Κορυφώνεται σήμερα το βράδυ με τις τοποθετήσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, των πολιτικών αρχηγών της αντιπολίτευσης και την ονομαστική ψηφοφορία που θα διεξαχθεί στην Ολομέλεια, η τριήμερη κοινοβουλευτική διαδικασία της πρότασης δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης που υπέβαλαν ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ, Νέα Αριστερά, Πλεύση Ελευθερία και 9 Ανεξάρτητοι Βουλευτές.
Το επίκεντρο της αντιπαράθεσης είναι η τραγωδία των Τεμπών, με την αντιπολίτευση να κατηγορεί την κυβέρνηση για συγκάλυψη ευθυνών, ενώ η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι η πρόταση δυσπιστίας είναι ένα εργαλείο πολιτικής εκμετάλλευσης της τραγωδίας.
Πάνω από το 70% της κοινωνίας λέει ότι η κυβέρνηση απέτυχε
Η πρόταση δυσπιστίας για να εγκριθεί από το Σώμα θα πρέπει να λάβει την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών. Δηλαδή 151 θετικές ψήφους. Αντιθέτως απορρίπτεται.
Όταν απορρίπτεται μια πρότασης δυσπιστίας, δεν μπορεί να υποβληθεί άλλη πριν περάσει ένα εξάμηνο από την ημέρα κατάθεσης της προηγούμενης, εκτός και εάν αυτή υπογράφεται από την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των Βουλευτών.

Στο βήμα της Βουλής βρέθηκε ο πρώην Πρωθυπουργός και ανεξάρτητος Βουλευτής Αντώνης Σαμαράς:
«Η σημερινή συζήτηση διεξάγεται σε στιγμές έντονων αναστατώσεων κυρίως στον Δυτικό κόσμο με την Δύση να στρέφεται εναντίον της Δύσης», είπε ξεκινώντας την ομιλία του. Και συνέχισε: «Αποδοκιμάζονται: ο δικαιωματισμός, το ανεξέλεγκτο άνοιγμα των συνόρων, η woke ατζέντα. Το πολιτικό σύστημα που επέβαλλε αυτές τις αλλαγές στη Δύση καταρρέει με πάταγο. Το ΝΑΤΟ δεν ξέρουμε πως θα είναι αύριο. Όπως δεν ξέρει η Ευρώπη πως θα αντιδράσει στον πόλεμο των δασμών. Καταρρέει ένα πολιτικό σύστημα μεταλλαγμένων κεντροδεξιών κεντροαριστερών και αριστερών κομμάτων. Όλοι τους προσχώρησαν στην woke ατζέντα και την πράσινη μετάβαση οδηγώντας στην αποβιομηχάνιση».
«Καταρρέει ένα σύστημα μεταλλαγμένων που άφησαν αφύλακτα τα σύνορα και έγιναν τροχονόμοι των δουλεμπόρων», είπε ο πρώην πρωθυπουργός.
«Η κατάρρευση στην Ευρώπη άρχισε πριν επανεκλεγεί ο Τραμπ. Αποκαλύφθηκε η γύμνια του συστήματος και ανατρέπονται τα πάντα στη Δύση. Εμείς εδώ στην Ελλάδα έχουμε πρόσθετα τεράστια ζητήματα με τα ελληνοτουρκικά με την εξωτερική πολιτική να καταρρέει και την τραγωδία των Τεμπών. Το 72% λέει ότι η κυβέρνηση απέτυχε και αυτό έχει γίνει περισσότερο από έναν χρόνο. Προειδοποίησα για την επερχόμενη αύξηση στις τιμές της ενέργειας και την πράσινη μετάβαση».
