πλειοψηφία των πολιτών ζητά ασφαλείς και σύγχρονες συγκοινωνίες, καθώς και ένα κράτος που προστατεύει τα συμφέροντά τους.

Οι μαζικές διαδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν την περασμένη Παρασκευή, με συμμετοχή εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών, ήταν μια ξεκάθαρη έκφραση της απαίτησης για αλήθεια, δικαιοσύνη και δίκαιη αντιμετώπιση των θυμάτων. Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν βρήκε ενδείξεις πολιτικής παρέμβασης στα γεγονότα, ενώ ένας Βέλγος εμπειρογνώμονας που συμμετείχε στη διερεύνηση ανέφερε ότι, παρά τις ελλείψεις στις πρώτες ώρες της κρίσης, οι υπεύθυνοι έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν.

Ο Κ. Μητσοτάκης ζήτησε από τους αρχηγούς των κομμάτων να δηλώσουν εάν αποδέχονται το πόρισμα ως αντικειμενικό και εάν συμφωνούν ότι πρέπει να γίνει αποδεκτό στην ολότητά του. Παράλληλα, αναγνώρισε τις ευθύνες της κυβέρνησης, συμπεριλαμβανομένης της υποτίμησης της επίδρασης των θεωριών συνωμοσίας στην κοινή γνώμη.

Τόνισε ότι σεβάστηκε τον πόνο των συγγενών των θυμάτων και αποφεύχθηκε η επιβάρυνση του δημόσιου διαλόγου, επισημαίνοντας ότι μόνο η Δικαιοσύνη μπορεί να ρίξει φως στην τραγωδία, και όχι τα κόμματα ή οι πλατείες.

Σε σχέση με την εξέλιξη της δίκης, ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα προς την κατεύθυνση της δικαιοσύνης. Συγκεκριμένα, περισσότερα από 250 αιτήματα συγγενών έχουν εξεταστεί, έχουν διοριστεί όλοι οι προτεινόμενοι τεχνικοί σύμβουλοι και έχουν ασκηθεί διώξεις κατά 43 ατόμων.

Ο πρωθυπουργός διερωτήθηκε ποιος στην αίθουσα επιθυμεί πραγματικά την έναρξη της δίκης και ποιος προσπαθεί να την καθυστερήσει, υπονοώντας ότι υπάρχουν όσοι επιδιώκουν να εμποδίσουν τη διαδικασία.

Επιπλέον, ο πρωθυπουργός άσκησε κριτική στον αρχηγό του ΠΑΣΟΚ, Νίκο Ανδρουλάκη καθώς και τον ΣΥΡΙΖΑ για τις θέσεις τους σχετικά με τη δικαιοσύνη για την τραγωδία στα Τέμπη, αναφερόμενος σε προηγούμενες ψηφοφορίες της Βουλής και επικρίνοντας τον τρόπο που διαχειρίστηκαν την υπόθεση τα ΜΜΕ, αναπτύσσοντας, όπως είπε, θεωρίες συνωμοσίας, απομακρύνοντας την προσοχή από το κύριο ζήτημα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων.

 

 

Ανακοίνωσε δε ότι η κυβέρνηση προχωρώντας στη συγχώνευση των σιδηροδρόμων, θα επιδιώξει να διορίσει επικεφαλής με διεθνή αναγνώριση και επιστημονική εμπειρογνωμοσύνη, και αναφερόμενος στην συνταγματική αναθεώρηση που επίκειται, αποκάλυψε ότι «η Νέα Δημοκρατία θα εισηγηθεί να κατοχυρωθεί θεσμικά και συνταγματικά η αξιολόγηση στο δημόσιο, αξιολόγηση και από τους πολίτες που θα κάνουν χρήση των υπηρεσιών και θα ήθελα να δούμε τη θέση των κομμάτων που αντιδρούν σε κάθε αλλαγή».

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι η τραγωδία των Τέμπη πρέπει να γίνει εφαλτήριο για βελτίωση, αναφέροντας ως παράδειγμα την αντιμετώπιση της τραγωδίας στο Μάτι, όπου η κυβέρνηση δεν εργαλειοποίησε τα γεγονότα, αλλά εφάρμοσε τις προτάσεις της επιτροπής και ενίσχυσε το σύστημα έκτακτης ανάγκης (112).

Τέλος προκάλεσε την κυβέρνηση να προχωρήσει στην πρόταση δυσπιστίας ώστε να αποδειχθεί αν η κυβέρνηση έχει την λαϊκή εντολή.

 

Δημήτρης Κουτσούμπας: Το σύνθημα που σας ενοχλεί περισσότερο είναι αυτό είναι το «Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας»

Επίθεση στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, εξαπέλυσε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, μιλώντας στη Βουλή για το θέμα των Τεμπών στην προ ημερησίας διάταξης συζήτηση.

“Περίπου μια ώρα μιλήσατε, αλλά για την ουσία. Μηδέν εις το πηλίκον. Είπατε πάρα πολλά σε μια προφανή προσπάθεια να διαχειριστείτε την δεινή θέση στην οποία βρίσκεστε. Αλλά το πρόβλημα σας δεν κρύβεται. Ο ελληνικός λαός και η ελληνική νεολαία σας έχουν στριμώξει για τα καλά. Αποδείχθηκε ότι δεν είναι τα διάφορα κοινοβουλευτικά παιγνίδια άλλων κομμάτων που σας στριμώχνουν. Ο ίδιος ο αποφασισμένος οργανωμένος λαός σας στριμώχνει και αυτός είναι που θα φέρει στο τέλος και την πραγματική δικαίωση” τόνισε και πρόσθεσε:

“Ό,τι και αν δοκιμάσατε για να αποφύγετε την δίκαιη λαϊκή αγανάκτηση, έπεσε στο κενό. Κυριολεκτικά πέσανε στο κενό οι προσπάθειες κατασυκοφάντησης των απεργιακών συλλαλητηρίων της περασμένης Παρασκευής, που επιχειρήσατε επί πολλές εβδομάδες, όταν δήθεν ότι δήθεν αυτές θέλουν να αποσταθεροποιήσουν τη χώρα λες και είστε εσείς η χώρα. Επίσης έπεσε και η επιχείρηση τρομοκράτησης του λαού. Εσείς ο ίδιος τα ενορχηστρώσατε αυτά, κύριε Μητσοτάκη, όπως αποκαλύφθηκε και από τις δηλώσεις σας στο υπουργικό Συμβούλιο. Μόλις δυο μέρες πριν την απεργία και τα συλλαλητήρια. Και ας προσπαθείτε τώρα σαν βρεγμένη γάτα να τις φέρετε και στα μέτρα σας, λέγοντας πως ήταν λέει νίκη της Δημοκρατίας. Τέτοιο θράσος κουβαλάτε”.

