Στη διαδικασία της αξιολόγησης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στις δηλώσεις του, μετά την επίσκεψή του στο υπουργείο Παιδείας.
Αφού είπε ότι η αξιολόγηση «είναι μια καινούργια διαδικασία που δεν έχει φέρει τα απαιτούμενα αποτελέσματα» διεμήνυσε ότι «η ξεκάθαρη κατεύθυνση που έχω δώσει το Υπουργείο είναι πολύ σαφής: Αν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης».
Παράλληλα ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι «θα πρέπει να ασχοληθούμε περισσότερο και το συζητήσαμε με την Υπουργό στο ωρολόγιο πρόγραμμα, με την ποιότητα αλλά και την ποσότητα της ύλης» και εξέφρασε την ικανοποίησή του γιατί «άκουσα ότι εξετάζονται προτάσεις του ινστιτούτου παιδείας για λελογισμένη μείωσης ύλης ώστε να δώσουμε έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα».
O πρωθυπουργός υπενθύμισε, επίσης, ότι «από το 2019 έχουμε προσθέσει 39.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς, έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις, τεχνολογική αναβάθμιση με 36.000 διαδραστικούς πίνακες χρηματοδοτούμενοι από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Με αφορμή, δε, ότι το επόμενο Σαββατοκύριακο θα διεξαχθούν οι εξετάσεις για τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, έκανε λόγο για «μια σημαντική πρωτοβουλία για ένα νέο τύπο δημοσίου σχολείο από το οποίο αναμένουμε χρήσιμα συμπεράσματα».
Παράλληλα σημείωσε ότι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα παραδοθούν τα πρώτα από τα 600 σχολεία που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» για την αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων.
Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε, επίσης, στο μάθημα του επαγγελματικού προσανατολισμού για το οποίο είπε ότι «στην τρίτη γυμνασίου ίσως είναι η κατάλληλη εκείνη τη στιγμή να εντοπίσουμε τις κλίσεις τους, τις δεξιότητές τους και τα ενδιαφέροντά τους, ώστε να τους κατευθύνουμε ως προς το ακαδημαϊκό αλλά και το επαγγελματικό τους μέλλον».
Στη σύσκεψη με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ο πρωθυπουργός είπε ότι συζητήθηκε «το πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να απαλλάξουμε εκπαιδευτικούς από γραφειοκρατική δουλειά αλλά και για το πώς μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά τα παιδιά].
Έδωσε, επίσης, συγχαρητήρια για το ψηφιακό φροντιστήριο μέσω του οποίου χιλιάδες υποψήφιο των φετινών πανελλαδικών έχουν υλικό που θα τους βοηθήσει στις εξετάσεις τους.
Τέλος ευχήθηκε καλή επιτυχία στα παιδιά που δίνουν φέτος εξετάσεις και διαβεβαίωσε ότι «η δημόσια δωρεάν παιδεία είναι στην αιχμή των προτεραιοτήτων γιατί η δημόσια παιδεία ήταν πάντα ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας. Να ξέρουν τα παιδιά ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ίδιες και ίσες ευκαιρίες και αν δουλέψουν θα έχουν στο πλευρό τους ένα σχολείο που θα τους στηρίξει και θα κάνει τα όνειρά τους πράξη».
Η δήλωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη
«Είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια συνολική επισκόπηση της πορείας των παρεμβάσεων που κάνουμε στην Α΄βάθμια και Β΄βάθμια εκπαίδευση και μια θα έλεγα και αποτίμηση της προόδου που έχουμε πετύχει τα τελευταία χρόνια, αλλά και των σημαντικών προκλήσεων που καλούμαστε ακόμη να αντιμετωπίσουμε.
Σίγουρα πιστεύω η εικόνα στα σχολεία μας είναι πολύ διαφορετική και είναι βελτιωμένη αν αναλογιστεί κανείς ότι από το 2019 έχουμε προσθέσει 39.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς στη δύναμή μας. Αν αναλογιστεί κανείς ότι έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις όπως η προσχολική εκπαίδευση, τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, η τεχνολογική αναβάθμιση, οι 36.000 διαδραστικοί πίνακες που έχουν τοποθετηθεί στα σχολεία μας χρηματοδοτούμενοι από το Ταμείο Ανάκαμψης, πολύ χρήσιμα εργαλεία όπως τα kit για τη ρομποτική που δίνουν τη δυνατότητα στα σχολεία να φέρουν σε επαφή τα παιδιά με τη σύγχρονη τεχνολογία, αλλά και να κάνουν το σχολείο πιο ενδιαφέρον και δημιουργικό.
Να αναφερθώ στις πολιτικές που έχουμε αναλάβει για το μπούλινγκ, την πλατφόρμα που έχει δώσει ήδη κάποια πρώτα μετρήσιμα αποτελέσματα, αλλά και τη σημαντική ενίσχυση στους τύπους σχολείων που μας δίνουν τη δυνατότητα να διαφοροποιούμε την εκπαίδευση ανάλογα τις δυνατότητες και τις κατευθύνσεις του σχολείου, τα Πρότυπα και τα Ωνάσεια. Θα έχουμε εξετάσεις το επόμενο Σαββατοκύριακο.
Συζητήσαμε την πορεία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Εδώ πρέπει να είμαστε ειλικρινείς. Είναι μια καινούργια διαδικασία, η οποία ακόμη δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, και θέλω να είμαι σαφής για την κατηγορία εκείνων των εκπαιδευτικών που αρνούνται επί της αρχής να αξιολογηθούν. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη και η κατεύθυνση που έχω δώσει στο υπουργείο είναι σαφής: Αν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης.
Πιστεύω ότι πρέπει να ασχοληθούμε περισσότερο, και το συζητήσαμε με την υπουργό, στο ωρολόγιο πρόγραμμα με την ποιότητα αλλά και την ποσότητα της ύλης. Με ικανοποίηση άκουσα ότι εξετάζονται προτάσεις από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για μια λελογισμένη μείωση της ύλης. Να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα».
