Tηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη–Σίσι: Τι συζήτησαν για την Ιερά Μονή της Αγίας Αικατερίνης του Σινά – Τη Δευτέρα ελληνική αντιπροσωπεία στην Αίγυπτο

«Η λύση βρίσκεται στα όσα συμφωνήθηκαν κατά την επίσκεψη στην Αθήνα» ανέφεραν κατά την τηλεφωνική τους επικοινωνία
30
Μάιος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Τη διατήρηση του προσκυνηματικού και ελληνορθόδοξου χαρακτήρα της Ιεράς Μονής της Αγίας Αικατερίνης του Σινά και την επίλυση του ζητήματος με τρόπο θεσμικό ζήτησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από τον Πρόεδρο της Αιγύπτου, Αμπντέλ Φατάχ Αλ Σίσι σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαν το μεσημέρι της Παρασκευής.

Κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας τους οι δύο ηγέτες συζήτησαν τις εξελίξεις που αφορούν στην Ιερά Μονή Αγίας Αικατερίνης του Σινά, μετά την πρόσφατη απόφαση της αιγυπτιακής Δικαιοσύνης.

Όπως έγινε γνωστό, την Δευτέρα, 2 Ιουνίου, ελληνική αντιπροσωπεία θα μεταβεί στην Αίγυπτο για την περαιτέρω επεξεργασία της συμφωνίας που έχει ήδη συναφθεί μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου με σκοπό την ταχεία ολοκλήρωση της.

Υπογραμμίζεται ότι οι δύο ηγέτες συμφώνησαν ότι η λύση βρίσκεται στην ήδη καταγεγραμμένη κοινή κατανόηση των δύο πλευρών, καθώς και σε όσα είχαν συμφωνηθεί κατ΄ιδίαν και ανακοινωθεί δημοσίως κατά την επίσκεψη του Προέδρου της Αιγύπτου στην Αθήνα στις 7 Μαΐου 2025.

Παράλληλα, συμφώνησαν ακόμη ότι στο πλαίσιο αυτό τη Δευτέρα, 2 Ιουνίου, ελληνική αντιπροσωπεία θα μεταβεί στην Αίγυπτο για την περαιτέρω επεξεργασία της συμφωνίας με σκοπό την ταχεία ολοκλήρωση της.

Ανακοίνωση για την επικοινωνία που είχε ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι εξέδωσε η αιγυπτιακή προεδρία.

Πρόθεση και των δύο πλευρών παραμένει η διατήρηση των σχέσεων

Αναφορικά με το ζήτημα της Μονής της Αγίας Αικατερίνης Σινά, η αιγυπτιακή προεδρία υπογραμμίζει ότι αποτελεί «αταλάντευτη δέσμευση» της χώρας η διατήρηση του «μοναδικού και ιερό θρησκευτικού καθεστώτος, διασφαλίζοντας ότι αυτό θα παραμείνει ανέπαφο».

Η ανακοίνωση της αιγυπτιακής προεδρίας για την επικοινωνία Μητσοτάκη-Σίσι

Σήμερα, ο Πρόεδρος Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι είχε επικοινωνία με τον Έλληνα Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.

Ο εκπρόσωπος της Προεδρίας, πρέσβης Μοχάμεντ Ελ-Σεννάουι, δήλωσε ότι ο Πρόεδρος Αλ Σίσι και ο Έλληνας Πρωθυπουργός Μητσοτάκης επανέλαβαν την πρόθεσή τους να διατηρήσουν τη δυναμική στις σχέσεις μεταξύ των δύο φιλικών χωρών.

Οι δύο πλευρές υπογράμμισαν τη δέσμευσή τους να προωθήσουν περαιτέρω τους στρατηγικούς δεσμούς μεταξύ των δύο χωρών προς ευρύτερες προοπτικές σε διάφορους τομείς, σύμφωνα με τον ιστορικό τους χαρακτήρα και με τρόπο που εξυπηρετεί τα συμφέροντα των δύο φιλικών λαών.

Η τηλεφωνική συνομιλία υπογράμμισε την αταλάντευτη δέσμευση της Αιγύπτου να διατηρήσει το μοναδικό και ιερό θρησκευτικό καθεστώς της Μονής της Αγίας Αικατερίνης, διασφαλίζοντας ότι αυτό θα παραμείνει ανέπαφο.

Η δέσμευση αυτή ενισχύεται από την πρόσφατη δικαστική απόφαση που συνάδει με την προσήλωση της Αιγύπτου στην ιερότητα των θρησκευτικών και εκκλησιαστικών χώρων και επιβεβαιώνει τη μοναδική κληρονομιά, την πνευματική και θρησκευτική θέση της Μονής της Αγίας Αικατερίνης.

Διεθνές ακαδημαϊκό «άνοιγμα»: Πάντειο Πανεπιστήμιο και Columbia University ανακοινώνουν επίσημη στρατηγική συνεργασία

Η σύμπραξη αυτή ανοίγει νέους ορίζοντες για την εξωστρέφεια…

Λάμψη και υψηλή ραπτική στο κόκκινο χαλί: Η σέξι εμφάνιση της Zendaya με Louis Vuitton στην πρεμιέρα του Spider-Man

Η νεαρή σταρ, γνωστή για τις καθηλωτικές στυλιστικές της…

Δολοφόνος Σταυρούλας Λεβεντάκη: «Κρύβομαι, δεν θέλω να μπω μέσα»

Νέες, συγκλονιστικές λεπτομέρειες έρχονται στο φως γύρω από τη…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