“Στο κενό έπεσαν και όλες οι απειλές μεγάλων εργοδοτών απέναντι σε όποιον σκόπευε, απλό εργαζόμενο, οικογενειάρχη να απεργήσει. Η υπονόμευση επίσης από διάφορες ξεπουλημένες ηγεσίες, συνδικαλιστικές της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ, αλλά και η επιδίωξη διαφόρων να απονευρώσει τα συλλαλητήρια καλώντας σε κάποιες απολιτίκ, λέει μαζώξεις με θολό μήνυμα για να τη βγάλουν ξανά λάδι όλοι οι ένοχοι και το ένοχο σύστημα. Το μήνυμα των απεργιακών κινητοποιήσεων δεν μπορεί να το θολώσει απολύτως τίποτα. Ούτε φυσικά και το όργιο καταστολής για το οποίο η κυβέρνησή σας έχει την απόλυτη ευθύνη. Καθώς με πρόσχημα τη δράση ομάδων κουκουλοφόρων, τελικά στραφεί και κατά των διαδηλωτών. Γνωστά αυτά τα παιγνίδια, γνωστός και ο ρόλος του καθενός εδώ μέσα”.

“Αποδείχθηκε για μια ακόμη φορά πως όταν ο λαός είναι αποφασισμένος να μιλήσει. Τίποτα δεν τον σταματά. Αυτό που έγινε την περασμένη Παρασκευή, αυτές οι πρωτοφανείς απεργιακές συγκεντρώσεις στο Σύνταγμα και σε ολόκληρη την Ελλάδα, δεν αφήνουν περιθώρια για παρερμηνείες. Σαν αυτές που προσπαθήσατε και σήμερα με περισσό θράσος να κάνετε. Ναι, ο λαός μίλησε και το μήνυμά του δεν μπορείτε να το πλαστογραφήσει με κατά πως σας βολεύει. Δεν έχετε και κανένα τέτοιο δικαίωμα.

Γιατί οι συγκεντρώσεις στις Παρασκευής δεν ήταν βουβές, δεν ήταν απλά μνημόσυνα χωρίς συνθήματα, χωρίς αιτήματα όπως ελπίζατε. Ούτε τα έβαλαν γενικά και αόριστα με κάποιες παθογένειες του κράτους. Το σύνθημα που σας ενοχλεί περισσότερο από κάθε τι άλλο είναι αυτό που γεννήθηκε στα πρώτα μεγάλα συλλαλητήρια. Αμέσως μετά από αυτό το έγκλημα στα Τέμπη και που λέει καθαρά ότι το δίλημμα είναι ή τα κέρδη τους οι ζωές μας ακούστηκε πιο δυνατά από όσο ποτέ”.

“Βλέπετε, δύο χρόνια μετά, τα δάκρυα στέρεψαν πια και έγιναν οργή. Οργή για την διαχρονική πολιτική της υποχρηματοδότησης του σιδηρόδρομου, της έλλειψης προσωπικού, της κατάτμησης των λειτουργιών του που διαχώρισε τις ράγες από τα τρένα της απελευθέρωσης με βάση και οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τελικά της ιδιωτικοποίησης του κερδοφόρου κομματιού του σε μια ιταλική εταιρεία για 45 εκατομμύρια ευρώ, την οποία επιδοτείτε και από πάνω. Μια ιδιωτικοποίηση που ξεκίνησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και ολοκληρώσατε εσείς της Νέας Δημοκρατίας. Συνεταιράκια στην πολιτική.

Οργή για το γεγονός ότι αφού σε συμβάσεις για συστήματα ασφαλείας είχαν υπογραφεί, καμία, ποτέ και με καμία κυβέρνηση δεν ολοκληρώθηκε, αφού ήταν και αυτές κομμένες και ραμμένες για να ταΐζονται τα διάφορα κοράκια ή μεγαλοεργολάβοι που φάγανε τόσα χρόνια τον αγλέουρα και παρέδωσαν αέρα κοπανιστό. Αυτή είναι με δυο λόγια η πολιτική που οδήγησε τον τόπο σε τέτοιο χάλι ώστε να μπορούν δύο τρένα να πηγαίνουν για τόση ώρα. Το ένα πάνω στο άλλο για να μην υπάρχει κανένα σύστημα ασφαλείας για να αποτρέψει τη σύγκρουση. Έτσι κόπηκε τόσο άδικα το νήμα της ζωής 57 συνανθρώπων μας.

Κυρίως νέων ανθρώπων. Αυτό, ό,τι και να πείτε, όσο και αν προσπαθήσετε να μετατοπίσετε τη συζήτηση από το κεντρικό ζήτημα της σύγκρουσης και να τη μετατρέψετε σε κάτι που θυμίζει περισσότερο αστυνομικό δελτίο. Δεν το χωράει ανθρώπου νους. Εν έτει 2020. Και δεν θα σταματήσει να εξοργίζει τους πάντες. Ναι, τα δάκρυα στέρεψαν και έγιναν οργή. Οργή και για το γεγονός ότι τώρα δεσμεύεστε πως το 2027 η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα είναι μάλλον άρτια και ασφαλής.”

