Αυστηρότερη στάση απέναντι στην παράνομη μετανάστευση δηλώνει πως υιοθετεί η κυβέρνηση, όπως έκανε γνωστό ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Μάκης Βορίδης, το πρωί της Μεγάλης Πέμπτης.
Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, ο κ. Βορίδης αποκάλυψε ότι προετοιμάζονται αλλαγές στη νομοθεσία, οι οποίες στοχεύουν στη συντόμευση των διαδικασιών επιστροφής όσων δεν δικαιούνται άσυλο ή δεν διαθέτουν νόμιμα έγγραφα παραμονής. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι παράτυποι μετανάστες θα τίθενται σε κράτηση μέχρι να απελαθούν, με τη διάρκεια του διοικητικού περιορισμού να μπορεί να φτάσει έως και τους 18 μήνες.
«Θέλουμε πιο αποτελεσματική εφαρμογή των διοικητικών μέτρων», δήλωσε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι για την επιτυχία του νέου πλαισίου θα απαιτηθεί σοβαρή διοικητική προσπάθεια.
Ο υπουργός τόνισε ότι πλέον η ευρωπαϊκή πολιτική έχει προσεγγίσει περισσότερο τις θέσεις της Ελλάδας, κάτι που διευκολύνει την εφαρμογή ενός πιο αυστηρού μοντέλου επιστροφών. Όπως είπε, κάθε άτομο που δεν δικαιούται άσυλο ή προέρχεται από ασφαλή χώρα, θα πρέπει να επιστρέφεται στη χώρα καταγωγής ή στη χώρα εισόδου του.
Στο ίδιο πλαίσιο, ο κ. Βορίδης στάθηκε στη δράση του Λιμενικού Σώματος, κάνοντας λόγο για καθημερινή μάχη στα θαλάσσια σύνορα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, μόνο στο πρώτο τετράμηνο του έτους έχουν συλληφθεί πάνω από 150 διακινητές, κάτι που –όπως σημείωσε– αποτυπώνει τη συνεχιζόμενη πίεση που δέχεται η χώρα.
Η κυβερνητική πολιτική στο μεταναστευτικό, όπως εξήγησε, εστιάζει στην «αποτελεσματική φύλαξη των συνόρων» και την «ενεργητική αποτροπή της παράνομης εισόδου», ενώ έδωσε έμφαση στην ανάγκη διεύρυνσης του συστήματος επιστροφών.