«Αγωνίστηκα να σας πείσω ότι ο δικαιωματισμός δεν οδηγούσε πουθενά όπως και ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών. Μετά την εκλογή του Τραμπ ανακαλύψαμε ότι τα φύλα είναι 2 και όχι 32», είπε αφήνοντας αιχμές για τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
«Κάναμε πολιτική κατευνασμού» είπε για την Τουρκία, «και δεν εξασφαλίσαμε ήρεμα νερά». «Είχαμε ήρεμα νερά όχι γιατί η Τουρκία έπαψε να προκαλεί αλλά γιατί εμείς σταματήσαμε να αντιδράμε στις προκλήσεις της», τόνισε ακόμα.
Για το Ουκρανικό είπε «σωστά κάναμε και καταγγείλαμε την ρωσική εισβολή αλλά έπρεπε να υπενθυμίζουμε ότι η Ρωσία κάνει στην Ουκρανία αυτό το οποίο κάνει η Τουρκία στην Κύπρο».
«Έπρεπε να είμαστε έτοιμοι για το μετά, την ειρήνη και γίναμε πιο Ουκρανοί από τους Ουκρανούς. Τώρα που η Αμερική αλλάζει γραμμή βρεθήκαμε απομονωμένοι από παντού. Κάλεσαν την Τουρκία στο Λονδίνο και όχι την Ελλάδα».
«Πέρα από τα λάθη τα δικά μας τι να πούμε για τους Ευρωπαίους που καλούν την Τουρκία να συμμετάσχει στην ευρωπαϊκή άμυνα», τόνισε ακόμα.
Πόση τύφλωση υπάρχει πια στην Ευρώπη; διερωτήθηκε.
«Επί 20 χρόνια η Ελλάδα έπαιρνε κοινοτικά κονδύλια για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων και ο δρόμος άνοιξε με την σύμβαση 717 επί της δική μου κυβέρνησης. Η σύμβαση σμπαραλιάστηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Σήμερα όμως δεν έχουμε μόνο αυτό. Ο κόσμος βγαίνει στους δρόμους γιατί 2 χρόνια μετά δεν είχαμε επίσημο πόρισμα. Και όταν βγήκε μάθαμε ότι η έκρηξη έγινε από άγνωστο φορτίο καυσίμων. Η κυβέρνηση προσπάθησε από την αρχή να αποσωπήσει την ύπαρξη αυτού του φορτίου του οποίου η ανάφλεξη αύξησε τον αριθμό των θυμάτων», είπε για τα Τέμπη.
Αναφέρθηκε και στα λάθη που έγιναν λέγοντας ότι η κυβέρνηση αντί να αγκαλιάσει τους γονείς δεν το έκανε και μετέτρεψε μόνη της μια παλλαϊκή έκφραση αλληλεγγύης σε τεράστια αντικυβερνητική διαδήλωση. Ο κόσμος κατάλαβε ότι από το πολύ επιτελικό κράτος έχει χαθεί ο έλεγχος παντού. Αναρωτηθείτε: γιατί ήταν τόσο μεγάλες οι συγκεντρώσεις; Γιατί η κυβέρνηση παραβίασε τον ελληνικό αξιακό κώδικα της οικογένειας. Έκανε άμυνα πολιτικού συμφέροντος και όχι στήριξη ανθρώπινης αγάπης την στιγμή που όλοι οι Έλληνες ένιωθαν ότι τα παιδιά που είχαν χαθεί είναι δικά τους. Η αποσταθεροποίηση έχει γίνει εδώ και καιρό. Η κυβέρνηση έχασε στις ευρωεκλογές πάνω από τους μισούς ψηφοφόρους μας.
«Η κυβέρνηση δεν ένιωσε τον πόνο των θυμάτων των Τεμπών»
Ζήτησα δημόσια να αγκαλιάσουν τους συγγενείς των θυμάτων των Τεμπών. Να νιώσουν τον πόνο τους. Δεν το έκαναν.
Μετέτρεψαν μια τεράστια παλλαϊκή διαδήλωση σε αντιπολιτευτικό συλλαλητήριο. Η τραγωδία έπρεπε να μας ενώσει και όχι να μας διχάσει.