“Δηλαδή ομολογείτε πως ούτε σήμερα ούτε πριν δυο χρόνια ήταν ασφαλής. Αφού τα κάνατε μπάχαλο, τώρα τρέχετε όλα αυτά που έπρεπε να έχετε κάνει τόσα χρόνια τώρα, και που λόγω αυτών, αν είχαν γίνει, θα είχαν γλυτώσει οι 57 αθώες ψυχές. Οργή για τα απροκάλυπτα αήθη ψέματα που έχετε πει σχετικά με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας και τις πραγματικές αιτίες της έκρηξης και της πυρκαγιάς.

Πραγματικά είναι να αναρωτιέται κανείς με αυτά που κάνετε. Τι συγκαλύπτεται; Τέλος πάντων όλα αυτά για έναν λαθρέμπορο μόνο. Ή μήπως υπάρχει και κάτι μεγαλύτερο από πίσω; Και χθες και σήμερα σας έχουμε βάλει συγκεκριμένα τέτοια ερωτήματα και μένουν αναπάντητα. Ποιον καλύπτετε; Οργή για την απροκάλυπτη προσπάθεια συγκάλυψης με τις παρεμβάσεις που κάνατε και στο χώρο του εγκλήματος και που οδήγησαν στην απώλεια πολύτιμων στοιχείων. Και αυτό, ξέρετε, είναι έγκλημα από μόνο του. Οπότε αφήστε τις διάφορες κουτοπονηριές για το αν έγινε με δόλο ή χωρίς δόλο”.

“Οργή για την συγκάλυψη που επιχειρήσατε με την αντιμετώπισή σας στην εξεταστική επιτροπή που συστάθηκε μετά από πρόταση του ΚΚΕ στην οποία αρνηθήκατε να κληθούν κρίσιμοι μάρτυρες και την κλείσατε άρον άρον την ώρα που έρχονταν νέα στοιχεία συνεχώς σε γνώση της. Οργή για το γεγονός ότι δύο χρόνια μετά το έγκλημα όχι απλά δεν έχει τιμωρηθεί κανένας υπεύθυνος, αλλά δεν έχει καν ξεκινήσει η δίκη. Πολλά από τα παραπάνω πλέον υπάρχουν καταγεγραμμένα, αν και όχι όλα.

Γιατί δεν είναι καθόλου ολοκληρωμένο αυτό το πόρισμα έτσι όπως το παρουσιάσατε. Αναφέρομαι στο πόρισμα που παρουσίασε ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ , το οποίο σε πολλά σημεία συμφωνεί βέβαια με στοιχεία του πορίσματος που είχε καταθέσει τότε το ΚΚΕ μετά την ολοκλήρωση των εργασιών της Εξεταστικής Επιτροπής και συμφωνούν και δικηγόροι των θυμάτων και όλη η ελληνική κοινωνία που ήρθε σε γνώση αυτού του πορίσματος”.

“Βεβαίως εσείς, η κυβέρνηση, οι υπουργοί φιλικά σας μέσα ενημέρωσης, διαβάζετε όπως θέλετε και αυτό ακόμα το πόρισμα και μιλάτε γενικώς για παθογένειες του κράτους. Είσαστε μανούλες στη συγκάλυψη της πραγματικότητας. Και για να το πετύχετε εφευρίσκεται συνεχώς και νέους όρους.

Τις πολιτικές, κυβερνητικές επιλογές τις βαφτίζετε παθογένειες, όπως για παράδειγμα κάνετε τόσα χρόνια με την ακρίβεια που τις αιτίες της τις βαφτίζετε εξωγενείς, λέει παράγοντες. Τι είδους παθογένεια είναι για παράδειγμα, το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ δούλευαν μέχρι και 29 μέρες σερί χωρίς ρεπό, με ό,τι αυτό σημαίνει για το ζήτημα της ασφάλειας και γι αυτό που βολικά εσείς ονομάζετε ανθρώπινα λάθη. Το παρουσιάζετε, λες και προέκυψε από μόνο του. Λες και υπάρχει κάποια μεταφυσική δύναμη που το προκάλεσε. Λες και δεν είναι αποτελέσματα των πολιτικών και κυβερνητικών αποφάσεων και επιλογών που έχουν συγκεκριμένα κριτήρια, που έχουν προτεραιότητες δικές σας και στόχους δικούς σας”.

“Το πόρισμα λέει όμως και κάτι άλλο. Μιλάει και για τις διαχρονικές ευθύνες του κράτους, δηλαδή των κυβερνήσεων τουλάχιστον από το 2010. Θέλω να θυμίσω, όχι σε εσάς, γιατί τις ξέρετε, αλλά στον ελληνικό λαό που μας ακούει με προσοχή αυτή τη στιγμή.

Ότι τέτοιες κυβερνήσεις που είχαμε από το 2010 έως σήμερα ήταν κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, κυβέρνηση μετά ΠΑΣΟΚ, Νέας Δημοκρατίας, ΛΑΟΣ που συγκυβέρνησαν με τον κύριο Ανδρουλάκη, τότε γραμματέα του ΠΑΣΟΚ και τον κύριο Βελόπουλο, να το στηρίζει ως βουλευτή τότε του ΛΑΟΣ. Είχαμε μετά κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας ΠΑΣΟΚ με τον κύριο Μητσοτάκη υπουργό. Μετά είχαμε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με τη Νέα Αριστερά. Τότε μέσα στο ΣΥΡΙΖΑ και την κυρία Κωνσταντοπούλου, στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ και πρόεδρο της Βουλής για ένα οκτάμηνο. Και βέβαια κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας από το 2019 μέχρι σήμερα, με πρωθυπουργό τον Μητσοτάκη”.

“Με δυο λόγια. Όλα τα κόμματα πλην του KKE μπορούν να δουν τον εαυτό τους μέσα σε αυτό το πόρισμα. Καταλάβατε τώρα γιατί ο κόσμος στους δρόμους φωνάζει από την πρώτη μέρα ότι το έγκλημα αυτό έχει ιστορία; Το έγκλημα των Τεμπών φωτίζει το χαρακτήρα του σημερινού κράτους ως θεματοφύλακα, εγγυητή και συνεχιστή της αντιλαϊκής πολιτικής, με όποια κυβέρνηση και όχι βέβαια ως εγγυητή και θεματοφύλακα των δικαιωμάτων του λαού και της ανθρώπινης ζωής. Να γιατί το ΠΑΣΟΚ, ειδικά έκανε αγωνιώδη προσπάθεια να πολεμήσει την Εξεταστική Επιτροπή που προτείναμε, λέγοντας ότι αναζητάμε ευθύνες στην εποχή του Τρικούπη.

Όχι κύριε Ανδρουλάκη, δεν συζητάμε ούτε αναζητάμε ευθύνες στην εποχή του Τρικούπη, στην εποχή της Νέας Δημοκρατίας συζητάμε, αλλά και στην εποχή του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ, της αναζητάμε. Και καθώς φαίνεται εκεί τις βρίσκουμε. Όσο πιο βαθιά πάει η έρευνα, τόσο και περισσότερα βγαίνουν στο φως της δημοσιότητας. Τις ευθύνες, πολιτικές και ποινικές, πολιτικών προσώπων της περιγράψαμε πολύ τεκμηριωμένα στο πόρισμά μας. Αφορούσαν σε πρώτη φάση τους υπουργούς Μεταφορών, Νέας Δημοκρατίας, ΣΥΡΙΖΑ, και ΠΑΣΟΚ για την πολιτική που εφάρμοσαν συνολικά στον τομέα του σιδηροδρόμου και κυρίως για την ανυπαρξία των αναγκαίων μέτρων ασφαλείας.

Στο πόρισμα αυτό αφήναμε ανοιχτό το ενδεχόμενο για ευθύνες και άλλων τέτοιων προσώπων με βάση την πορεία της έρευνας. Ειδικά σε ό, τι αφορά την έκρηξη και την αλλοίωση του χώρου του εγκλήματος, που είναι 100% ευθύνη της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του κυρίου Μητσοτάκη. Με αυτό το σκεπτικό υπερψηφίσαμε εχθές και την πρόταση για σύσταση προανακριτικής επιτροπής για τον Τριαντόπουλο σχετικά με το μπάζωμα του χώρου του εγκλήματος και σας λέμε ότι θα υπερψηφίσουμε και κάθε άλλη σχετική πρόταση και μάλιστα χθες τονίσαμε ότι γι αυτό το σοβαρό ζήτημα συγκάλυψης δεν μπορούμε να σταθούμε μόνο στο συγκεκριμένο πρόσωπο και μόνο στο αδίκημα της παράβασης καθήκοντος.

Γιατί από την ίδια τη δικογραφία έχει γίνει φανερό ότι υπάρχουν επαρκείς ενδείξεις και για το αδίκημα της υπόθαλψης παρεμπόδισης της δικαιοσύνης με βάση το άρθρο 239 του Ποινικού Κώδικα, που μάλιστα προβλέπει πολύ αυστηρότερη ποινή. Είπαμε ακόμα ότι πρέπει να συζητηθούν και όσα στοιχεία προέκυψαν και για άλλα κυβερνητικά στελέχη, αφού στην πραγματικότητα η συγκάλυψη αποτελεί συνολική ευθύνη της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.

Γι αυτό είναι πολύ σοβαρές οι ευθύνες. Εκτός από πολιτικές και ποινικές, που πρέπει να διερευνηθούν και για εσάς Κύριε Μητσοτάκη. Πρέπει να διερευνηθούν και για εσάς κύριε Μητσοτάκη. Για αυτά τα αδικήματα τουλάχιστον δηλαδή της παράβασης καθήκοντος και της υπόθαλψης παρεμπόδισης της δικαιοσύνης. Θα αξιοποιήσουμε κάθε χαραμάδα από την οποία μπορεί να περάσει φως και να χυθεί σε αυτή την υπόθεση. Ωστόσο, δεν είμαστε αισιόδοξοι ότι οι υπουργοί που έχουν ποινικές ευθύνες θα οδηγηθούν τελικά στον φυσικό τους δικαστή για να δικαστούν, όπως θα δικάζονταν και τα μη πολιτικά πρόσωπα σε αντίστοιχη περίπτωση.

Και αυτό γιατί ο νόμος περί ευθύνης υπουργών δίνει τη δυνατότητα στην εκάστοτε κοινοβουλευτική πλειοψηφία να εμποδίσει την άσκηση ποινικής δίωξης και αντί να προτείνετε όλα αυτά περί αξιολόγησης στο Δημόσιο για τη νέα συνταγματική αναθεώρηση, όπως κάνατε πριν από λίγο, καλύτερα να προτείνετε την κατάργηση του νόμου περί ευθύνης υπουργών.

Γιατί προέχει η αξιολόγηση και τον υπουργών σας και της κυβέρνησης και των βουλευτών και όχι και να αφήσετε τα υπόλοιπα περί του Δημοσίου μόνο. Γιατί πετάτε πάλι την μπάλα στην εξέδρα. Πάλι θα βρείτε κανέναν εργαζόμενο, κανένα σταθμάρχη που κοιμήθηκε, κανέναν άλλο που έκανε το προσωπικό λάθος και πάει λέγοντας. Όχι να μην κάτσουν και στο σκαμνί και αυτοί να κάτσουν όλκοι όσοι ευθύνονται αλλά όχι να βλέπουμε το δεντράκι και να μας φεύγει το δάσος.

“Έχετε μεγάλη ευθύνη ως προς αυτό κύριοι της Νέας Δημοκρατίας, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ που αρνηθήκατε την πρόταση του ΚΚΕ για πλήρη κατάργηση του άρθρου 86 του Συντάγματος κατά την τελευταία συνταγματική αναθεώρηση. Και ας κάνετε τώρα ότι δεν το θυμάστε ορισμένοι. Γι αυτό και θα συνεχίσουμε να δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις για να γίνει ο λαϊκός παράγοντας ο πραγματικός καταλύτης των εξελίξεων.

Το έγκλημα των Τεμπών και η συγκάλυψη του ήταν σίγουρα η σπίθα για να ξεχυθεί ο κόσμος στους δρόμους, την Παρασκευή, όπως άλλωστε και πολλές φορές πιο πριν. Δεν ήταν όμως η μοναδική αιτία. Γιατί στο έγκλημα των Τεμπών ο κάθε εργαζόμενος, ο κάθε άνθρωπος του μόχθου, κάθε νέος και νέα, έβλεπε και βλέπει τη δική του ζωή. Βλέπει την πιο κραυγαλέα και απάνθρωπη έκφραση μιας πολιτικής που σωρεύει παντού προβλήματα, σωρεύει ανασφάλεια που δημιουργεί παντού απέραντες κοιλάδες των Τεμπών.

Ο κόσμος που κινητοποιείται, που θα διαδηλώσει ξανά μαζικά απόψε, μετά από κάλεσμα σωματείων, εργατικών κέντρων, Ομοσπονδιών, συλλόγων, μαζικών φορέων, εκφράζει την αγανάκτηση για όλα όσα τον πνίγουν, με πρώτο φυσικά το έγκλημα των Τεμπών και την απαίτηση για δικαίωση των αθώων θυμάτων.

Εκφράζει όμως την αγανάκτηση του για το γεγονός ότι οι μισθοί για παράδειγμα, δε φτάνουν ούτε για δεκαπέντε μέρες, αφού είναι παγωμένοι στα επίπεδα του 2011. Με την ακρίβεια να θερίζει. Και αυτό γιατί είναι ελάχιστες οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας που υπογράφονται και αυτό συμβαίνει μετά μόνο από σκληρή μάχη των εργαζομένων, όπως έκαναν και το πέτυχαν τις προηγούμενες ημέρες οι οικοδόμοι. Όμως οι χαμηλοί μισθοί, η φοροληστεία, η ακρίβεια είναι η άλλη όψη των ρεκόρ στα κέρδη μεγάλων ομίλων, των ματωμένων κρατικών πλεονασμάτων για τα οποία εσείς πανηγυρίζετε.

Οι εργαζόμενοι νέκρωσαν τις επιχειρήσεις και κινητοποιήθηκαν και για τους 300 νεκρούς στους χώρους δουλειάς τα τελευταία δύο χρόνια στα εργοδοτικά εγκλήματα που όπως και στα Τέμπη συμβαίνουν γιατί τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας λογίζονται ως κόστος και θα ήταν ακόμα περισσότερα τα εγκλήματα αυτά αν δεν παρενέβαιναν τα συνδικάτα με τους κομμουνιστές στην πρώτη γραμμή.

Ο λαός διαδηλώνει γιατί ξέρει ότι αν χρειαστεί να νοσηλευθεί σε δημόσιο νοσοκομείο, τον περιμένει η απάνθρωπη εικόνα με τα ράντζα στους διαδρόμους και η ατέλειωτες αναμονές λόγω ελλείψεων σε υγειονομικό προσωπικό και υποδομές. Ο λαός κινητοποιείται για τα εμπόδια που μπαίνουν στην προσπάθεια των μαθητών και των οικογενειών τους να μορφωθούν. Πότε με τους σοβάδες που πέφτουν εκεί που κάνουν μάθημα και πότε με νομοσχέδια που προωθούν την κατηγοριοποίηση των σχολείων, με σχολεία για καλούς και κακούς μαθητές.

Ο λαός διαδηλώνει για τους χιλιάδες πλειστηριασμούς λαϊκών κατοικιών, καταστημάτων. Οι εξώσεις που γίνονται με βάση το νομοθετικό πλαίσιο που έχει διαμορφώσει η σημερινή και προηγούμενες κυβερνήσεις για την άθλια κατάσταση στα μέσα μαζικής μεταφοράς, είτε είναι ο σιδηρόδρομος είτε το μετρό, είτε τα λεωφορεία, η οποία όχι μόνο δε βελτιώθηκε μετά τα Τέμπη, αλλά πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.

Ο λαός δίνει το αγωνιστικό του παρόν για τον φόβο για τα Νέα Τέμπη που καραδοκούν παντού. Είτε στο ενδεχόμενο ακόμα ενός μεγάλου σεισμού. Είτε στις πυρκαγιές στο καλοκαίρι, είτε λόγω των ελλείψεων αντιπλημμυρικών έργων. Πίσω από κάθε ένα από αυτά τα ζητήματα και πίσω από πάρα πολλά ακόμα που θα μπορούσαμε να αναφέρουμε, κρύβεται ο ίδιος ένοχος. Το σύστημα του αδηφάγου κέρδους, που σε αυτόν τον βωμό θυσιάζει κάθε ανθρώπινη, κάθε κοινωνική ανάγκη. Και βέβαια κρύβεται η κυβέρνηση και τα κόμματα που υπηρετούν αυτό το σύστημα.

Σωκράτης Φάμελλος σε Μητσοτάκη:  Θα έρθετε στην προανακριτική για το μπάζωμα;

Κατηγορώντας τον πρωθυπουργό για έλλειψη εν συναίσθησης στο θέμα των Τεμπών και επιμένοντας στα περί συγκάλυψης ρώτησε τον κ. Μητσοτάκη εάν θα «έρθει στην προκαταρκτική» προσθέτοντας ότι έχει καταθέσει το σχετικό αίτημα.

Εν μέσω έντασης ο κ. Φάμελλος δήλωσε ότι πρόκειται για σοβαρό θεσμικό ατόπημα το να μην απαντά. «Θα κόψετε μάρτυρες από την προκαταρκτική όπως κόψατε και στην προανακριτική», διερωτήθηκε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.