Η κυβέρνηση παραβίασε τον ελληνικό αξιακό κώδικα της οικογένειας. Έκανε άμυνα πολιτικού συμφέροντος, όχι στήριξη αγάπης. Όλοι οι Έλληνες ένιωθαν ότι ήταν δικά τους τα παιδιά που είχαν χαθεί.
Η κυβέρνηση προεξοφλούσε το πόρισμα για τα Τέμπη
Η σύμβαση 717 σμπαραλιάστηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Η κυβέρνηση προεξοφλούσε το πόρισμα ενώ δεν είχε βγει στη δημοσιότητα.
Η κυβέρνηση χειρίστηκε με τον χειρότερο τρόπο την τραγωδία των Τεμπών
Έπρεπε να είχαμε στον νου μας ότι μετά τον πόλεμο θα ερχόταν η ειρήνη. Εμείς βγαίναμε πιο Ουκρανοί από τους Ουκρανούς. Αγνοήσαμε όσα έγιναν στην Κύπρο.
Βρεθήκαμε απομονωμένοι τώρα. Κάλεσαν τώρα την Τουρκία στο Λονδίνο και δεν κάλεσαν την Ελλάδα. Αυτό και αν είναι απομόνωση.
Τι να πει κανείς και για τους Ευρωπαίους; Η Τουρκία απειλεί με πόλεμο την Ελλάδα, υποστηρίζει τους φανατικούς ισλαμιστές στη Συρία.
Σας μιλάω ως ένας κατεξοχήν ευρωπαϊστής. Πόση τύφλωση υπάρχει στην Ευρώπη; Η κυβέρνηση χειρίστηκε με τον χειρότερο τρόπο την τραγωδία των Τεμπών.
Δεν μπορεί κανείς να διαγράψει το φρόνημά μου και την αγάπη μου για την πατρίδα
Η κυβέρνηση ανατροφοδοτεί την αποσταθεροποίηση. Για τις συγκεντρώσεις ανακάλυψε ξαφνικά τα bots.
Ούτε το φρόνημά μου μπορεί κανείς να διαγράψει. Ούτε την αγάπη μου για την πατρίδα, ούτε τους αγώνες μου για την παράταξη. Ούτε το δικαίωμα να προειδοποιώ και να έχω τις δικές μου θέσεις.
Η λαϊκή κατακραυγή δεν αντανακλά πάνω σε αυτή την παράταξη. Εμείς είμαστε η παράταξη που κράτησε τη χώρα αυτή όρθια σε στιγμές δύσκολες.
«Θα απέχω από τη σημερινή ψηφοφορία για την πρόταση δυσπιστίας»
Μπορεί η κυβέρνηση να πέφτει δημοσκοπικά, όμως και τα άλλα κόμματα πέφτουν. Καλό είναι η αντιπολίτευση να αντιληφθεί ότι υπάρχει δυσπιστία και γι’ αυτήν.
Θα απέχω από τη σημερινή ψηφοφορία για την πρόταση δυσπιστίας.
Ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του
Η Ελλάδα έχει δυνατότητες για συμμαχίες. Η Ελλάδα έχει πλούτο που δεν έχει αξιοποιήσει ακόμη.
Βρίσκομαι σε αυτή την αίθουσα από το 1977. Αν έχω κάποιο καθήκον είναι να σας καλώ όλους να δούμε το μέλλον της χώρας μας μέσα από τα μάτια ελπίδας. Τέλος η δαιμονοποίηση, αυτή η ευκολία με την οποία συζητάμε πρόθυμα με τον εχθρό, τέλος.
Ελπίζω πως όλοι καταλαβαίνετε που βρισκόμαστε. Αν τσακωνόμαστε εδώ μέσα για το ποιος είναι χειρότερος επιβεβαιώνουμε ότι η χώρα δεν έχει οξυγόνο. αλαζονεία τέλος , τα μισόλογα τέλος, ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του, είπε στο κλείσιμο της ομιλίας του ο πρώην πρωθυπουργός.