«Από τώρα επιβεβαιώνουν το σχέδιό τους που είναι η συγκάλυψη της αλήθειας», είπε προσθέτοντας « κύριε Μητσοτάκη, δεν μπορεί να κοροϊδεύεις πολλούς για μεγάλο χρονικό διάστημα, η ελληνική κοινωνία δεν σας έχει εμπιστοσύνη».

Σε άλλη αποστροφή του λόγου του κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι απεχθάνεται την αλήθεια λέγοντας ότι έχει προσωπικά την ευθύνη για την συγκάλυψη των ευθυνών.

Aναφερόμενος στην αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων είπε πως είναι προκλητικό όταν ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης δεν την δέχεται για τον ίδιο και την κυβέρνησή του. «Πόσο υποκριτικό ένας πρωθυπουργός που δεν θέλει να αξιολογηθεί, να μιλά σήμερα για αξιολόγηση. Προχωρά σε ένα σχέδιο διχασμού και εκβιασμού. Προχωρά σε ένα σχέδιο διχασμού και εκβιασμού», συμπλήρωσε.

«Θέλουμε Δημοκρατία και το δικαίωμα στην πρόοδο τα οποία δεν εξασφαλίζει», είπε. Όσον αφορά την αιτιώδη σχέση για την συγκάλυψη ανέφερε ότι ήθελε να μην έχει πολιτικό κόστος πριν από τις εκλογές.

«Είστε η κυβέρνηση των Τεμπών και των υποκλοπών», κατήγγειλε από το βήμα της Βουλής ο κ. Φάμελλος. «Μιλάτε για θεσμούς και κανόνες αλλά για να αποφύγετε την λογοδοσία παραβιάσατε και τον κανονισμό της Βουλής», δήλωσε προσθέτοντας ότι ο Πρωθυπουργός έχει απαξιώσει το κράτος Δικαίου.

«Τα ερωτήματα παραμένουν ακόμη. Γιατί δεν έχει έρθει ο φάκελος για τον κ. Καραμανλή; Ποιοι ευθύνονται γι’ αυτήν την καθυστέρηση. Φαίνεται ότι είναι σε αδιέξοδο. Ο λαός έδωσε ένα ξεκάθαρο μήνυμα», τόνισε.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ «το έγκλημα των Τεμπών δεν θα συγκαλυφθεί» σημειώνοντας ότι «ενώ μπαζώνατε την αλήθεια, εμείς ζητούσαμε δικαιοσύνη».

Ταυτόχρονα απηύθυνε ερωτήματα όπως «γιατί τέσσερα χρόνια δεν κάνατε κάτι για να υπάρχει σύστημα τηλεδιοίκησης, γι’ αυτό είστε μια απονομιμοποιημένη κυβέρνηση; Γιατί κινούνταν στην ίδια γραμμή δυο τρένα ενώ υπήρχε λειτουργική διπλή γραμμή; Γιατί δεν λειτουργούσε το κέντρο ελέγχου στη Λάρισα, το οποίο σταμάτησε να λειτουργεί το 2019; Γιατί δεν λειτουργούσε το δευτεροβάθμιο κέντρο στην Αθήνα, στην Καρόλου, που σταμάτησε και αυτό επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας;

Ποιος ευθύνεται για τη ρουσφετολογική μετάταξη του σταθμάρχη, αλλά και την κατάργηση της δεύτερης θέσης σταθμάρχη; Ποιος ευθύνεται για την τραγική καθυστέρηση των έργων σηματοδότησης και τηλεχειρισμού; Ποιος φταίει για την απαλλαγή των έργων επενδύσεων που υποχρεούνταν να κάνει η Hellenic train που μειώθηκαν από 645 εκατομμύρια σε 62,5 το 2022 αλλά και των έργων ασφάλειας που έπρεπε να κάνει το ελληνικό δημόσιο;».

Συνεχίζοντας την κατά μέτωπο επίθεση στον κ. Μητσοτάκης απαρίθμησε μια σειρά από πράξεις και παραλείψεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

«Γιατί δεν λειτουργούσε το κέντρο ελέγχου; Γιατί υπήρξε η ρουσφετολογική μετάθεση του σταθμάρχη; Με δικές μας παρεμβάσεις είχε δρομολογηθεί η σημαοδότηση. Ποιος ευθύνεται για την μείωση των εργαζομένων στον ΟΣΕ από το 2018 έως το 2022; Ποιος μείωσε το προσωπικό; Ποιος αγνόησε τις γραπτές επισημάνσεις, ποιος αγνόησε την παραίτηση του προέδρου του ΟΣΕ, του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ» τόνισε συμπληρώνοντας ότι για όλα αυτά δεν έχει δώσει ακόμη μια απάντηση.

«Ποιο κέντρο τηλεδιοίκησης θα εγκαινιάζετε την επομένη του δυστυχήματος; Δεν δώσατε απάντηση» συμπλήρωσε. Κάνοντας ταυτόχρονα λόγο για ένα εκτεταμένο και διαρκές σχέδιο για συγκάλυψη ο κ. Φάμελλος αναφέρθηκε και στο θέμα της μονταζιέρας αναρωτώμενος ποιος έδωσε την εντολή να διαρρεύσουν συνομιλίες μηχανοδηγών και να διαρρεύσουν βίντεο.

«Πότε θα έχουμε τον φάκελο στη Βουλή; Δύο χρόνια πέρασαν. Τα ερωτήματα τα θέσαμε. Περιμένουμε απαντήσεις», πρόσθεσε. Αναφερόμενος στον κ. Μαρινάκης και στο πώς πληρώθηκαν οι εργολάβοι που έκαναν τη διαδικασία για την απομάκρυνση των χωμάτων από το σημείο της τραγωδίας τον κατηγόρησε για ψεύδη.

Τι είπε για το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Μιλώντας στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και στην αναφορά σε άγνωστο καύσιμο τόνισε: «Αυτό δεν είναι το πιθανό εύφλεκτο φορτίο για το οποίο δεν είπατε τίποτα. Δεν έχετε ζητήσει καν συγνώμη. Μιλήσατε μόνο για θεωρίες συνωμοσίας».

«Ακόμη και το πόρισμα έχει απορρίψει της θεωρίες συνωμοσίας για το ζήτημα. Δεν έχετε ζητήσει συγγνώμη για την παραπλάνηση της κοινής γνώμης. Ο κ. Μητσοτάκης έσπευσε να μιλήσει για ανθρώπινο λάθος, απορρίπτοντας κάθε συζήτηση περί ελλειμμάτων της κυβέρνησης. Ο κ. Μητσοτάκης και ο κ. Καραμανλής είχαν αποδομήσει κάθε σύστημα ασφάλειας», σημείωσε

«Επιτρέψατε ένας λάθος χειρισμός να στοιχίσει ζωές» τόνισε αναφορικά στη μη ύπαρξη δικλείδων ασφαλείας στον σιδηρόδρομο. Σχολιάζοντας πρόσφατη δήλωση του κ. Μητσοτάκη για λάθος από καλό σκοπό διερωτήθηκε αν είναι παράνομη πράξη εν τούτης.

«Είχατε μια τελευταία ευκαιρία να λογοδοτήσετε και δεν απαντάτε» δήλωσε ο κ. Φάμελλος ο οποίος ρώτησε εάν έπρεπε να συμπεριλάβει τον κ. Καραμανλή στα ψηφοδέλτια.

«Για πιο λόγο κόψατε μάρτυρες από την εξεταστική;» διερωτήθηκε λέγοντας για διαδικασίες fast track ώστε να υπάρξει συγκάλυψη.

«Με ποιο δικαίωμα στερήσατε από τους πολίτες την αλήθεια; Γιατί οι ευρωβουλευτές σας απέρριψαν το αίτημα να έρθει ο κ. Τζιτζικώστας να ενημερώσει για την κατάσταση των σιδηροδρόμων; Θα στερήσουν τους κανόνες δικαίου και από το ευρωκοινοβούλιο. Ζητάτε από εμάς ευθύνη γιατί λέμε η Δικαιοσύνη να δώσει απαντήσεις», τόνισε ενώ απαντώντας σε σχόλια από τα έδρανα της ΝΔ είπε: «Η κα Βούλτεψη θέλει να στερήσουν τους κανόνες δικαίου και από το Ευρωκοινοβούλιο».

«Ο κ. Μητσοτάκης κατηγορεί γιατί δεν μπορεί να δώσει απαντήσεις. Η αλήθεια δεν κρύβεται» είπε επιρρίπτοντας ευθύνες και στην ηγεσία της Δικαιοσύνης.

«Το μήνυμα των συγκεντρώσεων έμεινε στο διαβάστηκε και όχι στο απαντήθηκε» ανέφερε λέγοντας ότι «ο πρωθυπουργός σήμερα ομολόγησε την ανεπάρκειά του».

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε στα πρακτικά το σχέδιο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο που είχε καταθέσει ως υπουργός ο κ. Σπίρτζης και ρώτησε τον υπουργό Μεταφορών αν το γνωρίζει.

Νίκος Ανδρουλάκης: Συγκάλυψη, αλαζονεία και αμετροέπεια

Σήμερα περίμενα μετά τη μαζική και ιστορική διαμαρτυρία εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων που ζητούν δικαιοσύνη έναν
πρωθυπουργό που θα ζητούσε συγγνώμη για τη προπαγάνδα και τα ψέματα που είπε ο ίδιος και τα στελέχη του πάνω από μία σοκαριστική ανθρώπινη τραγωδία, τόνισε στην αρχή της ομιλίας του στη Βουλή ο Νίκος Ανδρουλάκης.

«Πήγατε με το manual της συγκάλυψης των υποκλοπών να κάνετε τα ίδιο και στην τραγωδία των Τεμπών» τόνισε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και πρόσθεσε «η αλαζονεία σας, η αμετροέπεια σας και η ασέβεια έσπρωξε τον κόσμο στους δρόμους και στις πλατείες και όχι τα σενάρια συνωμοσιολογίας που αναμασάτε σήμερα».

«Η ομιλία σας ήταν ένα μνημείο υποκρισίας και αλαζονείας, εσείς βομβαρδίζετε για άλλη μια φορά τη Βουλή με fake news» είπε στη συνέχεια.

[…] Εμείς λοιπόν έχουμε πει ότι προ της συνταγματικής αναθεώρησης πρέπει να πάρουμε δύο συγκεκριμένες πρωτοβουλίες.
Αλλαγή του τρόπου επιλογής της δικαιοσύνης και βέβαια αλλαγή του νόμου περί ευθύνης υπουργών» ανέφερε και σε άλλο σημείο είπε « υπήρξε ποτέ ένας βουλευτής του ΠΑΣΟΚ που επιτέθηκε σε δικαστή και προϊστάμενο ανεξάρτητης αρχής;
Να μετρήσω πόσα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας το έκαναν αυτό και επί ΣΥΡΙΖΑ και επί Νέας Δημοκρατίας; Πόσες οργανωμένες επιθέσεις και απειλές έχουν εκτοξεύσει στελέχη της Νέας Δημοκρατίας απέναντι σε δικαστές και προϊσταμένους ανεξάρτητων αρχών και μας κάνετε μαθήματα σεβασμού της δικαιοσύνης και του κράτους δικαίου;».

« Θέλω να με ενημερώσετε ως προϊστάμενος της ΕΥΠ πότε κύριε Μητσοτάκη, θα εφαρμόσετε την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που με δικαιώνει για το παρακράτος των υποκλοπών που στήσατε στην πατρίδα μας;[…] Ε λίγη ντροπή. κύριε Μητσοτάκη».

Αναφερόμενος σε θέματα αξιοκρατίας ο κ. Ανδρουλάκης τόνισε μεταξύ άλλων ότι «όταν μιλάς για αξιοκρατία. πρέπει να την έχεις και στο ίδιο σου το κόμμα. Εσείς αξιολογήστε τον κ. Καραμανλή για να τον έχετε υποψήφιο στα ψηφοδέλτιά σας το 2023; Αυτό το δίλημμα ότι εσείς είστε Ρομπέν των Δασών, ο μέγας μεταρρυθμιστής που θέλει να αλλάξει το κράτος και εμείς είμαστε το βαθύ κράτος, το πελατειακό κράτος πραγματικά με ενοχλεί πάρα πολύ για ένα απλό λόγο. Προσωπικά δεν έχω κάνει ποτέ ούτε ένα ρουσφέτι στη ζωή μου.

Ούτε έχω ποτέ διορίσει κανέναν στο δημόσιο. Αν τα δικά σας ρουσφέτια και τα διαχρονικά ρουσφέτια της οικογένειάς σας, τα βάλουμε σε μία γραμμή, είναι μεγαλύτερα από τη γραμμή Αθήνας Θεσσαλονίκης».

«Καταθέσατε πριν από λίγο ένα χαρτί στα πρακτικά της Βουλής για το πώς το πόρισμα αφηγείται τη διαχείριση των Μέσων μαζικής ενημέρωσης για την τραγωδία των Τεμπών. Το μάτι μου όμως πήγε λίγο παραπάνω στην ακριβώς παραπάνω παράγραφο για να δείτε ότι εσείς διαβάζετε όπως θέλετε. Το πόρισμα στην ακριβώς παραπάνω παράγραφο γράφει: Η πίεση από τους συντονιστές για την αποκατάσταση στο σημείο του ατυχήματος οδήγησε σε απώλεια αποδεικτικών στοιχείων.

Η ομάδα έρευνας τονίζει την ανάγκη να μάθουμε από αυτή την έλλειψη σεβασμού και τάξης. Αυτό κύριε Μητσοτάκη.
δεν ξέρατε αν το διαβάσατε και να ενημερώσετε τους βουλευτές». τόνισε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.

Σε αναφορά για τον Χρήστο Τριαντόπουλο είπε «Γιατί λοιπόν ψηφίζετε προανακριτική για τον κ. Τριαντόπουλο αφού είναι αθώος ο Τριαντόπουλος; […] Μα είναι σοβαρά αυτά τα πράγματα; Είναι θεσμική συμπεριφορά κόμματος αυτή; Ο κύριος Τριαντόπουλος γνωρίζω πάρα πολύ καλά ότι θα κάνετε ό, τι μπορείτε για να έχει την τύχη του κ. Καραμανλή.
Να μην πάει ποτέ σε κανένα Ειδικό Δικαστήριο. Θα κάνουμε ό, τι μπορούμε για να μην σας περάσει».

«Μάλιστα χθες άκουσα και τον κύριο Τριαντόπουλο, ο οποίος είπε απίθανα πράγματα. Δήλωσε πως πήγε στη Λάρισα
μόνο για την κρατική αρωγή για να συντονίσει, λέει, τις ενέργειες κρατικής βοήθειας για τη στήριξη των οικογενειών των θυμάτων. Είναι ο ίδιος άνθρωπος, ο ίδιος που με δελτίο Τύπου 3 Μαρτίου του ’23 είχε ενημερώσει κομπάζοντας ότι βρίσκεται στη Λάρισα για τον συντονισμό και την παρακολούθηση των ενεργειών και δράσεων που προβλέπονται, όπως η αποκατάσταση του πεδίου, τι ισχύει τελικά; Τι από τα δύο ισχύει; Αυτό που είπε εχθές ή αυτό που έλεγε το 23; Ποιο λοιπόν κοροϊδεύετε; ».

Επιπλέον πρόσθεσε ότι « Χωρίς προανακριτική με το παρόν καθεστώς που υπάρχει για το νόμο περί ευθύνης υπουργών, δεν μπορεί κανείς να πάει στο φυσικό δικαστή. Γι’ αυτό λοιπόν έχουμε δεσμευτεί στον ελληνικό λαό ότι όποιο πόρισμα της Δικαιοσύνης έρχεται στη Βουλή των Ελλήνων θα παίρνουμε ανάλογες θεσμικές πρωτοβουλίες. Χωρίς περιστροφές και χωρίς πονηριές κύριοι της Νέας Δημοκρατίας. Και επειδή ακούω τα περί πλημμελήματος, η Προανακριτική Επιτροπή θα κάνει έρευνα, θα κάνει έλεγχο και στο τέλος της θα δούμε ποια είναι η πραγματική διάσταση της έρευνας και των αποφάσεων.

Έτσι πρέπει να λειτουργεί το ελληνικό Κοινοβούλιο. Και όχι όπως εσείς θέλετε για τα μάτια του κόσμου: ψηφίζουμε αλλά μέσα θα κάνουμε ότι κάναμε και στην εξεταστική. Ντροπή λοιπόν με αυτή την αντίληψη και αυτή την προσβλητική παλαιοκομματική φιλοσοφία».

«Φτάσαμε λοιπόν στο σημείο με όλες τις αβελτηρίες, τα λάθη να έρθει πρωθυπουργός και να εξαγγέλλει ότι το 2027, λίγο πριν τις εκλογές, θα εγκαινιάσει μια ασφαλή γραμμή Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Πραγματικά αυτό είναι ντροπή και απόλυτη υποτίμηση μπροστά σε αυτά που έχουμε ζήσει τα τελευταία δύο χρόνια και πάντα όλες αυτές οι εξαγγελίες με την ολοκλήρωση του εκλογικού κύκλου» επεσήμανε ακόμα μεταξύ άλλων.

Μουντιάλ 2026: Τα δάκρυα λύτρωσης του Νεϊμάρ

Ο Νεϊμάρ είπε ότι πήγε στα αποδυτήρια και ξέσπασε…

ΥΠΕΞ ΗΠΑ: «Πρόοδος στις συνομιλίες Ισραήλ-Λιβάνου»

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο, που πραγματοποιεί…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